Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Gmina Nowe Miasto nad Pilicą

Ikona statystyk

PROTOKÓŁ NR XIV/2004

Ikona statystyk
 

PROTOKÓŁ NR XIV/2004

z sesji Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą

z dnia 10 lutego 2004 roku


Sesja Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą odbyła się w dniu 10 lutego 2004 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Nowym mieście nad Pilicą i trwała od godz. 1000 do godz. 1530.


Sesji przewodniczył p. Tadeusz Klatka – Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą.


Przewodniczący Rady Miejskiej otwierając sesję stwierdził na podstawie listy obecności, która stanowi (załącznik nr 1 do niniejszego protokołu), że bierze w niej udział 14 radnych, na ustawowy skład liczbowy Rady 15, zatem obrady są prawomocne.


W sesji Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą udział wzięli:

  1. Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz

  2. Sekretarz Miasta i Gminy p. Zygmunt Bigos

  3. Skarbnik Miasta i Gminy p. Dorota Binio

  4. Kierownik Posterunku Policji aspirant sztab. Wojciech Kopczński

  5. Kierownik Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa p. Agata Zgutczyńska

  6. Radny Powiatu Grójec p. Tadeusz Majewski

  7. Sołtysi i Przewodniczący Rad Osiedlowych z terenu miasta i gminy wg załączonej listy obecności (zał. nr 2 do niniejszego protokołu).

  8. Małgorzata i Władysław Dziuba

  9. Mieszkańcy Miasta i Gminy Nowe Miasto nad Pilicą


PKT 1

Na sekretarza obrad zgłoszono i wybrano w głosowaniu za 14, na stan obecnych 14 radnych radnego p. Jana Szopę.


PKT 2

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka poinformował, że radni otrzymali porządek obrad ale jest propozycja zmiany w porządku i wykreślenia ppkt 9h który brzmi zaopiniowanie wstępnej dokumentacji „Projektowanego Parku Krajobrazowego Dolnej Pilicy” i przeniesienie go na następną sesję z uwagi na niewystarczającą ilość informacji w przedmiotowej sprawie, oraz dopisanie w PKT 4 i przedstawienie sprawozdań z działalności Komisjiza 2003 rok. Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał czy ktoś z radnych ma eszcze propozycje zmian w porządkuobrad sesji. Radny p. Mirosław Murawa wnioskował o wprowadzenie punktu w sprawie rozpatrzenia protestu handlowców z terenu miasta i gminy w związku z powstaniem marketu „Biedronka”. Wniosek w głosowaniu za – 14 został przyjęty na stan obecnych 14 radnych. Ten wniosek stałby się pkt 10 , 10 stanie się pkt 11 a pkt 11 stanie się pkt 12. Za przedstawionym zmianami w porządku obrad w głosowaniu głosowało 14 radnych na stan obecnych 14. Uwag i zastrzeżeń nie zgłoszono do proponowanego porządku nie zgłoszono i został on przyjęty przez Radę w głosowaniu za 14, przeciw – 0, wstrzymało się – 0 w następującym brzmieniu:

  1. Wybór sekretarza obrad.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

  4. Wystąpienia Przewodniczących Stałych Komisji Rady i przedstawienie sprawozdań z działalności Komisji za 2003 rok.

  5. Sprawozdanie z działalności Burmistrza Miasta i Gminy za okres międzysesyjny;

  6. Informacje Przewodniczącego Rady Miejskiej.

  7. Informacja przedstawiciela Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Biura Powiatowego.

  8. Informacja Kierownika Posterunku Policji w Nowym Mieście nad Pilicą o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą za 2003 rok.

  9. Podjęcie uchwał w sprawie :

  1. rozpatrzenia protestu /zarzutu/ wniesionego do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Nowe Miasto nad Pilicą;

  2. zmian w budżecie miasta i gminy na 2004 rok;

  3. zaciągnięcie pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na sfinansowanie budowy wodociągów we wsi Sacin - Rosocha

  4. zaciągnięcie pożyczki pomostowej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na sfinansowanie budowy wodociągu we wsi Sacin - Rosocha;

  5. zaciągnięcie pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na sfinansowanie termomodernizacji budynku Publicznej Szkoły Podstawowej w Nowym Mieście nad Pilicą;

  6. zatwierdzenia planów pracy Stałych Komisji Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą na 2004 rok;

  7. ustalenia wysokości wskaźnika procentowego wydatków przypadających na powierzchnię zajmowanego lokalu mieszkalnego do obliczenia wysokości dodatku mieszkaniowego;

  8. wprowadzenia zmian w uchwale Nr XII/79/2003 Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą z dnia 28 listopada 2003 roku w sprawie wprowadzenia opłaty administracyjnej na 2004 rok;

10. Rozpatrzenie protestu handlowców z terenu miasta i gminy.

11. Interpelacje i zapytania.

12. Wolne wnioski.



PKT 3

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka poinformował zebranych, iż protokół z poprzedniej sesji Rady Miejskiej był wyłożony do wglądu w biurze Rady Miejskiej jak i obecnie wyłożony jest na stole protokólanta i zapytał, czy są uwagi i zastrzeżenia. Wag i zastrzeżeń do protokółu nie zgłoszono i został on przyjęty w głosowaniu jednogłośnie, czyli 14 – za.


PKT 4

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej p. Tadeusz Tulin poinformował zebranych, że w okresie międzysesyjnym Komisja odbyła dwa posiedzenia. W dniu 23 stycznia br. odbyło się posiedzenie, w którym brały udział pozostałe Komisje Rady w sprawie przeprowadzenia wizji lokalnej w celu ponownego rozpatrzenia zarzutu złożonego przez p. Władysława Dziubę do projektu planu zagospodarowania przestrzennego miasta Nowe Miasto nad Pilicą.

Członkowie Komisji stwierdili, że nie można doprowadzić z p. Dziubą do ugody i w głosowaniu za 4, przeciw 0, wstrzymało się – 1 osoba postanowili zaopiniować pozytywnie projekt uchwały w sprawie odrzucenia zarzutu.

W dniu 4 lutego 2004 roku zajmowano się następującymi sprawami:

  1. Sprawozdanie z działalności Komisji za 2003 rok.

  2. Opracowanie planu pracy Komisji na 2004 rok.

  3. Zapoznanie się z projektami uchwał przygotowanymi na sesję.

  4. Sprawy bieżące.


Przewodniczący Komisji Rewizyjnej pokrótce zreferował tematy posiedzeń informując, że inspektor Urzędu p. Tadeusz Olszewski zapoznał radnych z projektem uchwały w sprawie zaopiniowania wstępnej dokumentacji „Projektowanego Parku Krajobrazowego Dolnej Pilicy’’. Inspektor Olszewski poinformował, że o wyrażenie zgody na utworzenie takiego Parku wpłynęła od Wojewody p. Leszka Mizielińskiego. Wykonawcą wstępnej dokumentacji przyrodniczej projektowanego Parku Krajobrazowego Dolnej Pilicy jest dr Sławomir Chmielewski i mgr Jacek Tabor. Pan Olszewski przedstawił mapę z propozycją naszej gminy, ponieważ propozycja w/w jest nie do przyjęcia. Przedstawił uzasadnienie którym się kierowano przy planowaniu naszej propozycji, tj; projekt uchwały opiniuje się negatywnie w części zasięg granicy projektowanego Parku Krajobrazowego Dolnej Pilicy dotyczy to jej północnego przebiegu przez obszar miasta i gminy. Zasięg ten został sztucznie poprowadzony. Granicą jest droga wojewódzka nr 728 i powiatowe, które przecinają równolężnikowo obszar zurbanizowany miasta i gminy na dwie części:

  1. północną, która leży w zasięgu Parku

  2. południową leżącą już na terenie projektowanego Parku Krajobrazowego.

Uważa się, iż takie poprowadzenie granicy jest niewłaściwe, gdyż do parku zaliczono zaczną częśćobszaru miasta i gminy. Według projektodawcy uchwały Rady to północna granica powinna przebiegać poniżej intesywnie zamieszkałego terenu obejmując swym zasięgiem obszar cenny pod względem walorów środowiskowych tj. sakrpę oraz rzekę Pilicę wraz z jej doliną.

O przybliżenie sprawy został poproszony p. Zygmunt Bigos. Sekretarz Miasta i Gminy p. Zygmunt Bigos, stwierdził, że nie może wypowiedzieć się w sprawie ponieważ nie jest w niej zorientowany.

Członkowie Komisji nie wyrazili opinii w sprawie . Decyzja zostanie podjęta po zasięgnięciu opinii p. Edwarda Chojnackiego, który jest wykonawcą planu zagospodarowania przestrzennego.


Pan Tadeusz Olszewski przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości wskaźnika procentowego wydatków przypadających a powierzchnię zajmowanego lokalu mieszkalnego do obliczenia wysokości dodatku mieszkaniowego, informując, że w związku z przejściem wypłaty dodatków mieszkaniowych na budżet gminy postanowiono obniżyć wysokość wskaźników procentowych z 70% do 50% wydatków przypadających na normatywną powierzchnię zajmowanego lokalu mieszkalnego lub 50% faktycznych wydatków ponoszonych za lokal mieszkalny, jeżeli powierzchnia tego lokalu jest mniejsza lub równa normatywnej powierzchni. Mówiąc inaczej kwota wypłat dodatków mieszkaniowych będzie obniżona. Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Projekt uchwały w sprawie zmiany w uchwale w sprawie opłaty administracyjnej na 2004 rok omówił Sekretarz Miasta i Gminy p. Zygmunt Bigos. Poinformował zebranych, że podjęliśmy uchwałę w której opłaty za wypisy i za wyrysy z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego była pobierana ryczałtowo. W rozmowie telefonicznej p. Kaczkowski poinformował Sekretarza, że nie jest to zgodne z prawem i był wyrok NSA w przedmiotowej sprawie i prosił aby zrobić zmianę i zróżnicować pobieranie opłat. Można to było zrobić w rozbiciu na działki lub na wielość formatu na którym robiony byłby wyrys i wypis. W tej chwili jest to w rozbiciu na działki i tak od pierwszej działki za wyrys pobiera się 30 zł , od każdej następnej 10 zł, natomiast za wypis od pierwszej działki 20 zł od każdej następnej 10 zł. Członkowie Komisji pozytywnie zaopiniowali projekt uchwały.

Skarbnik Miasta i Gminy p. Dorota Binio przedstawiła projekty uchwał w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy na 2004 rok. Wyjaśniła że zmiany nastąpiły z powodu pokazania środków na planowane inwestycje tzn 10% na zaciągnięcie pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na sfinansowanie termomodernizacji budynku PSP w Nowym Mieście nad Pilicą i jest to kwota 25 tys. zł, na sfinansowanie przedsięwzięcia inwestycyjnego tj.wodociągu grupowego Nowe Miasto nad Pilicą oraz na zabezpieczenie środków potrzebnych aby uzyskać dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej programu SAPARD. Członkowie Komisji pozytywnie zaopiniowały przedstawione projekty uchwał w sprawie zmian w budżecie i w sprawie zaciągnięcia pożyczek.


Przewodniczący Komisji Gospodarczo – Budżetowej Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą p. Wiesław Krawczykowski poinformował, że w okresie międzysesyjnym Komisja odbyła dwa posiedzenia.

W dniu 23 stycznia br. posiedzenie było wspólne ze wszystkimi Stałymi Komisjami Rady i nie będzie powielał swojego poprzednika, ponieważ decyzja w sprawie wizji lokalnej była taka sama jak Komisji Rewizyjnej czyli za odrzuceniem protestu głosowało 3 radnych , jedna osoba wstrzymała się od głosu.

W dniu 9 lutego br. członkowie Komisji zajmowali się następującymi sprawami:

  1. Sprawozdanie z działalności Komisji za 2003 rok.

  2. Opracowanie planu pracy Komisji na 2004 rok.

  3. Zapoznanie się z projektami uchwał przygotowanymi na sesję Rady.

  4. Sprawy bieżące.


Przewodniczący Komisji przedstawił sprawozdanie z działalności Komisji za 2003 rok, które stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu. Przedstawił wnioski niezrealizowane przez Burmistrza Miasta i Gminy. Poinformował, że przedstawione projekty uchwał na Komisji zostały zaopiniowane pozytywnie. Nadmienił, że na Komisji została poruszona sprawa powstania marketu spożywczo – przemysłowego przy Pl. Armii Krajowej 3. Członkowie Komisji zostali poruszeni sposobem załatwiania procedur powstania Marketu. Wystosowali wniosek, że jako Komisja Gospodarczo – Budżetowa są zbulwersowani, że o całej sprawie dowiadują się ostatni i to nie od władz gminy, które wydają decyzję tylko od mieszkańców miasta i gminy.


Przewodniczący Komisji Oświatowo – Społecznej Rady Miejskiej p Zbigniew Kacprzyk poinformował o dwóch posiedzeniach w okresie międzysesyjnym. Pierwsze odbyło się wspólnie z innymi Komisjami w dniu 23 stycznia br. gdzie komisje udały się na wizję lokalną. Członkowie Komisji nie wypracowali zdania odnośnie odrzucenia protestu p. Dziuby i zażyczyli sobie opinii radcy prawnego w sprawie ewentualnego wywłaszczenia p. Dziuby.

W dniu 6 lutego 2004 roku Komisja zajmowała się następującymi tematami:

  1. Spotkanie z Kierownikiem Posterunku Policji aspirantem sztabowym Wojciechem Kopczyńskim.

  2. Sprawozdanie z działalności Komisji za rok 2003.

  3. Opracowanie planu pracy Komisji na 2004 rok.

  4. Zapoznanie się z projektami uchwał przygotowanymi na sesję Rady Miejskiej.

  5. Sprawy bieżące kierowane do Komisji.


Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Kacprzyk poinformował, że sprawozdanie ze stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą za rok 2003 przedstawił mł. aspirant Wojciech Orzeszek. Członkowie Komisji po wysłuchaniu sprawozdania przyjęli je i na prośbę Kierownika Posterunku wnioskują o wygospodarowanie z budżetu miasta i gminy 10.000 zł z przeznaczeniem na dodatkowe służby patrolowe naszych funkcjonariuszy w związku z tym, że w okresie wakacyjnym jest większy napływ młodzieży a tym samym zwiększa się niebezpieczeństwo. Członkowie Komisji opracowali plan pracy na 2004 rok, jak również sprawozdanie z pracy Komisji za 2003 rok.

Przewodniczący Komisji odczytał również opinię prawną której udzielił radca prawny urzędu p. Andrzej Sołtysiak dotyczącej wywłaszczenia nieruchomości.

Członkowie Komisji zostali zapoznani z projektami uchwał przygotowanymi na sesję. Odnośnie projektu uchwały w sprawie parku krajobrazowego, członkowie Komisji stwierdzili, że nie można podejmować tak ważnej decyzji bez zasięgnięcia opinii konserwatora przyrody i wnioskowali aby zaprosić konserwatora przyrody by wypowiedział się w przedmiotowej sprawie, uświadomił radnych jakimi prawami kieruje się Park Krajobrazowy, jakie będą z tego korzyści a jakie utrudnienia. Decyzję można będzie podjąć dopiero po zapoznaniu się z opinią konserwatora przyrody. Członkowie Komisji uważają, że nie można dawać do zaopiniowania projektów uchwał na temat których jest bardzo mało danych. Członkowie Komisji negatywnie zaopiniowali projekt uchwały w sprawie ustalenia wskaźnika dodatków mieszkaniowych. Wnioskowali o pozostawienie wskaźnika na poziomie roku 2003, ponieważ 35 osób korzystających z takiej pomocy to przy ilości osób w całej gminie jest to bardzo niewielki procent, a dla tych osób taka pomoc jest bardzo ważna. Członkowie komisji pozytywnie zaopiniowali zmiany w uchwale w sprawie opłaty administracyjnej, natomiast nie wyrazili swojego zdania na temat zmian w budżecie, ponieważ nie było pracownika który mógłby zreferować projekt uchwały. Odnośnie daty organizacji „Dni Nowego Miasta” to Komisja Oświatowo – Społeczna negatywnie zaopiniowała propozycję Burmistrza organizacji „Dni Nowego Miasta” w dniu 1 maja i połączenia ich z dniem wejścia do Unii Europejskiej. Wnioskowali aby Dni Nowego Miasta zgodnie z tradycją połączone były z Dniem Dziecka i proponuje się powrócić do terminów zbliżonych z 1 czerwca. Proponuje się dzień 30 maja 2004 roku. Odnośnie zmiany obwodów szkolnych członkowie Komisji po przeanalizowaniu tematu proponują aby Burmistrz Miasta i Gminy wraz z pracownikami Urzędu zajmującymi się sprawami oświaty przeanalizowali zasadność zmiany obwodów szkół i podjęli decyzję w sprawie. Członkowie Komisji Oświaty są przeciwni decyzji Burmistrza w sprawie zaprzestania finansowania godzin pozalekcyjnych w szkołach. Są to różne zajęcia od sportowych zacząwszy na zajęciach wyrównawczych skończywszy. Komisja uważa, że na powyższy cel powinny znaleźć się środki, bo nie można w trakcie roku szkolnego dochodziło do takich sytuacji.

Przewodniczący Komisji Oświatowo – Społecznej p. Zbigniew Kacprzyk odczytał sprawozdanie z działalności Komisji, który stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.


PKT 5

Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz powiedział, że w okresie międzysesyjnym tj. od 30grudnia 2003 roku do 10 lutego 2004 roku było tych spraw niewiele. Najważniejszą sprawą jest ustalanie terminarza spotkań z rolnikami w sprawie dopłat bezpośrednich. Każdy z sołtysów taki harmonogram dostał. Wspomniał, że trzy osoby z naszej gminy biorą udział w szkoleni i ma nadzieję że zostaną zatrudnione. W dniu 3 stycznia br. wpłynęło pismo z Prokuratury Rejonowej w sprawie zarzutu p. Małgorzaty Dziuba i uchwały w sprawie pobierania opłat za wod – kan. Odbyła się u nas zbiórka na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Poinformował o ustaleniu terminu Dni Nowego Miasta, czy to ma być 1 maja czy 1 czerwca , czy ma to być połączone z dniem wejścia do UE ale to już zdecyduje Rada. Burmistrz odczytał protest Kupców który wpłynął w dzisiejszym dniu do Burmistrza i do Rady. Radna p. Barbara Gąsiorowska zabrała głos mówiąc, że na poprzedniej sesji zadała Burmistrzowi pytanie czy na ustawienie pomnika - samolotu jest zgoda konserwatora zabytków i usłyszała odpowiedź, że taką decyzję Burmistrz ma. W trakcie okresu sesyjnego chciała taką zgodę zobaczyć i nikt nie mógł jej takiej zgody udostępnić i ma pytanie, czy Pan Burmistrz może udzielić informacji do kogo ma się zgłosić aby zobaczyć taką decyzję. Burmistrz odpowiedział, że formy zgody są różne min. brak odpowiedzi to też jest zgoda i nie zawsze to musi być na piśmie. Uzgadniał ustawienie pomnika osobiście z konserwatorem i wszystkie wymagane procedury zostały spełnione. Radna p. Gąsiorowska poprosiła aby dokładnie wypowiedź Burmistrza została zapisana w protokole, bo Ona dzwoniła do konserwatora p. Figla i p. Figiel powiedział, że nie zna takiej sprawy. Burmistrz zapytał, czy dokładnie tak powiedział i poprosił o zapisanie tego w protokole. Pani Barbara Gąsiorowska powiedziała, że dzwoniła rano do p. Figla i otrzymała informację, że on nie wydawał żadnej decyzji i nie jest zorientowany w sprawie pomnika samolotu.




PKT 6

Przewodniczący Rady poinformował, że w okresie międzysesyjnym było zaproszenie dla sadowników i Radę reprezentował radny p. Mirosław Bors. Poinformował również że wpłynęło pismo od Proboszcza z zapytaniem czy prawdą jest że Gmina nie będzie finansować wywozu śmieci. Przewodniczący powiedział, że były dyskusje pomiędzy Burmistrzem a prezesem Gospodarki Komunalnej w sprawie zdyscyplinowania pracowników aby śmieci były wywożone systematycznie. W budżecie Miasta i Gminy zabezpieczone jest na utrzymanie cmentarzy 20 tys. zł i nie ma się co martwić. Radny p. Kacprzyk powiedział, że sam usłyszał odpowiedź z Gospodarki Komunalnej, że jeżeli Księża podpiszą umowy to śmieci będą wywożone. Burmistrz wyjaśnił, że celowo wstrzymał środki na wywóz śmieci, bo pod koniec roku rachunki stawały się kosmiczne. Jeżeli po miesiącu Żdżary zgłosiły pełny kontener, Łęgonice do tej pory nie zgłosiły i dzisiaj jest interwencja z Nowego Miasta, to nie jest tych śmieci tyle, ile przedstawiało nam Przedsiębiorstwo. Nie ma problemu z wywozem bo w budżecie są na to środki. Okazało się że na miesiąc jest do wywiezienia jeden kontener z cmentarza a do Urzędu wpływały rachunki za wywóz śmieci co tydzień.


PKT 7

Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił o zabranie głosu p. Kierownik Biura Powiatowego Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa p. Agatę Zgutczyńską w sprawie dopłat w jakim stanie jest to zaawansowane, jakie są terminy szkoleń i terminy składania wniosków by rolnicy zdążyli. Kierownik BPRiMR powiedziała, żeby rolnicy nie martwili się iż nie zdążą poskładać wniosków bo termin składania wniosków o nadanie numeru identyfikacyjnego jest do 20 maja a o dopłaty bezpośrednie jest do 15 czerwca. W mediach jest duża kampania do składania wniosków ale na terenie miasta i gminy większość rolników numery już ma bo kolczykowane było bydło. Druki wniosków zostaną dostarczone do Urzędu gminy i będzie je można pobierać, wypełnić i odesłać do Biura. Terminy szkoleń są już ustalone i zachęca do przybycia na takie spotkanie bo będą omawiane ciekawe rzeczy. Sołtysi będą rozdawali plakaty i zaproszenia dla rolników na spotkania. Więcej informacji podane będzie na szkoleniach które będą się odbywać na terenie miasta i gminy. Tak jak już wspomniał p. Burmistrz do pomocy przy wypełnianiu wniosków będą zatrudnione osoby i wszelkie problemy będą rozwiązywane. W trudniejszych sprawach zaprasza do powiatowego biura. Zgłoszono problem z kolczykowaniem pojedynczych sztuk bydła , ponieważ trzeba samemu jechać do powiatowego biura i odebrać kolczyk a jest to w niektórych przypadkach ok. 120 km w obydwie strony. Bardzo proszą o podjęcie decyzji aby kolczyki były w większych ilościach przywożone do danej wsi. Pani kierownik powiedziała że postara się zapytać czy dyrekcja zgodzi się na taki układ. Powiedziała, że jeszcze raz serdecznie zaprasza na szkolenia i tam zostaną wyjaśnione wszystkie niejasności.



PKT 8

Kierownik Posterunku Policji aspirant sztabowy Wojciech Kopczyński przedstawił sprawozdanie o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą. Sprawozdanie stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu. Kierownik Posterunku serdecznie podziękował Radzie i Burmistrzowi za okazywaną pomoc finansową, za czas który poświęcają aby wysłuchać ich bolączek, problemów i wspaniałą współpracę która odczuwana jest na co dzień.


PKT 9a

Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia protestu wniesionego do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i Nowe Miasto nad Pilicą. Przewodniczący Rady stwierdził, że na poprzedniej sesji projekt został odrzucony ponieważ członkowie komisji chcieli dokonać wizji lokalnej by dokładniej zorientować się w terenie. Komisje udały się w teren i po rozpatrzeniu sprawy Komisja Rewizyjna i Komisja Gospodarczo – Budżetowa poinformowała, że co prawda nie jednogłośnie ale byli za odrzuceniem zarzutu, natomiast Komisja Oświatowo – Społeczna stwierdziła, że każdy podejmie decyzję na sesji. Przewodniczący Rady udzielił głosu p. Dziubie Władysławowi. Pan Dziuba w dalszym ciągu twierdził, że droga nie może być włączona do planu jako droga bo to jest wpisane jako działka. Przedstawił, dokumenty jakie zostały złożone do Sądu i nigdzie nie jest tam napisane że jest to ulica Browarna tylko pisze o odcinku drogi biegnącej pomiędzy działkami i jest napisane że nie zawiera żadnej adnotacji że jest to ulica Browarna. W dalszym ciągu twierdzi że odda działkę darmo, ale miał być zakończony konflikt a konflikt nie został zakończony, a mało tego do tej pory nie ma planu i nie można zobaczyć jak jest umieszczone to w planie. Stwierdził, że próbowano go zastraszać na wszystkie sposoby łącznie ze sprowadzeniem policji na jego posesję i stwierdził, że sam p. Przewodniczący był z policjantami u niego, ale on i tak nie dał za wygraną i nie pozwoli aby wybudowano mu drogę biegnącą przez środek jego podwórka. Radna p. Gąsiorowska powiedziała, że sprawy toczą się już 14 lat i czy może ktoś obliczył, czy lepiej jest zmodernizować tą drogę która już jest do oczyszczalni czy płacić odszkodowania czy wywłaszczać, bo są to duże środki, podobnie było z wodociągowaniem części zapilicznej, też nikt nie mógł oszacować czy taniej będzie podciągnąć wodę z innej gminy, czy budowanie własnego wodociągu. Została wybudowana studnia, która pochłonęła ok. 60 tys. zł i co dalej. Zostało to wyrzucone w błoto. Prosi o wyszacowanie, ile ta droga będzie kosztowała ile stracimy jeżeli dalej będziemy się przy drodze upierać. Radny p. Mirosław Murawa powiedział, że już kilka razy zgłaszany był wniosek aby na sesji był radca prawny i do tej pory nie jest to załatwione i jego zdaniem nie jest to w porządku. Przewodniczący Rady Miejskiej sprostował wypowiedzi p. Dziuby że nigdy nie był z żadnymi policjantami na działce p. Dziuby.

Burmistrz stwierdził, że żaden radca prawny nie wyszacuje wartości działki, może to zrobić tylko rzeczoznawca i na pewno pasek ziemi będzie kosztował mniej niż, urządzenie nowej drogi. Odnośnie radcy to też ma ustawiony czas i swoje zajęcia i nie może być każdego dnia.

Radny p. Mirosław Bors postawił wniosek o zakończenie dyskusji bo już za długo zajmowali się radni tym tematem.

Przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały wraz z uzasadnieniem, który odczytała p. Małgorzata Krawczyk. W głosowaniu za – 6, wstrzymało się – 7 , przeciw – 0 na stan obecnych 14 radnych, uchwalono uchwałę Nr XIV/90/2004, co stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

PKT 9b

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy na 2004 rok i poprosił Skarbnika Miasta i Gminy p. Binio o zreferowanie przedstawionego projektu uchwały. Skarbnik Miasta i Gminy p. Binio Dorota, wyjaśniła skąd biorą się zmiany i tak trzeba wykazać po 10% własnych środków na zaciągnięcie kredytów potrzebnych na sfinansowanie budowy wodociągu Sacin – Rosocha oraz na termomodernizację budynku PSP w Nowym Mieście nad Pilicą. Następne uchwały na dzisiejszej sesji będą analogiczne do przedstawionych zmian w budżecie. Dochody zwiększono o kwotę 925 zł i ogółem dochody wynoszą 9 382 747 zł. Wydatki zwiększono o kwotę 925 zł i wynoszą po zmianach 10.482 747 zł. Poinformowała, że środki dołożone do wodociągów pochodzą ze środków gospodarki komunalnej i jest to kwota 61 tys. zł. Radna p. Gąsiorowska zapytała dlaczego zabiera się gospodarce 61 tys. skoro na początku przeznaczone dla nich było 120 tys. zł i miało to być nie ruszane. Skarbnik Miasta i Gminy p. Binio powiedziała, że jeżeli Gospodarka przedstawi rozliczenie to te środki zostaną im oddane. Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2004 rok. W głosowaniu za – 9, przeciw – 0, wstrzymało się – 5 uchwalono uchwałę Nr XIV/91/2004 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.



PKT 9c

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na sfinansowanie budowy wodociągu we wsi Sacin – Rosocha. Pożyczka będzie zaciągnięta w kwocie 480 000 zł. Pytań nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za 14 radnych na stan obecnych 14 uchwalono uchwałę Nr XIV/92/2004 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.



PKT 9d

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki pomostowej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na sfinansowanie budowy wodociągu we wsi Sacin – Rosocha w kwocie 559 000 zł. Pytań nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za – 14, na stan obecnych 14 radnych uchwalono uchwałę Nr XIV/93/2004 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.



PKT 9e

Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą odczytał projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na sfinansowanie termomodernizacji budynku Publicznej Szkoły Podstawowej w Nowym Mieście nad Pilicą w kwocie 250 000 zł. Pytań nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za 13 na stan obecnych 13 radnych uchwalono uchwałę Nr XIV/94/2004 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

Radna p. Barbara Gąsiorowska podziękowała Burmistrzowi za pozyskanie środków na termomodernizację, ubolewała tylko, że środki te wystarczą na jedną szkołę a potrzeb jest wiele.


PKT 9f

Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy Stałych Komisji Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą na 2004 rok. Poprosił o przedstawienie planów Przewodniczących poszczególnych Komisji. Przewodniczący Komisji przedstawili Plany pracy, które stanowią załączniki do niniejszej uchwały. Uwag nie stwierdzono. Przewodnicząca Osiedla nr 3 p. Józefa Pokrywka poprosiła aby Komisja Oświatowo – Społeczna przyjrzała się pracy lekarzy w naszej Przychodni i zwróciła uwagę na wygląd ul. Tomaszowskiej. Lekarze w naszej Przychodni pracują jak chcą a pacjenci traktowani są jak zło konieczne. Przewodniczący wyjaśnił, że Komisje Rady nie mają wpływu na pracę lekarzy w Przychodni. Przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za – 13, na stan obecnych 13 radnych uchwalono uchwałę Nr XIV/95/2004 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.



PKT 9g

Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia wskaźnika procentowego wydatków przypadających na powierzchnię zajmowanego lokalu mieszkalnego do obliczenia wysokości dodatku mieszkaniowego. Radna p. Barbara Gąsiorowska zapytała jak będzie oszczędność i ile gmina zyska na tym, że obniży się dodatek do 50% wydatków przypadających na lokal. Przewodniczący Rady poprosił o odpowiedź w miarę możliwości p. Skarbnik. Skarbnik Miasta i Gminy powiedziała, że w tej chwili nie jest w stanie udzielić odpowiedzi. Więcej pytań nie stwierdzono, Przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za – 10, przeciw – 3, wstrzymało się – 1 uchwalono uchwałę

Nr XIV/96/2004 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.



PKT 9h

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale nr XII/79/2003 Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą z dnia 28 listopada 2003 roku w sprawie wprowadzenia opłaty administracyjnej na 2004 rok. Pytań nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za – 13, przeciw – 0, wstrzymało się – 1 uchwalono uchwałę Nr XIV/97/2004 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.

Przewodniczący Rady Miejskiej ogłosił 20 minutową przerwę w obradach Rady.


PKT 10

Po przerwie Przewodniczący Rady p. Tadeusz Klatka wznowił obrady sesji w temacie rozpatrzenie protestu handlowców z terenu miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą. Przewodniczący Rady odczytał protest kupców i przedstawicieli handlu na terenie naszej gminy w sprawie powstania supermarketu pod nazwą Biedronka. Podpisy złożyło ponad 20 firm które działają na terenie naszego miasta i gminy. Protest kupców stanowi załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.

Przewodniczący Rady stwierdził, że zabiegi odnośnie najpierw rozbudowy istniejącego lokalu firmy LEO a później zezwoleń na alkohol ze strony zainteresowanych prowadzone były już w starym roku. On jako Przewodniczący Rady nic o tym nie wiedział, dowiedział się dopiero w czwartek przed sesją od właściciela firmy LEO. W miesiącu styczniu a dokładnie 26 stycznia wpłynęło podanie o wydanie zezwolenia na alkohol a 27 stycznia zezwolenie zostało wydane na sklep spożywczo – przemysłowy. Z tego co członkowie komisji Gospodarczo – Budżetowej dowiedzieli się rozbudowa ma zezwolenie na sklep przemysłowy a nie na sklep spożywczo – przemysłowy. Z tego co Burmistrz mu wyjaśnił to przepisy nie zabraniają wydawania zezwoleń, ponieważ nie jest to nowa lokalizacja, tylko poszerzenie starej. Poprosił o głos radnych.

Pan Zbigniew Kacprzyk skierował pytanie do Burmistrza, co nim kierowało, że tak szybko bo w przeciągu jednego dnia wydał zezwolenie na alkohol. Bo mało kto może się pochwalić tak szybkim załatwieniem spraw czego by one nie dotyczyły. Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz, na wstępie wyjaśnił, że Burmistrz jest tylko organem ewidencyjnym, tak stanowi prawo gospodarcze i prawo działalności gospodarczej i jeżeli ktoś coś zgłosi to wydaje się nie decyzję tylko zaświadczenie i każdy z zebranych który prowadzi działalność gospodarczą ma takie zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Podanie faktycznie wpłynęło 26 stycznia i zostało wydane 26 stycznia nie 27. I tak naprawdę to kilka osób z zebranych na tej sali może się pochwalić załatwieniem sprawy w przeciągu jednego dnia tj. od ręki, choćby Pani Przewodnicząca gdyby sięgnęła do swoich notatek to ma wszystkie zaświadczenia załatwiane tego samego dnia co złożyła podanie, po prostu jest taka procedura. Nie ma żadnej możliwości prawnej by Burmistrz odmówił komuś wpisu do ewidencji. Jeżeli radni chcą bardzo sprawdzić jak postępuje się w takich przypadkach to jest Komisja Rewizyjna i niech sprawdzi dokumenty, teczki z podaniami będą udostępnione.

Radny p. Kacprzyk stwierdził, że on nie mówił o wydaniu wpisu do ewidencji działalności gospodarczej , tylko o wydaniu zezwolenia na sprzedaż alkoholu i z tego co on rozumie to są to dwie różne rzeczy. Więc należałoby np. z Komisją Budżetową sprawdzić odległości od różnych miejsc. Burmistrz odpowiedział, że jeżeli chodzi o wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu to komisja Budżetowa nie ma nic do powiedzenia bo od tego jest GKRPA i ona opiniuje a opinia nie może być negatywna w miejscu gdzie istnieje już restauracja. W najlepszym przypadku decyzję można było odciągnąć na siedem dni. Negatywna opinia GKRPA też musi być odpowiednio uzasadniona.

Właścicielka sklepu p. Dąbrowska zapytała Burmistrza co w takim przypadku im doradzi. Burmistrz odpowiedział, że on sam nie wie co w takim przypadku zrobić bo nigdy nie miał z tym do czynienia i nie wie co dalej zrobić. Zebrani kupcy zarzucili Burmistrzowi że on jest na naszym terenie gospodarzem i powinien chronić swoich podatników. Radny p. Krawczykowski powiedział, że dopiero co czytał artykuł o sklepie DOM i OGRÓD i tam też władze miasta popełniły błąd wydając decyzję. Miał nadzieję że na terenie naszego miasta władze nie popełnią błędu łatowowiernie podpisując cokolwiek, ale niestety naszej gminy również to nie ominęło. Radny p. Murawa stwierdził, że dziwi się wszystkim Polakom że patrzą krótkowzrocznie i idą do sklepów którymi są właściciele spod gwiazdy Dawida. My Polacy nie potrafimy się szanować i nie idziemy na zakupy do naszych rodaków tylko dorabiamy obcokrajowców. Radna p. Marta Gonta – Głowacka stwierdziła, że ta dyskusja do niczego nie doprowadzi, bo skoro Rząd pozwala na usytuowanie sklepów z obcym kapitałem i zwalnia się ich z podatku co radni mogą zrobić w tej materii. Radny p. Tulin stwierdził, że nie musimy kupować w sklepach które posiadają obcy kapitał. Radny Krawczykowski powiedział, że faktycznie prawo którzy wydają nasi rządzący jest nie takie jak byśmy tego chcieli ale to nie znaczy że my na dole też mamy działać bezmyślnie, bo co nam da ta Biedronka?. Straci pracę kilka czy kilkanaście osób, których zatrudniają prywatni sklepikarze, bo po prostu nie będzie ich stać na utrzymanie pracownika, polikwidują się sklepy więc mniejszy będzie wpływ podatku z nieruchomości, ponieważ nasze sklepy nie będą w stanie konkurować z cenami Biedronki.

Przewodniczący Rady powiedział, że Rada jest po to by ratować interesy wyborców, bo kto ich będzie reprezentował, ale też nie mamy wpływu aby wymusić na Burmistrzu by nie wydał zezwolenia bo nie ma takiego prawa. Pyta radnych, czy ma skierować sprawę do zbadania dla Komisji Rewizyjnej. W tej materii nie uzyskał odpowiedzi. Jego zdaniem obywatel, który starał się o zezwolenia zrobił to nieuczciwie i powinien się tego wstydzić ale jest to jego sprawa i jego sumienie. Radni nie wiele mogą zrobić tylko mogą współczuć i ubolewać nad tym, że tak to się stało.

Głos zabrał p. Kopczyński właściciel sklepu, mówiąc, że dlaczego w innych miejscowościach nie wpuszcza się obcego kapitału na teren gminy kolidującego już z prowadzeniem działalności przez osoby z terenu danej gminy a u nas mówi się że nie możemy nic zrobić. Trzeba się zastanowić nad tym, co możemy zrobić, bo jest tam modernizacja budynku w którym znajduje się salon samochodowy i można sprawdzić pozwolenia na rozbudowę zgodnie z przeznaczeniem budynku i po kolei sprawdzać całe procedury bo może jest tam gdzieś popełniony błąd. Tylko może nie chcą niektórzy sprawdzać.

Radna p. Gąsiorowska zapytała czy p. Krawczyk która zajmuje się sprawami budownictwa może przybliżyć temat zebranym. Burmistrz powiedział, że nie ma takiej możliwości ponieważ Rada nie jest stroną i nie ma takiej możliwości prawnej by można było mieć wgląd w dokumenty budowlane i nie można nadużywać prawa bo mogą to zrobić tylko osoby prawne. Jest nadzór budowlany i jeżeli ktoś chce sprawdzić daną budowlę to może zwrócić się do nadzoru budowlanego. Pozwolenie jest wydane przez gminę i z tego co urzędnicy się orientują to wszystkie dokumenty przedstawione w sprawie się zgadzają. Burmistrz Miasta i Gminy stwierdził, że nie wszyscy z państwa zebranych mają budynki przeznaczone zgodnie z prawem i to nie znaczy że Burmistrz ma zaraz powiadamiać inspektora nadzoru w Powiecie, bo nie wszyscy mają lokale z przeznaczeniem do handlu. Inspektor Referatu Budownictwa p. Małgorzata Krawczyk przedstawiła zebranym jakich czynności należy dokonoać aby otrzymać zezwolenie na odebranie danego lokalu, są to ustalenia z SANEPIDEM, strażą, kominiarzem, zakładem energetycznym itp. I powiatowy organ budownictwa dopiero wydaje decyzję pozytywną. Radny p. Kacprzyk powiedział, że ubolewa nad tym, że Burmistrz ratując jedną firmę poprowadzi do upadku wiele innych. Burmistrz powiedział, że też nie wiedział, że ma być to Biedronka bo firma poznańska to jeszcze mu nic nie mówiła, a odpowiadając p. Kacprzykowi to on ratuje wiele innych firm nie tylko tą jedną firmę. Pani Oracz powiedziała, że nie jest w porządku że Burmistrz pomaga firmie prywatnej a osobom prywatnym np. jej nikt nie był w stanie pomóc, pomimo, że zwracała się o taką pomoc i jej zdaniem nie jest to w porządku.

Radny p. Kacprzyk powiedział, że umarzanie podatków też jego zdaniem nie jest sprawiedliwe, bo jednym umarza się ogromne podatki a innym umarza się po parę groszy. I nie jest to tak do końca jak być powinno. Na zakończenie właściciel sklepu p. Dąbrowski powiedział, że z tego co wynika to nie mogą liczyć na pomoc Burmistrza tylko muszą bronić się sami. Radny p. Kacprzyk stwierdził, że jest mu bardzo przykro bo firma jego żony czekała na podpisanie decyzji 1 miesiąc i 20 dni. Burmistrz stwierdził, że p. Kacprzyk powinien wiedzieć że firma jego żony nie występowała o pozwolenie na alkohol. Przewodniczący Rady stwierdził, że źle się stało że on nie widział dokumentów, bo by wiedział, że to chodzi o Biedronkę, ponieważ już raz spotkał się z ich dokumentami. Nie ma prawnych przepisów aby to przeciąć. Można określić to jednym słowem że jest to granda. Radni będą śledzić dalszy ciąg i jeżeli będzie to kolidowało z prawem to na pewno podejmą pewne kroki. Radna p. Gąsiorowska zapytała p. Przewodniczącego w jaki sposób jego zdaniem radni mają śledzić dalsze działania w sprawie Biedronki, jeżeli gospodarz podpisuje pewne rzeczy i nie wie co podpisuje, a co zdaniem Przewodniczącego radni mogą zrobić, prosi by nie oszukiwać zebranych bo wszyscy pozwolili na to by Biedronka powstała. Przewodniczący powiedział, że Rada może sprawdzić dokumenty za pomocą Komisji Rewizyjnej czy były słusznie wydane, więc pyta jeszcze raz czy ma Komisja zbadać zasadność wydania dokumentów. Zdaniem Burmistrza to jest to sprawa podobna do telefonii komórkowej, wchodzą na tereny i nikt nie ma nic do powiedzenia. Jeżeli ma wszystkie wymagane dokumenty to Burmistrz nie ma prawa odmówić wpisu.



PKT 11

Interpelacji i zapytań nie stwierdzono.



PKT 12

Sołtys wsi Bełek zwrócił się z prośbą o zrobienie porządku z drogą bo ludzie mieszkający w tej wsi topią się w błocie i prosi już po raz sam nie wie który o interwencję w tej sprawie.


Przewodniczący Rady Miejskiej zamknął sesję Rady.


                            Protokołowała                                                                                             Przewodniczył


                             Iwona Lepa

Podmiot udostępniający:
Gmina Nowe Miasto
Informację wytworzył:
Iwona Lepa
Informację wprowadził:
Mariusz Kamiński
Data wytworzenia:
 
Data publikacji:
2005-02-21
Data ostatniej zmiany:
2005-02-21

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2024-04-25 10:23:46, zmian dokonał(a): Radosław Dąbrowski

WCAG 2.0 (Level AA)