Zakres sprawy: Wydawanie zaświadczeń o utracie dowodu osobistego
Sprawę załatwia: Referat Spraw Obywatelskich, pok. 213, tel. 674-10-98 wew. 43
Dokumenty od wnioskodawcy:
Pisemne zawiadomienie o utracie dowodu osobistego, dokonane niezwłocznie po stwierdzeniu tego faktu.
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie w obecności wnioskodawcy.
Podstawa prawna:
Art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2001r. Nr 87,poz.960 z późn. zm.) w związku z § 6 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2000r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty.( Dz. U. Nr 112, poz.1182 z późn. zm.).
Uwagi:
Zaświadczenie jest wolne od opłaty skarbowej.