Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Gmina Nowe Miasto nad Pilicą

Ikona statystyk

PROTOKÓŁ NR XV/2004

Ikona statystyk
 

PROTOKÓŁ NR XV/2004

z sesji Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą

z dnia 9 marca 2004 roku


Sesja Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą odbyła się w dniu 9 maraca 2004 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą i trwała od godz. 1000 do godz. 1430.


Sesji przewodniczył p. Tadeusz Klatka – Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą.


Przewodniczący Rady Miejskiej otwierając sesję stwierdził na podstawie listy obecności, która stanowi (załącznik nr 1 do niniejszego protokołu), że bierze w niej udział 10 radnych na ustawowy skład liczbowy 15, co stanowi quorum, zatem obrady są prawomocne.


W sesji Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą udział wzięli:

  1. Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz

  2. Sekretarz Miasta i Gminy p. Zygmunt Bigos

  3. Skarbnik Miasta i Gminy p. Dorota Binio

  4. Radny Powiatu Grójec p. Tadeusz Majewski

  5. Prezes Koła „Samoobrony” p. Marian Biernacki

  6. Sołtysi i Przewodniczący Rad Osiedlowych z terenu miasta i gminy wg załączonej listy do niniejszego protokołu(zał. nr 2).

  7. Mieszkańcy Miasta i Gminy Nowe Miasto nad Pilicą.


PKT 1

Na sekretarza obrad zgłoszono i wybrano w głosowaniu za - 10, na stan obecnych 10 radnych radnego. Macieja Świtka.



PKT 2

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka poinformował, że radni otrzymali porządek obrad i zapyał czy są propozycje wprowadzenia zmian w porządku obrad. Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz zgłosił wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie utworzenia środka specjalnego w Urzędzie Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą. nosił aby ta propozycja znalazła się w pkt 9 ppkt b. Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka poddał wniosek Burmistrza pod głosowanie. W głosowaniu za- 10 radnych na stan obecnych 10 przyjęto propozycję zmiany w porządku obrad. Uwag i zastrzeżeń nie zgłoszono do proponowanego porządku obrad i został on przyjęty przez Radę w głosowaniu za – 10 , na stan obecnych 10 radnych w następującym brzmieniu:

  1. Wybór sekretarza obrad.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

  4. Wstąpienia Przewodniczących Stałych Komisji Rady.

  5. Sprawozdanie z działalności Burmistrza Miasta i Gminy za okres międzysesyjny.

  6. Informacje Przewodniczącego Rady Miejskiej.

  7. Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2003 rok.

  8. Sprawozdanie z działalności Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Mieście nad Pilicą za 2003 rok.

  9. Podjęcie uchwał w sprawie:

    1. zmian w budżecie miasta i gminy na 2004 rok;

    2. utworzenia środka specjalnego w Urzędzie Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą;

    3. ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych w celu prowadzenia robót w pasie drogowym, umieszczania w pasie drogowym infrastryktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, umieszczania w pasie drogowym reklam;

    4. zaopiniowania wstępnej dokumentacji „projektowanego Parku Krajobrazowego Dolnej Pilicy”;

    5. projektowanych obszarów NATURA 2000;

    6. przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w mieście i gminie Nowe Miasto nad Pilicą.

  10. Interpelacje i zapytania.

  11. Wolne wnioski.


PKT 3

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka poinformował, zebranych, iż protokół z poprzedniej sesji Rady Miejskiej był wyłożony do wglądu w Biurze Rady Miejskiej jak i obecnie wyłożony jest na stole protokolanta i zapytał, czy są uwagi i zastrzeżenia. Uwag i zastrzeżeń do protokołu nie zgłoszono i został on przyjęty w głosowaniu jednogłośnie, czyli za – 10 radnych na stan obecnych 10.



PKT 4

Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej radna p. Jadwiga Mijal poinformowała, że w okresie międzysesyjnym Komisja odbyła jedno posiedzenie w dniu 1 marca br. gdzie zajmowano się następującymi sprawami:

  1. Informacja o realizacji zadań w trybie ustawy o zamówieniach publicznych w 2003 roku.

  2. Informacja o stanie mienia komunalnego za 2003 rok.

  3. Zapoznanie się z informacją o umorzeniach podatków w roku 2003.

  4. Ocena realizacji budżetu będącego w dyspozycji GKRPA za 2003 rok.

  5. Zapoznanie się z projektami uchwał.


Wszystkie informacje stanowią załączniki do protokołu Komisji Rewizyjnej.

Członkowie Komisji zostali zapoznani z projektami uchwał przygotowanymi na sesję Rady, które to zaopiniowali pozytywnie. Odnośnie wynagrodzenia dla członków Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych to zaproponowano 15,5% najniższego wynagrodzenia w formie ryczałtu miesięcznego.

Odnośnie pytania Burmistrza Miasta i Gminy o termin organizacji Dni Nowego Miasta to członkowie Komisji zaproponowali termin 1 maja.


Przewodniczący Komisji Gospodarczo – Budżetowej p. Wiesław Krawczykowski poinformował, że w okresie międzysesyjnym Komisja odbyła dwa posiedzenia. Pierwsze posiedzenie odbyło się wspólnie z Komisją Oświatowo – Społeczną w dniu 23 lutego 2004 roku, gdzie podejmowano następujące tematy:

  1. Spotkanie z p. Andrzejem Kowalczewskim – Przedstawicielem Urzędu Wojewódzkiego Wydziału Ochrony Środowiska w sprawie projektowanego Parku Krajobrazowego „Dolnej Pilicy” i wyrażenie opinii w tej sprawie.

  2. Sprawy bieżące kierowane do Komisji.


Komisja po wysłuchaniu opinii konserwatora przyrody na temat nakazów i zakazów w parku krajobrazowym oraz korzyści i zagrożeń wynikających z utworzenia takiegoż parku, członkowie Komisji dowiedzieli się, że zagrożeń z racji przynależności do parku krajobrazowego nie będzie natomiast mogą być same korzyści min. pozyskiwanie funduszy na:

    • uporządkowanie spraw wodnokanalizacyjnych, gospodarki odpadami, remont i modernizację dróg;

    • znacznie łatwiejszy dostęp do pozyskania środków zarówno dla rolników jak i dla gminy;

    • wnioski o pozyskanie środków załatwiane są poza kolejnością;

    • promocja terenu i rozwój turystyki;

    • promocja poprzez program REGEO(informacja turystyczna i informacje w jaki sposób można wykorzystać swoje atuty)


Członkowie obydwu Komisji pozytywnie zaopiniowali projekt uchwały w sprawie zaopiniowania wstępnej dokumentacji „Projektowanego Parku Krajobrazowego Dolnej Pilicy”.

Członkowie Komisji zostali zapoznani z projektem uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Komisja Gospodarczo Budżetowa zaproponowała wynagrodzenie dla członków Komisji w wysokości 15,5% najniższego miesięcznego wynagrodzenia w formie ryczałtu miesięcznego i zaproponowała zmniejszenie liczby członków Komisji do 3 osób oraz proponuje się zatrudnić pełnomocnika Komisji na umowę – zlecenie i opłacanie go z funduszu GKRPA, proponuje się aby dietami również nie obciążać budżetu miasta i gminy i wypłacać je z funduszu tejże Komisji.

Członkowie komisji zapoznali się również z projektem uchwały w sprawie pobierania opłat za zajęcie pasa drogowego i za reklamy. Członkowie Komisji zaproponowali następujące stawki:

  1. za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych w celu prowadzenia robót w pasie drogowym – 0,60zł za każdy dzień zajęcia 1m2 pasa drogowego;

  2. za umieszczenie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej nie związanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego 0,20zł za 1m2 powierzchni pasa drogowego zajętej przez rzut poziomy urządzenia i rocznej stawki opłaty za zajęcie 1m2 pasa drogowego;

  3. za umieszczenie w pasie drogowym reklamy 0,70zł za 1m2 powierzchni reklamy za dzień.

W dniu 4 marca br. Komisja zajmowała się następującymi sprawami:

  1. Opiniowanie projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy oraz projektu uchwały w sprawie utworzenia środka specjalnego.

  2. Sprawy bieżące kierowane do Komisji.


Odnośnie projektów uchwał to Komisja zaopiniowała je pozytywnie nie wnosząc żadnych uwag, a jeżeli chodzi o pkt 2 to Komisja wnioskuje o dokonanie ponownej wyceny i rozpisanie przetargu nieograniczonego na sprzedaż lokali użytkowych przy ul. Rawskiej (weterynaria).


Przewodniczący Komisji Oświatowo – Społecznej p. Zbigniew Kacprzyk poinformował, że w okresie międzysesyjnym Komisja odbyła dwa posiedzenia w dniu 23 lutego br. wspólnie z Komisją Gospodarczo – Budżetową i tu już nie będzie powielał wypowiedzi Przewodniczącego Komisji Gospodarczo – Budżetowej oraz w dniu 3 marca br., gdzie zajmowano się następującymi tematami:

  1. Zapoznanie się z informacją z działalności MGOPS w Nowym Mieście nad Pilicą za 2003 rok.

  2. Zapoznanie się z informacją z działalności GKRPA za 2003 rok.

  3. Sprawy bieżące.


Sprawozdanie z działalności MGOPS przedstawiła Kierownik Ośrodka p. Urszula Gil i sprawozdanie jest załącznikiem do protokołu Komisji.

Sprawozdanie z działalności GKRPA przedstawiła Przewodnicząca GKRPA p. Marta Gonta – Głowacka. Stwierdziła, że jest bardzo dużo papierkowej pracy, której ona sama nie może już podołać, Wcześniej już była rozmowa aby zatrudnić pełnomocnika Komisji który zająłby się dokumentami których jest mnóstwo w Komisji. Członkowie Komisji nie wnieśli zastrzeżeń do sprawozdania z działalności Komisji i wnioskują o powołanie na stanowisko pełnomocnika p. Elżbietę Dziuba, ponieważ ma już ona doświadczenie w pracy tejże Komisji.


Członkowie komisji pozytywnie zaopiniowali projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy na 2004 rok oraz projekt uchwały w sprawie programu NATURA 2000.


PKT 5

Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz przedstawił sprawozdanie za okres międzysesyjny:

  1. W dniu 12.02. 2004 roku ogłoszono przetarg nieograniczony na remont cząstkowy ulic o nawierzchni bitumicznej. Rozstrzygnięcie przetargu 18.03.2004 roku.

  2. W dniu 12.02.2004 roku wpłynęła skarga do Naczelnego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem Przewodniczącego Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą na uchwałę nr XIII/88/2003 Rady Miejskiej z dnia 30.12 2003 roku w sprawie odrzucenia protestu wniesionego przez p. Małgorzatę Dziuba do projektu planu zagospodarowania przestrzennego miasta (dz. Nr 700/2).

  3. W dniu 12.02.2004 roku przeprowadzono konsultacje we wsiach Bieliny i Domaniewice w sprawie ewentualnej zmiany obwodów szkolnych. Niestety konsultacje były odmowne.

  4. W dniu 12.02.2004 roku został rozstrzygnięty przetarg w trybie zapytania o cenę na sporządzenie projektów decyzji o warunkach zabudowy lub decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego dla obszaru miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą. Wpłynęły trzy oferty. Najdroższa 460 zł. Zostało wyłonione Wojewódzkie Biuro Planowania Przestrzennego w Radomiu za kwotę 270 zł za jedną decyzję.

  5. W dniu 12 lutego 2004 roku zostały rozesłane do 11 oferentów zaproszenia do udziału w przetargu (procedurze uproszczonej) na budowę sieci wodociągowej z przyłączami we wsi Rosocha i Sacin. Przetarg jest objęty klauzulą zawieszającą, dotyczącą zapewnienia finansowania przedsięwzięcia objętego procedurą przetargową, poprzez wydanie promesy zawarcia umowy o pomoc z ARiMR SAPARD.

  6. W dniu 25 lutego 2004 roku przeprowadzono przetarg nieograniczony na zakup, dostawę i rozładunek kruszywa na drogach gminnych i ulicach. Wpłynęły trzy oferty. Wszystkie spełniały warunki określone w specyfikacji. Wybrano ofertę najtańszą przedstawioną przez firmę F.H. „ROBTRANS”. Ul. Ogrodowa 11/23 za średnią cenę 34,33 zł/tona. Oferta najdroższa – 46,83 zł/tona.

  7. W dniu 25 lutego przeprowadzono przetarg nieograniczony na dostawę materiałów biurowych, papieru kserograficznego. Wpłynęły trzy oferty. Dwie spełniały warunki określone w specyfikacji. Wybrano ofertę tańszą firmy „FAMEX” Jastrzębscy z Radomia za kwotę 5.930.62 zł. Droższa oferta za kwotę 6.824,62 zł.

  8. W dniu 25.02.2004 roku przeprowadzono przetarg nieograniczony na zakup materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych i kserokopiarek. Wpłynęło 5 ofert. Wszystkie spełniały warunki określone w specyfikacji. Wybrano ofertę najtańszą złożoną przez firmę „FAMEX” z Radomia za kwotę 7.069,17 zł. Najdroższa wynosiła 11.854,00 zł. Żadna z firm nie zgłosiła protestów.

  9. W dniu 26 lutego 20004 roku przeprowadzono przetarg nieograniczony na konserwację oświetlenia drogowego na terenie gminy Nowe Miasto nad Pilicą. Wpłynęło 6 ofert. Wszystkie spełniały warunki określone w specyfikacji. Wybrano ofertę najtańszą przedstawioną przez Zakład Konserwacyjno – Remontowy Sieci i Urządzeń Elektroenergetycznych „Cieślikowski” z Wolicy gmina Nadarzyn za kwotę konserwacji 2.956,41 zł. Oferta najdroższa wynosiła 4.434,62 zł.

  10. W dniu 2 marca br. wpłynęło pismo od adwokata Włodzimierza Szoszuka w sprawie podjęcia działań zmierzających do zabezpieczenia zespołu pałacowo – parkowe tj.:

    • ogrodzenie siatką;

    • zorganizowanie ciągłego dozoru;

    • zabezpieczenie okien i drzwi aby uniemożliwić wejście do pałacu osobom postronnym;

    • ubezpieczenie majątku od szkód.

  11. W dniu 4 marca br. wpłynęło pismo z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie wyjaśnienia jakim zadaniom służyła skomunalizowana w dniu 8 lutego 1996 roku nieruchomość zespół pałacowo – parkowy oraz w jaki sposób przedmiotowa nieruchomość wykorzystywana jest obecnie.

  12. Przygotowano i ogłoszono przetarg o wartości ponad 30.000 EURO na „Termomodernizację – wymianę okien” w budynku PSP w Nowym Mieście nad Pilicą. Przetarg zgłoszono do Urzędu Zamówień Publicznych, ogłoszono w prasie i Internecie. Przetarg odbędzie się w dniu 7 kwietnia 2004 roku o godz. 1010.


PKT 6

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka poinformował o swojej rozmowie z proboszczem naszej parafii i wyjaśnił wątpliwości w sprawie wywozu śmieci z naszego cmentarza. Uważa że sprawa jest załatwiona. Przewodniczący Rady Miejskiej udzielił głosu radnemu powiatu grójeckiego p. Tadeuszowi Majewskiemu, który poinformował, że jeszcze parę dni temu na włosku wisiało być albo nie być Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Nowym Mieście nad Pilicą. Szkoła miała być zlikwidowana a młodzież przeniesiona do Jurek. Szkoła miała być rozwiązana z przyczyn ekonomicznych, ponieważ w tej chwili jest 36 uczniów a 30 osób personelu. W powiecie odbyła się nadzwyczajna sesja właśnie w tej sprawie. Dyrekcja i grono pedagogiczne zostało zobowiązane do przedstawienia programu naprawczego. Został wybrany nowy Dyrektor którym jest p. Trytko – Ciesielska. Zostały jej powierzone obowiązki na 6 miesięcy. W tym czasie mają pozyskać więcej młodzieży do szkoły. Czy to się uda zobaczymy ale trzeba zrobić wszystko by ta szkoła się utrzymała.



PKT 7

Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2003 rok przedstawiła Przewodnicząca tejże Komisji radna p. Marta Gonta – Głowacka. Sprawozdanie stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.



PKT 8

Sprawozdanie z działalności Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Mieście nad Pilicą za 2003 rok przedstawiła Kierownik p. Urszula Gil. Poinformowała że sytuacja ludności naszej gminy z roku na rok jest coraz to gorsza. W 2003 roku liczba rodzin, którym przyznano pomoc w różnych rodzajach sytuacji życiowej wyglądała następująco:

  • ubóstwo – 463 rodziny

  • bezrobocie – 82 rodziny

  • bezradność w sprawach opiekuńczych - 78 rodzin

  • niepełnosprawność – 97 rodzin

  • długotrwała choroba – 21 rodzin

  • alkoholizm – 46 rodzin

  • potrzeba ochrony macierzyństwa – 20 rodzin

  • sieroctwo – 11 rodzin

  • klęska żywiołowa – 4 rodziny


Zwróciła się z prośbą do radnych i sołtysów aby usilnie namawiali osoby im znane a potrzebujące pomocy aby się ubezpieczyły, ponieważ w razie choroby to są to ogromne koszty które trzeba zapłacić za taką osobę. Podziękowała radnym i sołtysom za współpracę. Sprawozdanie stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Sołtys Woli Pobiedzińskiej zwrócił się do p. Kierownik aby pracownicy Opieki zasięgali opinii sołtysów w sprawie przyznawania pomocy, bo jest tak że pieniądze idą tam gdzie nie potrzeba a tam gdzie jest bieda to rodzina nie dostaje nic. Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka poparł zdanie sołtysa.


PKT 9a

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2004 rok i poprosił p. Skarbnik o zreferowanie projektu w/w uchwały. Skarbnik Miasta i Gminy p. Dorota Binio powiedziała, że w wyniku wprowadzonych zmian zwiększa się deficyt budżetu który zostanie pokryty zaciągniętą pożyczką w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Poinformowała, że zwiększono dochody budżetu o kwotę 64.297 zł i dochody po zmianach wynoszą 9.447.044 zł, natomiast wydatki zwiększono o kwotę 314 297 zł i wydatki po zmianach wynoszą 10.797.044 zł. Pytań nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad przedstawionym projektem uchwały. W głosowaniu za – 14, na stan obecnych 14 radnych uchwalono uchwałę

Nr XV/98/2004 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.


PKT 9b

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie utworzenia środka specjalnego w Urzędzie Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą.

Poprosił p. Binio o krótkie zreferowanie projektu uchwały. Skarbnik wyjaśniła, że uchwał jest utworzona pod opłaty za zajęcie pasa drogowego oraz za opłaty za reklamy stojące w granicach naszych dróg gminnych. Pytań nie stwierdzono przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za 14 na stan obecnych 14 radnych uchwalono uchwałę Nr XV/99/2004 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.



PKT 9c

Przewodniczący Rady p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych w celu prowadzenia robót w pasie drogowym, umieszczania w pasie drogowym infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, umieszczania reklam w pasie drogowym. Pytań nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za – 13, przeciw – 0, wstrzymały się – 1, uchwalono uchwałę Nr XV/100/2004 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.


PKT 9d

Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie zaopiniowania wstępnej dokumentacji „Projektowanego Parku Krajobrazowego Dolnej Pilicy”. Poinformował, że Komisje szczegółowo zajmowały się sprawą zaproszony był również konserwator przyrody p. Andrzej Kowalczewski i wyjaśniał sprawę i komisje wydały pozytywne opinie. Pytań nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały. W głosowaniu za – 10, przeciw – 2, wstrzymało się – 2 uchwalono uchwałę Nr XV/101/2004 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.


PKT 9e

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii odnośnie projektowanych obszarów NATURA 2000. Poinformował, że sprawa została również wyjaśniana na komisjach i zapytał czy są jeszcze pytania w tej sprawie. Pytań nie stwierdzono, przystąpiono więc do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za – 8, przeciw – 4, wstrzymało się – 2 uchwalono uchwałę Nr XV/102/2004 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.



PKT 9f

Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w mieście i gminie Nowe Miasto nad Pilicą. Oddał głos Przewodniczącej GKRPA. Radna p. Marta Gonta Głowacka powiedziała, że program był tematem oceny na komisjach i nikt nie wnosił uwag więc nie uważa by zachodziła konieczność czytania w całości programu. Przewodniczący Rady poprosił o wyrażenie swoich stanowisk przewodniczących Komisji. Przewodniczący Stałych Komisji powiedzieli, że program GPPi RPA został zaopiniowany pozytywnie. Radny p. Murawa powiedział, że ma dwie sprawy jedna to taka aby zaznaczyć w programie współpracę z kuratorami społecznymi a następna to wpisać ścisłą współpracę z Caritasem i naszą parafią. Można finansować oazy i współfinansować działania parafii dla biednych dzieci.

Przewodnicząca GKRPA p. Marta Gonta – Głowacka powiedziała, że nie ma nic przeciwko współpracy z CARITASEM, ale CARITAS nie chce współpracować tylko chce pieniędzy. Jeżeli Caritas wystąpi z propozycją współpracy to Komisja nawiąże chętnie współpracę, Komisja wystąpiła z pismem do Caritasu o sprecyzowanie naszej współpracy i do tej pory nie ma odpowiedzi. Przewodniczący Rady zapytał czy taka odpowiedź wystarczy p. Murawie. Radny Murawa prosił aby jednak wpisać jego wniosek – organizacja wypoczynku dzieci z rodzin dysfunkcyjnych i współpraca z Caritasem. Przewodnicząca GKRPA odesłała radnego Murawę aby przeczytał dokładnie ustawę o wychowaniu w trzeźwości i wtedy będzie wiedział co wolno a czego nie wolno. Przewodniczący Rady Miejskiej ogłosił 10 minutową przerwę w celu wyjaśnienia stanowisk.

Po przerwie wznowiono obrady. Radna p. Marta Gonta – Głowacka poprosiła p. Skarbnik o przedstawienie stanowiska na co można wydawać na co nie można. Powiedziała, że ustawa ściśle określa na co można wydawać środki i ta uchwała nie może być uściślona ponieważ Wojewoda odrzuci taką uchwałę. Radna p. Marta Gonta – Głowacka jeszcze raz powtórzyła, że nie ma nic przeciwko współpracy z jakimikolwiek organizacjami, jeżeli przedstawią program który będzie zwalczał patologie. Po dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały. W głosowaniu za – 13, przeciw – 0, wstrzymało się- 1 uchwalono uchwałę

Nr XV/103/2004 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.


PKT 10

Radna p. Marta Gonta – Głowacka zapytała Burmistrza Miasta i Gminy p. Jerzego Markiewicza o sprawę zabezpieczenia pałacu. Chciałaby wiedzieć, czy są to duże koszty i czy faktycznie gmina jest zobligowana do zabezpieczenia obiektu. Pytanie to skierowała dlatego, że jeżeli mają to być duże koszty to niech p. Bławdziewicz weźmie sobie ten pałac i go utrzymuje.

Radna p. Małgorzata Woźniak zapytała do kogo teraz należy zgłaszać awarię oświetlenia ulicznego.

Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz odpowiadając na pytanie p. Gonty – Głowackiej stwierdził, że póki co to nie ponosimy aż tak wielkich kosztów. Ostatnio zostały zabezpieczone okna i drzwi do pałacu, firma która zajmuje się monitoringiem naszego urzędu objeżdża również pałac przynajmniej raz dziennie i jeżeli się coś wydarzy to na pewno zareagują. Póki co właścicielem pałacu jest Skarb Państwa bo przecież przejął pałac w roku 1935.

Jeżeli chodzi o oświetlenie to wszystkie uwagi należy składać do p. Przyborka a on już będzie przekazywał je firmie która wygrała przetarg. Do p. Przyborka wew. tel. to 36.

Burmistrz poinformował, że od 5 kwietnia br będą pracowały trzy osoby, które pomogą wypełniać wnioski i będą starać się wyjaśniać wątpliwości. Punkt będzie znajdował się na ul. Targowej w pomieszczeniu dawnej biblioteki dziecięcej.

Radny p. Zbigniew Kacprzyk zapytał jak wygląda sprawa zakupu i zamontowania odzielaziaczy, ponieważ woda w Żdżarach nie nadaje się do picia.

Burmistrz stwierdził, że w tej chwili nie odpowie na pytanie ponieważ nic nie wie na ten temat, tym miała zająć się Gospodarka Komunalna.


PKT 11

Wolnych wniosków nie zgłoszono.


Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka zamknął obrady sesji Rady w Nowym Mieście nad Pilicą.


Protokołowała Przewodniczył


Iwona Lepa


Podmiot udostępniający:
Gmina Nowe Miasto
Informację wytworzył:
Mariusz Kamiński
Informację wprowadził:
Mariusz Kamiński
Data wytworzenia:
 
Data publikacji:
2005-02-21
Data ostatniej zmiany:
2005-02-21

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2024-04-25 10:23:46, zmian dokonał(a): Radosław Dąbrowski

WCAG 2.0 (Level AA)