Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Gmina Nowe Miasto nad Pilicą

Ikona statystyk

2003-10-01
Ikona statystyk

Regulamin UMiG

                                                                                     Załącznik Nr 1

do Zarządzenie Nr 44/03

Burmistrza Miasta i Gminy

w Nowym Mieście nad Pilicą

z dnia 25 września 2003r.

 

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

URZĘDU MIASTA I GMINY W NOWYM MIEŚCIE NAD PILICĄ

 

ROZDZIAŁ I

 

§ 1

Urząd Miasta i Gminy, zwany dalej Urzędem realizuje zadania:

1.   Własne wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 - tekst jednolity z późniejszymi zmianami).

2.   Zlecone przez organy administracji rządowej.

3.   Wynikające z innych ustaw szczególnych.

 

§ 2

1.   Pracą Urzędu kieruje Burmistrz Miasta i Gminy przy pomocy swojego Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika Miasta i Gminy.

2.   Wykonując wyznaczone przez Burmistrza zadania, Zastępca zapewnia w powierzonym mu zakresie kompleksowe rozwiązanie problemów wynikających z zadań miasta i gminy i kontroli działalności referatów oraz innych jednostek organizacyjnych Urzędu realizujących te zadania.

3.   Sekretarz Miasta i Gminy w zakresie ustalonym przez Burmistrza zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu i warunki jego działania, a także organizuje pracę Urzędu.

4.   Skarbnik Miasta i Gminy w zakresie ustalonym przez Burmistrza zapewnia prawidłową realizację budżetu miasta i gminy.

5.   Szczegółowe zadania dla Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika Miasta i Gminy określa Burmistrz w formie pisemnej.

6.   Obsługę prawną Urzędu wykonuje radca prawny podległy Burmistrzowi.

 

§ 3

W skład Urzędu wchodzą następujące referaty i stanowiska pracy:

1.   Referat Organizacyjny                                                           (Or)

2.   Referat Finansowy                                                     (Fn)

3.   Referat Spraw Obywatelskich                                                         (SO)

4.   Referat Budownictwa, Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa,

Ochrony Środowiska i Promocji                                    (BKRŚP)

5.   Referat Oświaty, Kultury, Zdrowia, Sportu i Rekreacji         (OKZS)

6.   Stanowisko d/s Inwestycji                                              (I)

7.   Urząd Stanu Cywilnego                                                     (USC)

8.   Biuro Rady Miejskiej                                                      (RM)

 

§ 4

W Urzędzie tworzy się następujące stanowiska kierownicze:

1.   Kierownik Referatu Organizacyjnego

2.   Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich,

3.   Kierownik Referatu Budownictwa, Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Promocji,

4.   Kierownik Referatu Oświaty, Kultury, Zdrowia, Sportu i Rekreacji.

5.   Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego,

6.   Z-ca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.

 

 

ROZDZIAŁ II

ZAKRES DZIAŁANIA I ZADANIA URZĘDU

 

§ 5

1.   Urząd stanowi aparat pomocniczy Burmistrza, Rady i jej komisji oraz innych organów funkcjonujących w strukturze Miasta i Gminy.

2.   Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na Mieście i Gminie:

1)  zadań własnych,

2)  zadań zleconych.

3)  zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej (zadań powierzonych) i

4)  zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia międzygminnego,

5)  zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia komunalnego zawartego z powiatem na podstawie umów.

 

§ 6

1.   Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Miasta i Gminy w wykonywaniu ich zadań i kompetencji.

2.   W szczególności do zadań Urzędu należy:

1)  przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Miasta i Gminy,

2)  wykonywanie - na podstawie udzielonych upoważnień - czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy,

3)  zapewnienie organom Miasta i Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,

4)  przygotowywanie uchwalenia i wykonywania budżetu Gminy oraz innych aktów organów Gminy,

5)  realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów Gminy,

6)  zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji oraz innych organów funkcjonujących w strukturze Gminy,

7)  prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,

8)  wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa a w szczególności:

a)   przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,

b)   prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,

c)   przechowywanie akt,

d)   przekazywanie akt do archiwów,

9)  realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.

 

 

ROZDZIAŁ III

ZADANIA BURMISTRZA, ZASTĘPCY BURMISTRZA, SEKRETARZA

I SKARBNIKA MIASTA I GMIMNY

 

§ 7

Do zakresu Burmistrza należy w szczególności:

1.   Reprezentowanie Urzędu na zewnątrz.

2.   Prowadzenie bieżących spraw Miasta i Gminy.

3.   Podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy.

4.   Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

5.   Zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników.

6.   Okresowe zwoływanie - nie rzadziej jednak, niż raz na kwartał - narad z udziałem kierowników poszczególnych jednostek organizacyjnych w celu uzgodnienia ich współdziałania i realizacji zadań.

7.   Udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, o ile Statut Miasta i Gminy nie stanowi inaczej.

8.   Przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy.

9.   Upoważnianie pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.

10.Przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od Przewodniczącego Rady oraz pracowników samorządowych upoważnionych przez Burmistrza do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych.

11.Ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych.

12.Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa i Regulamin oraz uchwały Rady.

 

§ 8

Do zadań Sekretarza Miasta i Gminy należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:

1.   Opracowywanie projektów zmian Regulaminu.

2.   Opracowywanie wspólnie z kierownikami referatów zakresu czynności na stanowiskach pracy.

3.   Opracowywanie zakresu czynności dla pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy.

4.   Nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr.

5.   Przedkładanie Burmistrzowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu.

6.   Nadzór nad przygotowaniem projektów zarządzeń Burmistrza.

7.   Kierowanie Referatem Organizacyjnym.

8.   Wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych - kierowanie referatem organizacyjnym.

9.   Koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych.

10.Koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami.

11.Wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.

 

§ 9

Do zadań Skarbnika Miasta i Gminy należy:

1.   Wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości.

2.   Kierowanie pracą Referatu Finansów.

3.   Nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu miasta i gminy.

4.   Kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty.

5.   Opracowywanie budżetu.

6.   Współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej.

7.   Sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych

8.   Rozliczanie inwentaryzacji.

9.   Opracowanie zakresu czynności na stanowiskach pracy w referacie finansowym.

10.Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Burmistrza.

 

ROZDZIAŁ IV

PODZIAŁ ZADAŃ POMIĘDZY REFERATAMI I SAMODZIELNYMI STANOWISKAMI

 

§ 10

Do wspólnych zadań referatów i samodzielnych stanowisk należy przygotowanie materiałów oraz podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby organów miasta i gminy, a w szczególności:

1.   Prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

2.   Pomoc Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady, Burmistrzowi i jednostkom pomocniczym Miasta i Gminy w wykonywaniu ich zadań.

3.   Współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Miasta i Gminy.

4.   Przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań.

5.   Współdziałanie z Referatem Organizacyjnym w zakresie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników.

6.   Stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt.

7.   Usprawnienie własnej organizacji, metod i form pracy.

8.   Wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Burmistrza.

 

 

Do podstawowego zakresu działania poszczególnych referatów i stanowisk pracy należy:

 

1.   Do zadań Referatu Organizacyjnego:

1)  Zapewnienie sprawnego funkcjonowania i organizacji pracy Urzędu.

2)  Sporządzanie projektów struktury organizacyjnej Urzędu.

3)  Rozpatrywanie sporów kompetencyjnych między referatami.

4)  Prowadzenie spraw dotyczących oświadczeń o stanie majątkowym pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych.

5)  Prowadzenie rejestru skarg, wniosków, petycji wpływających do Urzędu oraz nadzór nad terminowym ich załatwianiem.

6)  Przygotowanie pomieszczeń i obsługa - w tym protokółowanie - spotkań i zebrań organizacyjnych przez Burmistrz, Zastępcę Burmistrz i Sekretarza.

7)  Protokółowanie narad ze spotkań z kierownikami jednostek organizacyjnych Gminy.

8)  Prowadzenie spraw kadrowych i osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych.

9)  Obsługa administracyjna Burmistrza Miasta i Gminy.

10)Prowadzenie i udostępnianie zbioru przepisów prawnych.

11)Prowadzenie archiwum Urzędu.

12)Organizowanie szkoleń kadry Urzędu.

13)Prowadzenie rejestru zaleceń pokontrolnych oraz nadzór nad terminowością ich realizacji.

14)Kontrola dyscypliny pracy.

15)Zabezpieczenie prawidłowych warunków pracy i bhp.

16)Zabezpieczenie naprawy sprzętu i przedmiotów będących na wyposażeniu referatów i samodzielnych stanowisk.

17)Prowadzenie spraw socjalno - bytowych.

18)Kompletowanie i sporządzanie wniosków o emeryturę i rentę dla pracowników Urzędu.

19)Prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników wyjść służbowych, prowadzenie ewidencji zwolnień lekarskich.

20)Obsługa łącz telefonicznych i telefaksowych

21)Obsługa powielarni i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.

22)Przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu.

23)Prowadzenie ewidencji korespondencji.

24)Prenumerata czasopism i dzienników urzędowych oraz zaopatrywanie Urzędu w wydawnictwa fachowe.

25)Prowadzenie rejestru pieczęci urzędowych oraz nadzór nad ich przechowywaniem.

26)Zaopatrzenie Urzędu w materiały biurowe, kancelaryjne i pieczęcie oraz nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych.

27)Nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd.

28)Prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpożarową Urzędu.

29)Zapewnienie warunków do przeprowadzenia okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników mianowanych Urzędu.

30)Przygotowanie projektów planów urlopów wypoczynkowych.

31)Przygotowanie i wydawanie świadectw pracy.

32)Rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy.

33)Udział w dochodzeniach powypadkowych.

 

2.  Do zadań Referatu Finansowego należy:

1)  Współudział w opracowaniu projektu budżetu oraz bieżąca analiza realizacji wpływów i wydatków budżetowych.

2)  Analiza wykorzystania budżetu oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami.

3)  Bieżąca kontrola równowagi budżetowej i bieżące informowanie Burmistrza Miasta i Gminy o stanie dochodów i wydatków budżetowych.

4)  Prawidłowe i terminowe sporządzanie sprawozdań w układzie klasyfikacji dochodów i wydatków budżetowych oraz innych sprawozdań finansowych.

5)  Prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków budżetowych.

6)  Opracowywanie projektów uchwał w sprawach budżetu oraz podatków i opłat lokalnych.

7)  Prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów.

8)  Gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu.

9)  Podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych.

10)Prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych.

11)Przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat.

12)Opracowywanie zasad i sposobu poboru opłat targowych oraz nadzoru nad ich prawidłowością rozliczeń.

13)Ustalanie wysokości podatków i opłat lokalnych, wysyłanie decyzji wymiarowych oraz kontrola w tym zakresie.

14)Prowadzenie obsługi kasowej i księgowej.

15)Prawidłowe naliczanie i pobieranie należności oraz ich windykacji

16)Organizowanie i współudział w przeprowadzaniu inwentaryzacji.

17)Dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

18)Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym.

19)Opiniowanie wniosków o umarzanie i zastosowanie ulg podatków i opłat.

20)Prowadzenie ewidencji mienia komunalnego miasta i gminy.

21)Negocjowanie z organami administracji rządowej o wysokości środków finansowych na przejmowane bądź przekazywane zadania zlecone

22)Organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentacji niezbędnej rachunkowości.

23)Sporządzanie rocznych bilansów

24)Współpraca z izbami obrachunkowymi, urzędami skarbowymi i bankami.

25)Sporządzanie list płac.

26)Prowadzenie kart wynagrodzeń.

27)Dokonywanie rozliczeń podatku dochodowego i podatku VAT z Urzędem Skarbowym.

28)Dokonywanie rozliczeń z ZUS.

29)Ustalanie prawa do zasiłku rodzinnego oraz sporządzanie list i kart wypłat zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych.

30)Prowadzenie dokumentacji finansowej związanej z realizowanymi inwestycjami.

31)Prowadzenie dokumentacji finansowej w zakresie zadań zleconych Gminie.

32)Prowadzenie rejestrów druków ścisłego zarachowania.

33)Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem targowisk miejskich w zakresie poboru opłat targowych.

34)Sporządzanie list płac wynagrodzeń, list zasiłków rodzinnych, chorobowych, macierzyńskich, porodowych, opiekuńczych dla nauczycieli, pracowników ekonomiczno - administracyjnych i obsługi wszystkich szkół i placówek oświatowo - wychowawczych objętych działalnością Gminy.

35)Prowadzenie ewidencji pomocniczej zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowo - wychowawczych nauczycieli i innych pracowników.

36)Prowadzenie kart wynagrodzeń dla nauczycieli i innych pracowników.

37)Prowadzenie dokumentacji (kartotek) zasiłków rodzinnych, chorobowych, macierzyńskich, porodowych, pielęgnacyjnych itp. oraz dokonywanie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych .

38)Prowadzenie ewidencji wypłat z osobowego funduszu płac, zasiłków chorobowych, nagród z zakładowego funduszu nagród i sporządzanie sprawozdawczości GUS w tym zakresie.

39)Prowadzenie bieżącej kontroli stołówek szkolnych.

40)Naliczanie i rozliczanie wykorzystania funduszu świadczeń socjalnych.

41)Rozliczanie inwentaryzacji szkół i placówek oświatowych.

42)Dokonywanie kontroli i uzgadnianie wartości majątku szkół.

43)Prowadzenie spraw związanych z eksploatacją samochodów UMiG - szkolnych (wystawianie kart drogowych, rozliczanie zużycia paliwa, konserwacja, ubezpieczenia itp.).

44)Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku Gminy (budynki, środki transportu itp.)

 

3.  Do zadań Referatu Spraw Obywatelskich należy:

1)  Prowadzenie ewidencji ludności i dowodów osobistych.

2)  Prowadzenie spraw meldunkowych i dokonywanie wpisów o dopełnieniu obowiązku zameldowania lub wymeldowania w dokumentach tożsamości oraz zawiadamiania właściwych organów o zmianie miejsca pobytu osób podlegających obowiązkowi wojskowemu.

3)  Prowadzenie i aktualizacja kart osobowych stałych mieszkańców (KOM - karta osobowa mieszkańca), prowadzenie rejestru osób przebywających czasowo.

4)  Nanoszenie na karty KOM wszelkich zmian dotyczących obywateli (nr aktu urzędu stanu cywilnego, wyroki sądowe itp.).

5)  Zakładanie i bieżące uzupełnianie kartoteki alfabetyczno - osobowej.

6)  Współpraca z centralnym Biurem Adresowym i Rządowym Centrum Informacji „PESEL” w zakresie ewidencji ludności.

7)  Nanoszenie numerów ewidencyjnych na kartotekę alfabetyczną oraz karty współmałżonków i dzieci.

8)  Powiadamianie właściwych organów ludności o zmianach meldunkowych oraz właściwych komend wojskowych o zmianach dotyczących osób podległych powszechnemu obowiązkowi meldunkowemu.

9)  Sporządzanie wykazów przedpoborowych.

10)Prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawach wymeldowania i zameldowania na podstawie decyzji administracyjnej.

11)Wydawanie poświadczeń miejsca zameldowania.

12)Przygotowywanie i sporządzanie spisów wyborców.

13)Odnotowywanie zgonów.

14)Odnotowywanie wyjazdów na pobyt stały za granicą.

15)Przyjmowanie wniosków o wydanie lub wymianę dowodów osobistych.

16)Sprawdzanie danych zawartych we wniosku o dowód osobisty z danymi w lokalnej bazie danych, Urzędzie Stanu Cywilnego bądź skróconym akcie urodzenia.

17)Potwierdzanie zameldowania we wniosku o dowód.

18)Przy użyciu środków informatycznych, sporządzenie formularza będącego drukiem ścisłego zarachowania.

19)Pobór z Urzędu Wojewódzkiego formularzy - druków ścisłego zarachowania, prowadzenie ich ewidencji i bieżącego rozliczania tych druków.

20)Dojazd do osób obłożnie chorych, które nie mogą osobiście zgłosić się do Urzędu Gminy w celu złożenia wniosku i odbioru dowodu.

21)Odbiór dowodów osobistych z Komendy Powiatowej Policji w Grójcu.

22)Prowadzenie rejestru przyjętych i wydanych dowodów osobistych.

23)Pobieranie opłat za wydanie dowodu osobistego, a od osób na których nie ciąży obowiązek posiadania dowodu osobistego dodatkowo opłat skarbowych.

24)Prowadzenie kopert osobowych wydanych dokumentów tożsamości.

25)Kasowanie dowodów osobistych.

26)Prowadzenie rejestru pobytu czasowego cudzoziemców.

27)Wydawanie zaświadczeń i poświadczeń odnośnie utraconych dokumentów.

28)Udzielanie informacji urzędom i organom na terenie całego kraju dotyczących spraw społeczno - administracyjnych.

29)Współdziałanie z sądami i prowadzenie spraw obywatelskich wynikających z Kodeksu Postępowania Cywilnego i Karnego.

30)Współpraca z organami sprawiedliwości i ścigania w zakresie utrzymania ładu, porządku i bezpieczeństwa publicznego.

 

W ZAKRESIE OBRONNOŚCI

1)  Przygotowywanie i przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych

2)  Prowadzenie poszukiwań poborowych, którzy nie zgłosili się do rejestracji.

3)  Prowadzenie i aktualizacja listy poborowych z terenu miasta i gminy.

4)  Kompletowanie i opiniowanie wniosków o odroczenie poborowym zasadniczej służby wojskowej dla Rejonowej Komisji Poborowej oraz przedterminowym zwolnieniem żołnierza z wojska.

5)  Udział w pracach Rejonowej Komisji Poborowej i nadzór nad stawiennictwem poborowych.

6)  Przyjmowanie wniosków o odroczenie zasadniczej służby wojskowej i uznanie za jedynego żywiciela rodziny oraz opiniowanie tych wniosków.

7)  Orzekanie o konieczności przez żołnierzy oraz osoby spełniające zastępczo obowiązek służby wojskowej bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny oraz uznania za jedynego żywiciela rodziny.

8)  Opracowywanie oraz utrzymywanie stałej aktualności planów i dokumentów wynikających z przepisów systemu natychmiastowego uzupełnienia Sił Zbrojnych oraz świadczenia rzeczowe i osobiste na rzecz tych Sił.

 

W ZAKRESIE SPRAW OBRONY CYWILNEJ I INNYCH SPRAW OBRONNYCH OKREŚLONYCH ODRĘBNYMI PRZEPISAMI

 

1)  Koordynowanie, nadzór i realizacja zadań szczegółowego zakresu działania szefa obrony cywilnej.

2)  Kontrola realizacji zadań obronnych i obrony cywilnej przez zakłady pracy na terenie miasta i gminy.

3)  Opracowywanie i ciągła aktualizacja planu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.

4)  Opracowanie i aktualizacja planu rozśrodkowania i ewakuacji ludności.

5)  Organizowanie ćwiczeń i koordynowanie szkoleń dla sił obrony cywilnej.

6)  Prowadzenie ewidencji i bieżącej konserwacji sprzętu OC będącego na stanie w magazynie OC.

7)  Prowadzenie magazynu obrony cywilnej.

8)  Organizowanie szkoleń, ćwiczeń dla sił obrony cywilnej (szkolenia stanów osobowych oddziałów i służb OC).

9)  Prowadzenie spraw z akcji posłańczej (rejestry, świadczenia rzeczowe i osobiste na rzecz obrony kraju).

10)Współpraca z WKU Grójec.

11)Współpraca z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych Starostwa Powiatowego w Grójcu.

12)Prowadzenie działań związanych z unieszkodliwianiem niewypałów i innych materiałów niebezpiecznych (przyjmowanie zgłoszeń, załatwienie spraw z ich likwidacją).

13)Prowadzenie tajnej kancelarii.

14)Przyjmowanie zawiadomień i wydawanie zezwoleń lub decyzji o odmowie wyrażenia zgody na odbycie zgromadzenia publicznego na terenie miasta i gminy.

15)Prowadzenie spraw związanych ze zbiórkami publicznymi.

 

Z ZAKRESU EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ ORAZ SPRAW Z ZAKRESU HANDLU I USŁUG

1)  Wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.

2)  Wydawanie zaświadczeń o zmianach we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.

3)  Wydawanie zaświadczeń o wykreśleniu wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.

4)  Czynności pomocnicze związane z prowadzeniem Krajowego Rejestru Sądowego.

5)  Wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

6)  Przyjmowanie oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych.

7)  Ustalenie godzin otwarcia i zamknięcia placówek handlowych, gastronomicznych i usługowych.

 

W ZAKRESIE KOMUNIKACJI

1)  Współpraca z Wydziałem Komunikacji Starostwa Powiatowego w Grójcu (przesyłanie wg właściwości nadchodzącej korespondencji dot. komunikacji).

 

W ZAKRESIE OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH

1)  Zapewnienie ochrony informacji niejawnych.

2)  Ochrona systemu i sieci teleinformatycznych.

3)  Kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji.

4)  Okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów.

5)  Opracowywanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji.

6)  Szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.

 

4.  Do zadań Referatu Budownictwa, Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Promocji należy:

 

SPRAWY PLANOWANIA PRZESTRZENNEGO

1)  Przygotowanie projektu uchwały o przystąpieniu do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy.

2)  Przygotowanie projektu uchwały o przystąpieniu do sporządzenia lub zmiany  miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

3)  Przyjmowanie wniosków o sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

4)  Przygotowanie projektu uchwały o uwzględnieniu lub odrzuceniu protestu dot. ustaleń w projekcie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

5)  Przygotowanie projektu uchwały uchwalającej miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

6)  Ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.

7)  Przygotowanie projektu oceny skutków zmian w planie w wyniku wydanych decyzji administracyjnych.

8)  Przedstawianie Burmistrzowi Miasta i Gminy oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy co najmniej raz w okresie kadencji.

9)  Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.

10)Wydawanie decyzji o wygaśnięciu decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.

 

SPRAWY BUDOWNICTWA

1)  Udzielanie bądź odmawianie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno budowlanych.

2)  Nakładanie obowiązku ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego oraz nadzoru autorskiego.

3)  Wydawanie pozwoleń na budowę.

4)  Przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze budowy bądź wykonania robót budowlanych nie objętych uzyskaniem pozwolenia na budowę.

5)  Zgłaszanie sprzeciwu w sprawie budowy bądź wykonania robót, o których mowa w art. 30 ust.1 i nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę.

6)  Przyjmowanie zgłoszenia o rozbiórce nie objętej obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę.

7)  Nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę.

8)  Nakładanie obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym i zatwierdzanie projektów budowlanych.

9)  Stwierdzenie o wygaśnięciu decyzji o pozwoleniu na budowę.

10)Przenoszenie decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innej osoby.

11)Rozstrzyganie o niezbędności wejścia na sąsiednią nieruchomość celem przeprowadzenia robót budowlanych.

12)Przyjmowanie zgłoszenia o zamiarze przystąpienia do użytkowania obiektu budowlanego, zgłaszanie sprzeciwu oraz wydawanie pozwoleń na użytkowanie.

13)Udzielanie pozwoleń na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego.

14)Współdziałanie z referatem spraw obywatelskich w zakresie obrony cywilnej.

 

W ZAKRESIE GOSPODARKI KOMUNALNEJ

1)  Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania systemów inżynierskich, oczyszczania, zieleni, usług komunalnych oraz współpraca z jednostkami organizacyjnymi w tym zakresie.

2)  Prowadzenie gospodarki lokalami mieszkalnymi i użytkowymi w zasobach komunalnych.

3)  Nadzór nad bezpieczeństwem ruchu drogowego.

4)  Wnioskowanie w sprawie zaliczenia dróg do właściwej kategorii.

5)  Wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego ulic i dróg miasta i gminy.

6)  Współdziałanie z Zarządem Dróg w zakresie właściwego oznakowania ulic i dróg.

7)  Nadzór nad funkcjonowaniem Gminnego Przedsiębiorstwa Komunalnego w Nowym Mieście nad Pilicą.

8)  Bieżące dbanie o utrzymanie czystości i porządku w mieście i gminie w organizowaniu właściwego składowania, zagospodarowania odpadów stałych i płynnych.

9)  Prowadzenie bieżącego nadzoru nad oświetleniem ulicznym i drogowym.

10)Bieżące dbanie o utrzymanie zieleni komunalnej i zadrzewień.

11)Planowanie zakresu rzeczowego i finansowego utrzymania oraz ochrony dróg i chodników, zieleni komunalnej i zadrzewień.

12)Zapewnienie prawidłowego stanu technicznego lokalnych zasobów mieszkalnych i obiektów gminy.

13)Prowadzenie spraw wynikających z przepisów o cmentarzach i chowaniu zmarłych.

14)Przygotowywanie decyzji w sprawie ograniczenia poboru wody do celów innych niż potrzeby bytowe ludności.

15)Przygotowywanie projektów miejsc, w których pobiera się opłatę za parkowanie pojazdów, wysokości opłat i sposoby pobierania.

16)Zapewnienie należytego stanu technicznego, czystości i porządku dróg i ulic.

17)Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem targowisk miejskich w zakresie organizacyjno - technicznym.

18)Przygotowanie i planowanie dokumentacji technicznej dla budownictwa i modernizacji dróg i ulic gminnych i innych dróg i ulic będących w zarządzie na podstawie zawartych porozumień oraz uzbrojenia energetycznego i gazowego.

19)Koordynowanie wykonawstwa przez nadzór nad inwestycjami, modernizacją i remontami kapitalnymi oraz zapewnienie prawidłowego przebiegu realizacji zadań w tym zakresie.

20)Organizowanie przetargów, zawieranie umów z wykonawcami.

21)Rozliczanie inwestycji z wykonawcą robót, odbioru końcowego i przekazywania do eksploatacji.

22)Prowadzenie spraw dotyczących dodatków mieszkaniowych.

23)Współdziałanie z referatem spraw obywatelskich w zakresie obrony cywilnej.

 

W ZAKRESIE ROLNICTWA I GOSPODARKI GRUNTAMI

1)  Podejmowanie działań na rzecz intensyfikacji produkcji rolnej.

2)  Współdziałanie w zakresie prowadzenia spraw w zakresie gospodarki w lasach nie stanowiących własności państwowej.

3)  Prowadzenie spraw związanych z przeznaczeniem gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne.

4)  Przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń o zachorowaniu zwierząt na chorobę zakaźną.

5)  Współdziałanie w organizowaniu zakładów lecznictwa dla zwierząt oraz punktów padliny.

6)  Prowadzenie spraw w zakresie ochrony roślin uprawnych przed chorobami, szkodnikami i chwastami oraz przyjmowanie komunikatów.

7)  Współpraca i nadzór nad działalnością wspólnot gruntowo - pastwiskowych.

8)  Wydawanie opinii o przeznaczeniu gruntu nieleśnego lub nieużytku do zalesiania oraz załatwianie innych spraw wynikających z ustawy o zagospodarowaniu lasów nie stanowiących własności państwa.

9)  Nadzór nad rekultywacją i melioracją gruntów oraz nad przepustami pod drogami rolniczymi.

10)Prowadzenie spraw związanych z eksploatacją mostu w Gostomii i promu na rzece Pilica w miejscowości Domaniewice.

11)Prowadzenie spraw ewakuacji ludności z obszarów zagrożonych powodzią.

12)Udział w rozprawach wodno - prawnych.

13)Organizacja inicjatyw społecznych w zakresie budowy i modernizacji urządzeń melioracyjnych.

14)Prowadzenie spraw związanych z ochroną p.poż i OSP.

15)Nadzór nad udzielaniem pomocy ludności dotkniętej klęskami żywiołowymi.

16)Prowadzenie spraw związanych z udokumentowaniem stażu pracy w rolnictwie.

17)Sporządzanie wykazów gruntów przeznaczonych na sprzedaż, oddania w wieczyste użytkowanie, dzierżawę nieruchomości komunalnych.

18)Prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą gruntów AWRSP.

19)Przygotowywanie propozycji nabycia gruntów do zasobów komunalnych i uczestnictwa w negocjacjach.

20)Współudział w przygotowywaniu i prowadzeniu przetargów nieruchomości.

21)Zakładanie ksiąg wieczystych dla gruntów stanowiących własność gminy, współpraca z sądami i biurami notarialnymi.

22)Określanie warunków wyłączenia gruntów rolnych z produkcji i przeznaczenia na cele nierolnicze, nieleśne oraz naliczania należności z tego tytułu, a także kontrola w tym zakresie.

23)Prowadzenie ewidencji mienia komunalnego w merytorycznym zakresie referatu.

24)Gromadzenie zasobów gruntów na cele budowlane.

25)Ustalanie opłat adiacenckich i ich windykacja.

26)Ustalanie opłat za użytkowanie wieczyste, zarząd i użytkowanie nieruchomości oraz występowanie do Burmistrza Miasta i Gminy o aktualizację stawek.

27)Przygotowanie dokumentacji do orzekania o wywłaszczeniu nieruchomości lub ograniczeniu prawa własności lub innego prawa rzeczowego, ustalanie odszkodowań z tego tytułu.

28)Zarządzanie zasobami gruntów mienia komunalnego oraz prowadzenie ewidencji mienia komunalnego.

29)Wydawanie zezwoleń na wcześniejsze zbycie nieruchomości przejętych w wieczyste użytkowanie.

30)Prowadzenie spraw dotyczących przekazania gruntów komunalnych jednostkom organizacyjnym w zarząd oraz zezwoleń na zawarcie umów o przekazaniu nieruchomości między tymi jednostkami.

31)Orzekanie o wygaśnięciu prawa użytkowania lub zarządu.

32)Naliczanie opłat rocznych za niewykorzystywanie gruntów zgodnie z ich przeznaczeniem.

33)Prowadzenie spraw związanych z prawem pierwokupu nieruchomości.

34)Opracowywanie planów rekultywacji gruntów zdewastowanych i zdegradowanych.

35)Przyjmowanie i załatwianie wniosków o podział nieruchomości.

36)Przyjmowanie i załatwianie wniosków o wszczęcie postępowania rozgraniczającego.

37)Prowadzenie spraw dotyczących granic administracyjnych miasta i gminy.

38)Nazewnictwo ulic i placów oraz nadawanie numeracji porządkowej nieruchomości.

39)Zmiany w zakresie powstawania lub likwidacji miejscowości.

40)Zabezpieczanie gruntów na potrzeby pracowniczych ogródków działkowych.

41)Dokonywanie sprzedaży komunalnych zasobów mieszkaniowych i garaży.

42)Wydawanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości.

43)Ustalanie odszkodowań za czasowe zajęcie nieruchomości.

44)Współdziałanie z referatem spraw obywatelskich w zakresie obrony cywilnej.

 

W ZAKRESIE OCHRONY ŚRODOWISKA

1)  Opracowywanie planów poprawy środowiska naturalnego.

2)  Ewidencjonowanie zakładów zanieczyszczających środowisko naturalne.

3)  Wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów oraz ustalania i pobierania opłat.

4)  Ograniczenia dotyczące maszyn i urządzeń technicznych

5)  Ochrona środowiska przed odpadami.

6)  Utrzymanie porządku i czystości.

7)  Ochrona powietrza.

8)  Zobowiązywanie właścicieli gruntów do wykonywania urządzeń zabezpieczających wodę przez zanieczyszczeniem.

9)  Prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, ochrony przyrody i gospodarki wodnej, ochrony przez zanieczyszczeniami oraz wykonywanie kontroli w tym zakresie.

10)Działanie w zakresie zapobiegania klęskom żywiołowym i nadzwyczajnym zagrożeniom środowisk.

11)Nadzór nad Funkcjonowaniem maszyn i urządzeń w aspekcie ich uciążliwości dla środowiska oraz podejmowanie decyzji w zakresie ich ograniczenia.

12)Prowadzenie racjonalnej gospodarki funduszami celowymi na rzecz ochrony środowiska.

13)Współpraca z wydziałami ochrony środowiska Starostwa, Urzędu Wojewódzkiego, Państwową Inspekcją Ochrony Środowiska i Terenową Stacją Sanitarno - Epidemiologiczną.

 

W ZAKRESIE PROMOCJI

1)  Promocja współpracy gospodarczej przedsiębiorstw miasta i gminy z partnerami krajowymi i zagranicznymi.

2)  Promocja prywatyzowanych przedsiębiorstw miasta i gminy.

3)  Przekształcanie istniejących podmiotów gospodarczych, poprawa infrastruktury gospodarczej i wspieranie inicjatyw społecznych poza budżetowych.

4)  Kontynuowanie zadań wynikających z porozumień i związków zawartych przez miasto, a służących rozwojowi gospodarczemu.

5)  Pozyskiwanie możliwości kredytowania - aktywny udział w działaniach na rzecz potencjalnych kredytobiorców.

6)  Organizowanie współpracy międzynarodowej.

7)  Określanie możliwości zagospodarowania niewykorzystanych obiektów.

8)  Ocena sytuacji ekonomicznej miasta i gminy i podmiotów gospodarczych.

9)  Wykorzystywanie ofert gospodarczych i bieżące uaktualnianie ich.

10)Współpraca z izbami gospodarczymi i agencjami.

11)Prowadzenie i przekazywanie informacji w postaci reklam i folderów.

12)Koordynowanie prac związanych z udziałem miasta i gminy w związkach i porozumieniach międzygminnych.

13)Prowadzenie spraw dotyczących promocji i reklamy miasta i gminy we wszystkich dziedzinach.

 

PROWADZENIE OBSŁUGI BIULETYNU INFORMACJI PUBLICZNEJ

 

5.  Do zadań Referatu Oświaty, Kultury, Zdrowia, Sportu i Rekreacji należy:

1)  Zakładanie, przekształcanie i likwidacja gminnych jednostek oświatowych.

2)  Organizowanie konkursów na stanowisko dyrektora szkoły.

3)  Organizowanie dowozu dzieci do szkół.

4)  Analiza projektów organizacyjnych publicznych szkół i placówek oświatowo - wychowawczych.

5)  Przedkładanie wniosków w sprawie przyznawania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowo - wychowawczych.

6)  Przedkładanie wniosków o przyznanie odznaczeń dla dyrektorów szkół i placówek oświatowo - wychowawczych.

7)  Ukierunkowanie i nadzorowanie pracy szkół i placówek oświatowo - wychowawczych w zakresie spraw administracyjnych, gospodarczych i finansowych.

8)  Przekazywanie do szkół i placówek oświatowo - wychowawczych zarządzeń, instrukcji i wytycznych dotyczących organizacji szkolnictwa, działalności ekonomicznej, planistycznej, finansowej i inwestycyjnej.

9)  Przygotowywanie propozycji rozdziału środków budżetowych dla szkół i placówek oświatowo - wychowawczych w porozumieniu z dyrektorami szkół.

10)Analizowanie sieci szkolnej i wnioskowanie o jej zmiany.

11)Podejmowanie działań na rzecz rozwiązywania problemów młodzieży.

12)Tworzenie, łączenie, przekształcanie, znoszenie bibliotek i nadawanie im statutów.

13)Prowadzenie działalności kulturalnej.

14)Upowszechnianie kultury fizycznej, turystyki i wypoczynku.

15)Opracowywanie projektów potrzeb finansowych niezbędnych dla właściwego funkcjonowania szkół, przedszkoli, placówek kultury, zdrowia, sportu i dysponowania przyznanymi środkami z budżetu miasta i gminy, opracowywanie projektów wydatków i kontrola ich wydatkowania.

16)Współpraca z osobami prawnymi i fizycznymi na rzecz rozwoju kultury, sztuki i ochrony zabytków.

17)Prowadzenie rejestru zabytków i miejsc pamięci narodowej oraz prowadzenie lustracji w/w obiektów.

18)Prowadzenie spraw związanych z konserwacją zabytków i miejsc pamięci narodowej.

19)Planowanie i przygotowywanie dokumentacji technicznej dla inwestycji, modernizacji i remontów kapitalnych dla placówek oświatowo - wychowawczych, kultury i sportu.

20)Organizowanie przetargów, zwieranie umów z wykonawcami.

21)Koordynowanie wykonawstwa poprzez nadzór nad inwestycjami, modernizacją, remontami kapitalnymi oraz zapewnienie prawidłowego przebiegu realizacji zadań w tym zakresie.

22)Rozliczanie inwestycji z wykonawcą robót, odbioru końcowego i przekazywania do eksploatacji.

23)Organizowanie przetargów na zakup opału, materiałów budowlanych wspólnie z dyrektorami szkół.

24)Prowadzenie ewidencji mienia komunalnego w merytorycznym zakresie stanowiska pracy.

 

6.   Do zadań samodzielnego stanowiska d/s Inwestycji należy:

1)  Opracowywanie projektów potrzeb finansowych w zakresie inwestycji, modernizacji i remontów kapitalnych, racjonalne dysponowanie przyznanymi środkami z budżetu miasta i gminy, opracowywanie wydatków oraz kontrola wydatkowania.

2)  Przygotowywanie programów ogólnych i szczegółowych infrastruktury technicznej zgodnie z zatwierdzonymi planami zagospodarowania przestrzennego ogólnymi i szczegółowymi miasta i gminy.

3)  Inwentaryzacja realizowanej infrastruktury technicznej.

4)  Przygotowywanie dokumentacji technicznej i prawnej dla potrzeb rozbudowy ujęć wodnych, oczyszczalni ścieków, wodociągów miejskich i wiejskich, kanalizacji i innej infrastruktury.

5)  Planowania inwestycji komunalnych i remontów kapitalnych.

6)  Organizowanie przetargów, zawieranie umów z wykonawcami.

7)  Koordynowanie wykonawstwa poprzez nadzór nad inwestycjami, modernizacją i remontami kapitalnymi oraz zapewnienie prawidłowego przebiegu realizacji zadań w tym zakresie.

8)  Rozliczanie inwestycji z wykonawcą robót, odbioru końcowego i przekazywanie do eksploatacji.

9)  Prowadzenie ewidencji mienia komunalnego w merytorycznym zakresie referatu.

10)Nadzór nad eksploatacją kanalizacji burzowej, sanitarnej oraz sieci wodociągowej.

11)Organizowanie inicjatyw społecznych w zakresie budowy i modernizacji urządzeń zaopatrzenia w wodę.

 

7.  Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:

1)  Prowadzenie ksiąg urodzeń, małżeństw i zgonów oraz akt zbiorowych.

2)  Sporządzanie aktów urodzeń, przyjmowanie zgłoszeń o urodzeniu się dziecka oraz przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka.

3)  Przyjmowanie w formie uroczystej oświadczenia o wstąpieniu w związek małżeński oraz prowadzenia aktów małżeństw.

4)  Sporządzanie aktów małżeństw zawartych na tutejszym terenie.

5)  Sporządzanie aktów zgonów.

6)  Wystawianie odpisów z ksiąg stanu cywilnego.

7)  Dokonywanie zmian dodatkowych i przypisów w księgach stanu cywilnego.

8)  Przekazywanie ksiąg 100 letnich do Archiwum Państwowego.

9)  Wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu wyczekiwania.

10)Dokonywanie innych czynności przewidzianych w prawie o aktach stanu cywilnego i kodeksie rodzinnym i opiekuńczym.

 

8.   Do zadań Biura Rady Miejskiej należy:

1)  Prowadzenie obsługi kancelaryjno - technicznej Rady i Komisji Rady.

2)  Współpraca z Burmistrzem Miasta i Gminy, Z-cą Burmistrza i Sekretarzem Miasta i Gminy.

3)  Informowanie społeczeństwa o pracy Rady Miejskiej.

4)  Przedkładanie Burmistrzowi Miasta i Gminy wniosków Komisji Rady.

5)  Gromadzenie materiałów będących przedmiotem obrad Rady Miejskiej oraz Komisji Rady.

6)  Zapewnienie prawidłowego przygotowania materiałów na sesję Rady Miejskiej oraz posiedzenia Komisji Rady.

7)  Organizowanie i obsługa narad i konferencji zwoływanych przez Przewodniczącego Rady Miejskiej.

8)  Udział w opracowywaniu projektów uchwał Rady Miejskiej oraz wniosków i opinii Komisji Rady.

9)  Prowadzenie spraw dot. wyborów i referendum.

10)Prowadzenie spraw dotyczących wyboru sołtysów i komitetów osiedlowych.

 

ROZDZIAŁ V

TRYB PRACY URZĘDU MIASTA I GMINY

 

§ 11

1.   Czas pracy pracowników Urzędu Miasta i Gminy (pracowników samorządowych) nie może przekraczać 40 godzin tygodniowo i 8 godzin na dobę.

2.   Rozkład czasu pracy w tygodniu oraz jego wymiar w poszczególnych dniach jest następujący:

·      poniedziałek         730 - 1530

·      wtorek      730 - 1530

·      środa         730 - 1530

·      czwartek              730 - 1530

·      piątek        730 - 1530

 

§ 12

Obsługa interesantów w każdy dzień w godzinach pracy Urzędu.

 

1.   Do podstawowego obowiązku pracownika Urzędu (pracownika samorządowego) należy dbałość o wykonywanie zadań publicznych miasta i gminy z uwzględnieniem interesu państwa, interesów indywidualnych obywateli.

2.   Do obowiązku pracownika należy w szczególności:

1)  przestrzeganie prawa, porządku i dyscypliny pracy,

2)  wykonywanie zadań Urzędu sumiennie, sprawnie i bezstronnie,

3)  zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej w zakresie przez prawo przewidzianym,

4)  zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach z obywatelami, ze zwierzchnikami oraz współpracownikami,

5)  zachowanie się z godnością w miejscu pracy i poza nią,

6)  sumienne i staranne wykonywanie poleceń przełożonych,

7)  przestrzeganie przepisów zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów p.poż.

3.   Obowiązki i prawa pracowników samorządowych szczegółowo określa ustawa z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 21, poz.124 z późniejszymi zmianami).

 

§ 13

1.   Szczególnie rażącym naruszeniem ustalonego porządku i dyscypliny jest:

1)  złe i niedbałe wykonywanie pracy oraz niszczenie materiałów, urządzeń i maszyn biurowych, a także wykonywanie prac nie związanych z zadaniami wynikającymi ze stosunku pracy,

2)  nie przybycie do pracy, spóźnianie się do pracy lub samowolne jej opuszczenie bez usprawiedliwienia,

3)  stawianie się do pracy w stanie nietrzeźwym, spożywanie alkoholu w czasie pracy lub na terenie Urzędu,

4)  zakłócanie porządku i spokoju w miejscu pracy,

5)  niewykonywanie poleceń przełożonych,

6)  niewłaściwy stosunek do przełożonych i współpracowników,

7)  nieprzestrzeganie przepisów bhp i p.poż.,

8)  nieprzestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej.

2.   Odpowiedzialność porządkową i dyscyplinarną za naruszenie obowiązków określonych w § 2 i 3 ponoszą pracownicy samorządowi na zasadach i trybie określonych w odrębnych przepisach.

 

§ 14

1.   Pracownik zobowiązany jest stawić się na stanowisku pracy o godz. 730 i potwierdzić obecność w pracy podpisem w liście obecności.

2.   Pracownik d/s kadrowych referatu organizacyjnego codziennie przeprowadza kontrolę obecności pracowników i zapewnia właściwe prowadzenie listy obecności.

3.   O niemożności stawienia się do pracy z przyczyn z góry wiadomych pracownik powinien uprzedzić bezpośredniego przełożonego.

4.   W razie niestawienia się do pracy poza przypadkami określonymi w ust.3 pracownik obowiązany jest pierwszego dnia nieobecności w pracy, nie później jednak niż w dniu następnym osobiście, przez inne osoby lub pocztą zawiadomić zakład pracy o przyczynie nieobecności i przewidywanym czasie jej trwania.

5.   W razie nieobecności spowodowanej chorobą pracownika, leczeniem uzdrowiskowym albo choroba członka rodziny pracownika wymagającego sprawowania przez pracownika osobistej opieki, pracownik jest obowiązany usprawiedliwić nieobecność doręczając zaświadczenie lekarskie najpóźniej w dniu przystąpienia do pracy.

6.   Biuro organizacyjne prowadzi ewidencję zwolnień lekarskich.

 

§ 15

1.   W razie konieczności wyjścia z pracy w godzinach służbowych, pracownik winien uzyskać zgodę Burmistrza, Z-cy Burmistrza, Sekretarza po uprzednim wyrażeniu zgody przez kierownika referatu.

2.   Każde wyjście w godzinach służbowych winno być wpisane do ewidencji wyjść, a po powrocie odnotowana godzina powrotu.

3.   Ewidencję wyjść służbowych prowadzi referat organizacyjny.

4.   Pracownik korzystający ze zwolnienia w czasie pracy dla załatwienia spraw osobistych zobowiązany jest do odpracowania tego czasu.

 

§ 16

1.   Pracownicy wykonują czynności poza Urzędem na podstawie delegacji służbowej.

2.   Polecenie wyjazdu służbowego podpisuje Burmistrz, Z-ca Burmistrza lub Sekretarz Miasta i Gminy.

3.   Ewidencję wyjazdów służbowych prowadzi referat organizacyjny.

 

§ 17

1.   Pracownik ma prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze i na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

2.   Urlop winien być udzielony zgodnie z planem urlopów. Plan urlopów opracowuje się na dany rok w terminie do końca stycznia.

 

ROZDZIAŁ VI

ORGANIZACJA PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA I ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW OBYWATELI

 

§ 18

1.   Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminach określonych w Kodeksie Postępowania Administracyjnego, w przepisach szczególnych oraz określonych przez organ wyższego stopnia wydany w trybie art. 35 § 4 KPA określających rodzaje spraw, które można załatwić w terminach skróconych.

2.   Pracownicy Urzędu są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.

3.   Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw obywateli ponoszą kierownicy referatów oraz pracownicy.

4.   Kontrolę i koordynację działania komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym zwłaszcza skarg, wniosków i listów oraz interwencji sprawuje referat organizacyjny.

5.   Referat organizacyjny zobowiązany jest do dokonania ocen sposobu załatwiania indywidualnych spraw obywateli.

 

§ 19

1.   Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli określa KPA, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy szczególne dotyczące zwłaszcza organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków obywateli.

2.   Sprawy wniesione przez obywateli do Urzędu są ewidencjonowane w spisach i rejestrach spraw.

3.   Referat organizacyjny prowadzi rejestr skarg i wniosków indywidualnych wpływających do Urzędu oraz skarg zgłoszonych w czasie przyjęć interesantów przez Burmistrza Miasta i Gminy i jego Zastępcę.

 

§ 20

1.   Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:

1)  udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów,

2)  rozstrzygnięcia sprawy w miarę możliwości na miejscu, a w pozostałych przypadkach do określania terminu,

3)  powiadomienie o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej konieczności,

4)  informowanie o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydanych rozstrzygnięć.

2.   Interesanci mają prawo uzyskiwać informacje w formie pisemnej, ustnej lub telefonicznej z wyjątkiem spraw objętych tajemnica służbową.

 

§ 21

1.   Burmistrz lub Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy oraz Sekretarz i Skarbnik Miasta i Gminy przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach 730 - 1530.

2.   Kierownicy referatów przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdy czwartek w godzinach 730 - 1530.

3.   Pracownicy Urzędu przyjmują interesantów w ciągu całego dnia pracy Urzędu.

4.   Z przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków sporządzane są protokóły.

 

§ 22

1.   Do obowiązków kierowników referatów załatwiających skargi i wnioski należy:

1)  załatwianie otrzymanej skargi lub wniosku,

2)  spowodowanie zarejestrowania skargi lub wniosku w rejestrze skarg i wniosków prowadzonym przez referat organizacyjny, w przypadku pominięcia kancelarii ogólnej,

3)  udzielanie merytorycznej odpowiedzi na skargę - wniosek nie później niż w ciągu miesiąca od daty wpływu, chyba że obowiązujące w tym zakresie przepisy ustalają termin krótszy (7 lub 14 dni),

4)  zwrócenie do referatu organizacyjnego oryginału skargi - wniosku i w całości dokumentacji po ostatecznym załatwieniu,

5)  bieżące informowanie referatu organizacyjnego kopiami pism o toku załatwiania skargi lub wniosku.

2.   Jeżeli skarga - wniosek dotyczy kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne referaty Urzędu, referat organizacyjny sporządza i przekazuje właściwym referatom wyciągi z części skargi dotyczącej ich właściwości. Po załatwieniu wszystkich spraw przez poszczególne referaty, referat organizacyjny przygotowuje odpowiedź na pozostałe z uzyskanych wyjaśnień (odpowiedzi) i przesyła wnoszącemu skargę.

3.   Odpowiedź na skargę załatwioną negatywnie w każdym przypadku musi zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne, natomiast odpowiedź pozytywna na wniosek musi zawierać uzasadnienie faktyczne i w miarę możliwości prawne.

4.   Bieżący nadzór nad załatwianiem skarg i wniosków sprawują kierownicy referatów oraz Sekretarz Miasta i Gminy.

 

ROZDZIAŁ VII

ZASADY PODPISYWANIA PISM I DECYZJI

 

§ 23

Burmistrz Miasta i Gminy podpisuje:

1.   Zarządzenia, regulaminy i okólniki wewnętrzne.

2.   Pisma związane z reprezentowaniem Gminy na zewnątrz.

3.   Pisma zawierające oświadczenie woli w zakresie zarządu mieniem Gminy.

4.   Odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące kierowników referatów.

5.   Decyzje z zakresu administracji publicznej, do których wydania w jego imieniu nie upoważnił pracowników.

6.   Pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu.

7.   Pisma zawierające oświadczenia woli Urzędu jako pracodawcy.

8.   Pełnomocnictwa do reprezentowania Gminy przed sądami i organami administracji publicznej.

9.   Odpowiedzi na interpelacje i zapytania posłów, senatorów i radnych.

10.Pisma kierowane do organów administracji rządowej.

11.Pisma kierowane do przedstawicielstw dyplomatycznych.

12.Pisma zawierające odpowiedzi na postulaty  mieszkańców zgłaszane za pośrednictwem radnych.

13.Inne pisma, jeśli ich podpisywanie Burmistrz zastrzegł dla siebie.

 

§ 24

Zastępca Burmistrza i Sekretarza Miasta i Gminy w ramach udzielonych im upoważnień przez Burmistrza Miasta i Gminy:

1.   Podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań nie zastrzeżone do podpisu Burmistrza.

2.   Podpisują z upoważnienia Burmistrza Miasta i Gminy odpowiedzi na sprawy wymienione w §23 w przypadku jego nieobecności.

 

§ 25

1.   Dokumenty przedstawione do podpisu członkom kierownictwa Urzędu powinny być uprzednio parafowane przez kierownika referatu.

2.   W dokumentach przedstawionych do podpisu członkom kierownictwa Urzędu powinna być zamieszczona adnotacja zawierająca nazwisko i stanowisko pracownika, który opracował dokument.

 

§ 26

1.   Burmistrz Miasta i Gminy może upoważnić pracownika Urzędu Miasta i Gminy do podpisywania korespondencji dotyczącej spraw pozostających w zakresie czynności referatów, w tym wydawanie decyzji administracyjnych, z wyjątkiem spraw zastrzeżonych do podpisu Burmistrza Miasta i Gminy.

 

ROZDZIAŁ VIII

ZASADY I TRYB POSTEPOWANIA PRZY OPRACOWYWANIU

AKTÓW PRAWNYCH

 

§ 27

Projekty uchwał Rady Miejskiej oraz zarządzeń Burmistrza Miasta i gminy wraz z uzasadnieniem opracowują komórki organizacyjne, w których zakresie działania leży regulowane zagadnienie.

 

§ 28

Projekty aktów prawnych podlegają kontroli pod względem redakcyjnym i prawnym przez radcę prawnego Urzędu Miasta i Gminy.

 

§ 29

Biuro Rady prowadzi rejestr i zbiór uchwał Rady Miejskiej.

Uchwały Rady Miejskiej przesyła w ciągu 7 dni od daty ich powzięcia właściwemu organowi nadzoru.

 

§ 30

Referat organizacyjny prowadzi zbiór protokółów i zarządzeń Burmistrza Miasta i Gminy.

 

§ 31

Referat organizacyjny przesyła poszczególnym referatom i jednostkom organizacyjnym akty prawne, wnioski zgłoszone na sesjach, komisjach Rady Miejskiej oraz do Burmistrza Miasta i Gminy.

 

§ 32

Przepisy gminne ogłasza się na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy oraz w miejscach publicznych zwyczajowo przyjętych, a także w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego gdy przepis szczególny tak stanowi.

 

§ 33

Akt prawny musi zawierać:

1)  oznaczenie rodzaju aktu (uchwała, zarządzenie),

2)  oznaczenie organu wydającego akt prawny,

3)  datę wydania aktu,

4)  przedmiot aktu,

5)  oznaczenie podmiotu, któremu powierza się wykonanie lub złożenie sprawozdania z wykonania postanowień aktu prawnego,

6)  termin wejścia w życie.

 

§ 34

Przepisy gminne wchodzą w życie z dniem ogłoszenia o ile nie przewidują wyraźnie terminu późniejszego.

 

§ 35

Wydane zarządzenia porządkowe Burmistrza Miasta i Gminy w przypadkach określonych w art.41, ust.2 ustawy o samorządzie gminnym podlegają zatwierdzeniu na najbliższej sesji Rady Miejskiej.

 

ROZDZIAŁ IX

ORGANIZACJA DZIAŁALNOŚCI KONTROLNEJ

 

§ 36

W Urzędzie sprawowana jest kontrola wewnętrzna i zewnętrzna.

 

§ 37

Kontrolę wewnętrzna w Urzędzie sprawują:

1)  Burmistrz Miasta i Gminy, jego Zastępca, Sekretarz i Skarbnik Miasta i Gminy oraz kierownicy referatów w stosunku do pracowników bezpośrednio im podległych.

 

§ 38

Kontrolę zewnętrzną wykonują w zakresie przyznanych przez Burmistrza Miasta i Gminy pełnomocnictw:

1)  Skarbnik Miasta i Gminy w stosunku do jednostek nadzorowanych w wykonaniu budżetu oraz planowania finansowego dla zadań państwowych zleconych gminie oraz prowadzenie działalności finansowej przez jednostki organizacyjne podporządkowane Radzie Miejskiej.

2)  Kierownicy referatów i równoległych jednostek organizacyjnych Urzędu w stosunku do jednostek podporządkowanych w zakresie właściwości rzeczowej.

 

§ 39

Kontrola pracowników i poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy dokonywana jest pod względem:

a)   legalności,

b)   gospodarności,

c)   rzetelności,

d)   celowości,

e)   terminowości,

f)    skuteczności.

 

§ 40

Celem kontroli jest ustalanie przyczyn i skutków ewentualnych nieprawidłowości, ustalenie osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości oraz określanie sposobów naprawienia stwierdzonych nieprawidłowości i przeciwdziałania im w przyszłości.

 

§ 41

W Urzędzie przeprowadza się następujące rodzaje kontroli:

1)  kompleksowe - obejmujące całość lub obszerną część działalności poszczególnych komórek organizacyjnych lub samodzielnych stanowisk,

2)  problemowe - obejmujące wybrane zagadnienia lub zagadnienie z zakresu działalności kontrolowanej komórki lub stanowiska, stanowiące niewielki fragment jego działalności,

3)  wstępne - obejmujące kontrole zamierzeń i czynności przed ich dokonaniem oraz stopnia przygotowania,

4)  bieżące - obejmujące czynności w toku,

5)  sprawdzające (następne) - mające miejsce po dokonaniu określonych czynności, w szczególności mające na celu ustalenia, czy wyniki poprzednich kontroli zostały uwzględnione w toku postępowania kontrolowanej komórki organizacyjnej lub stanowiska.

 

§ 42

1.   Postępowanie kontrolne przeprowadza się w sposób umożliwiający bezstronne i rzetelne ustalenia stanu faktycznego w zakresie działalności kontrolowanej komórki organizacyjnej Urzędu lub stanowiska, rzetelne jego udokumentowanie i ocenę działalności według kryteriów określonych w § 41.

2.   Stan faktyczny ustala się na podstawie dowodów zebranych w toku postępowania kontrolnego.

3.   Jako dowód może być wykorzystane wszystko, co nie jest sprzeczne z prawem. Jako dowody mogą być wykorzystane w szczególności: dokumenty, wyniki oględzin, zeznania światków, opinie biegłych oraz pisemne wyjaśnienia i oświadczenia kontrolowanych.

§ 43

1.   Z przeprowadzonej kontroli kompleksowej sporządza się, w terminie 30 dni od daty jej zakończenia, protokół pokontrolny.

2.   Protokół pokontrolny powinien zawierać:

a)   określenie kontrolowanej komórki lub stanowiska,

b)   imię i nazwisko kontrolującego (kontrolujących),

c)   daty rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych,

d)   określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą,

e)   imię i nazwisko kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo osoby zajmującej kontrolowane stanowisko,

f)    przebieg i wynik czynności kontrolnych, a w szczególności wnioski kontroli wskazujące na stwierdzone nieprawidłowości oraz wskazanie dowodów potwierdzających ustalenia zawarte w protokóle,

g)   datę i miejsce podpisania protokółu,

h)   podpisy kontrolującego (kontrolujących) oraz kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo pracownika zajmującego kontrolowane stanowisko, lub notatkę o odmowie podpisania protokółu z podaniem przyczyn odmowy,

i)    wnioski oraz propozycje co do sposobu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.

3.   O sposobie wykorzystania wniosków i propozycji pokontrolnych decyduje Burmistrz Miasta i Gminy.

 

§ 44

W przypadku odmowy podpisania protokółu przez kierownika kontrolowanej komórki lub osobę zajmującą kontrolowane stanowisko, osoby te są obowiązane do złożenia na ręce kontrolującego w terminie 3 dni od daty odmowy pisemnego wyjaśnienia jej przyczyn.

 

§ 45

Protokół sporządza się w 2 egzemplarzach, które otrzymują Burmistrz Miasta i Gminy

oraz kierownik kontrolowanej komórki lub kontrolowany pracownik na stanowisku samodzielnym.

 

§ 46

1.   Z kontroli innych niż kompleksowe sporządza się notatkę służbową zawierającą odpowiednio elementy przewidziane dla protokółu pokontrolnego.

2.   Burmistrz Miasta i Gminy może polecić sporządzenie protokółu pokontrolnego także z innych kontroli niż kompleksowa.

 

ROZDZIAŁ XX

WYKAZ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH MIASTA I GMINY

 

1.   Publiczna Szkoła Podstawowa w Nowym Mieście nad Pilicą.

2.   Publiczna Szkoła Podstawowa w Żdżarach.

3.   Publiczne Gimnazjum w Nowym Mieście nad Pilicą.

4.   Publiczna Biblioteka w Nowym Mieście nad Pilicą

5.   Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowym Mieście nad Pilicą.

Podmiot udostępniający:
Gmina Nowe Miasto
Informację wytworzył:

Informację wprowadził:

Data wytworzenia:
 
Data publikacji:
2003-10-01
Data ostatniej zmiany:
2004-01-12
 
 


Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2024-03-28 16:26:40, zmian dokonał(a): Radosław Dąbrowski

WCAG 2.0 (Level AA)