Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Gmina Nowe Miasto nad Pilicą

Ikona statystyk

PROTOKÓŁ NR XVI/2004

Ikona statystyk
 

PROTOKÓŁ NR XVI/2004


z Sesji Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą

z dnia 26 kwietnia 2004 roku



Sesja Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą odbyła się w dniu

26 kwietnia 2004r. w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą i trwała od godz. 1000 do godz. 1405.


Obradom Sesji przewodniczył p. Tadeusz Klatka - Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą.


Przewodniczący Rady Miejskiej otwierając sesję Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności (załącznik nr 1 do niniejszego protokółu), że bierze w niej udział 13 radnych na ustawowy stan liczbowy 15, a zatem obrady są prawomocne.


Przewodniczący Rady w imieniu Rady Miejskiej złożył gratulacje i życzenia p.Tadeuszowi Majewskiemu- radnemu Rady Powiatu Grójeckiego - z okazji wyboru na Przewodniczącego Rady Powiatu Grójeckiego.


W sesji Rady Miejskiej udział wzięli:

  1. Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz

  2. Sekretarz Miasta i Gminy p. Zygmunt Bigos

  3. Skarbnik Miasta i Gminy p. Dorota Binio

  4. Przewodniczący Rady Powiatu Grójeckiego p. Tadeusz Majewski

  5. Radca prawny tut. Urzędu p. Andrzej Sołtysiak

  6. Sołtysi i Przewodniczący Rad Osiedlowych z terenu miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą wg załączonej listy obecności do niniejszego protokółu (załącznik nr 2).

  7. Mieszkańcy miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą.


Pkt 1

Na sekretarza obrad wybrano w głosowaniu jednogłośnie, 13 - za na stan obecnych na sali 13 radnych, radną p. Martę Gonta - Głowacką.


Pkt 2

Przewodniczący Rady p.Tadeusz Klatka przedstawił projekt porządku obrad.

Po odczytaniu proponowanego porządku obrad Przewodniczący Rady zgłosił wniosek o wykreślenie pkt 8h - „podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale nr X/63/2003 Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą z dnia 11 września 2003 roku w sprawie sprzedaży nieruchomości zabudowanej położonej w Nowym Mieście nad Pilicą przy ul. Rawskiej”. Wniosek ten uzasadnił tym, że biegły rzeczoznawca nie sporządził na czas wyceny przedmiotowej nieruchomości.

Powyższy wniosek został poddany pod głosowanie i został on przyjęty przez Radę jednogłośnie - 13 za, na stan obecnych radnych na sali - 13.

Innych wniosków i zastrzeżeń do proponowanego porządku obrad nie zgłoszono.


Porządek obrad Sesji Rady został przyjęty w głosowaniu jednogłośnie - 13 za, na stan obecnych radnych na sali 13, w następującym brzmieniu:

  1. Wybór sekretarza obrad.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji Rady Miejskiej.

  4. Wystąpienia Przewodniczących stałych Komisji Rady.

  5. Sprawozdanie z działalności Burmistrza Miasta i Gminy za okres międzysesyjny.

  6. Informacje Przewodniczącego Rady Miejskiej.

  7. Przedłożenie i rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu miasta i gminy za 2003 rok oraz:

  8. zapoznanie z wnioskiem Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy za 2003 rok;

  9. zapoznanie z opiniami Składu Orzekającego RIO dotyczącymi sprawozdania Burmistrza Miasta i Gminy z wykonania budżetu miasta i gminy za 2003 rok oraz wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy;

  10. dyskusja na temat przedłożonego sprawozdania z wykonania budżetu miasta i gminy za 2003r i jego ocena.

  11. Podjęcie uchwał w sprawie:

  12. absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą za 2003 rok.

  13. zmian w budżecie miasta i gminy na 2004 rok;

  14. zmian w stałych obwodach głosowania;

  15. utworzenia w Szpitalu Rejonowym w Nowym Mieście nad Pilicą obwodu głosowania dla wyboru posłów do Parlamentu Europejskiego;

  16. nieodpłatnego przekazania promu sołectwu wsi Domaniewice;

  17. zawarcia z gminami Powiatu Grójeckiego porozumienia o przystąpieniu do realizacji wspólnego projektu „Ochrona wód powierzchniowych zlewni Pilicy i Jeziorki na obszarze Grójecko - Wareckiego Zagłębia Sadowniczego”;

  18. zmian w uchwale nr XV/103/2004 Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą z dnia 9 marca 2004 roku w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w mieście i gminie Nowe Miasto nad Pilicą;.

  19. Interpelacje i zapytania.

  20. Wolne wnioski.




Pkt 3

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z poprzedniej sesji Rady był wyłożony do wglądu w biurze Rady.

Uwag i zastrzeżeń do protokółu z poprzedniej sesji Rady nie zgłoszono i został on przyjęty w głosowaniu jednogłośnie - 13 za na stan obecnych na sali 13 radnych.


Pkt 4

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - p. Tadeusz Tulin poinformował, że w okresie międzysesyjnym komisja odbyła dwa posiedzenia.

W dniu 29 marca 2004r. komisja zajęła się sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta i gminy za 2003 rok i jego oceną oraz opracowaniem wniosku w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy za 2003 rok. Pan Tulin odczytał protokół z posiedzenia Komisji, z którego wynikało, że Komisja pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu miasta i gminy za 2003 rok.

Drugie posiedzenie Komisja odbyła w dniu 20 kwietnia br., na którym omawiała projekty uchwał przygotowane na sesję Rady. Przewodniczący Komisji zapoznał Radę z protokółem z posiedzenia Komisji, z którego wynikało, że wszystkie projekty uchwał zostały zaopiniowane przez Komisje pozytywnie.


Przewodniczący Komisji Gospodarczo - Budżetowej p. Wiesław Krawczykowski poinformował, że Komisja w okresie międzysesyjnym odbyła jedno posiedzenia tj. w dniu 19 kwietnia 2004r.. Pierwszym i głównym tematem posiedzenia było zapoznanie się ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta i gminy za 2003r. i jego zaopiniowanie. Komisja nie wniosła żadnych uwag do sprawozdania i zaopiniowała go pozytywnie. Następnie radny p. Krawczykowski przedstawił szczegółowo opinie Komisji do poszczególnych projektów uchwał przygotowanych na sesję Rady. Z przedstawionych informacji wynikało jednoznacznie, że Komisja pozytywnie zaopiniowała wszystkie projekty uchwał.


Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Kacprzyk poinformował, że Komisja odbyła posiedzenie w dniu 21 kwietnia br. Na posiedzeniu tym Komisja zajmowała się sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta i gminy za 2003r. oraz opiniowaniem projektów uchwał na sesję Rady. Komisja pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu miasta i gminy za 2003r. oraz omawiane projekty uchwał.

Pan Zbigniew Kacprzyk nadmienił, że w dniu 5 kwietnia 2004r. wspólnie z Przewodniczącym Rady p. T. Klatką oraz radnym p. M.Borsem uczestniczył w spotkaniu z ościennymi samorządami nt. Parku krajobrazowego w dolinie rzeki Pilicy.


Pkt 5

Burmistrz Miasta i Gminy w sprawozdaniu za okres międzysesyjny poinformował o następujących sprawach:

  1. W dniu 17 marca 2004r. odbył się przetarg nieograniczony z udziałem środków SAPARD z klauzulą zawieszającą na budowę wodociągu Sacin - Rosocha. Wpłynęły 3 oferty. Najtańsza na kwotę 513.865,46zł., najdroższa - 615.898,35zł. Rozstrzygnięcie przetargu i wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi po otrzymaniu promesy z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

  2. W dniu 25 marca 2004r. Burmistrz Miasta i Gminy uczestniczył w posiedzeniu Rady Technicznej Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie w sprawie przebudowy drogi wojewódzkiej n 728.

  3. W dniu 16 kwietnia 2004 roku Gmina wystąpiła do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska o umorzenie 50% pożyczki w wysokości 1.600.000zł zaciągniętej na budowę składowiska odpadów komunalnych w Nowych Łęgonicach.

  4. W dniach 19 - 24 marca 2004r. Burmistrz uczestniczył w pracach Powiatowej Komisji Poborowej. Przed komisją stanęło 102 mężczyzn rocznika podstawowego tj. 1985.

  5. Oddział Rejonowy Wojskowej Agencji Mieszkaniowej w Lublinie zrzekł się na rzecz naszej gminy trzech kompletów mieszkań - M3 i dwóch dróg osiedlowych (akt notarialny z dnia 19 marca 2004r.)

  6. Z dniem 2 kwietnia 2004r. został uruchomiony punkt konsultacyjny Powiatowego Biura Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przy ul. Targowej 21 w Nowym Mieście nad Pilicą, który udziela pomocy w wypełnianiu wniosków rolnikom o dopłaty.

  7. W dniu 5 kwietnia 2004 roku Regionalna Izba Obrachunkowa Zespół w Radomiu rozpoczęła kontrolę w Urzędzie Miasta i Gminy. Kontrola potrwa około 2 miesiące.

  8. W dniu 7 kwietnia 2004r. odbył się przetarg na termomodernizację i wymianę okien w Publicznej Szkole Podstawowej w Nowym Mieście nad Pilicą. Wpłynęły 23 oferty. W dniu 21 kwietnia 2004r. rozstrzygnięty został przetarg. Wybrano firmę OKNOMONT z Bydgoszczy, za kwotę brutto 204.757,68zł (cena najniższa).

  9. W dniu 14 kwietnia 2004r. upłynął termin składania ofert na kandydata na stanowisko dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej w Żdżarach. Wpłynęła jedna oferta p.Mariusza Dziuby. Konkurs odbędzie się 29 kwietnia o godz. 1200.

  10. W dniu 2 maja 2004r. (niedziela) w Nowym Mieście nad Pilicą odbędzie się uroczystość patriotyczno - religijna upamiętniająca rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja i Dzień Strażaka. Msza święta o godz. 1200 i po mszy złożenie wiązanek kwiatów pod pomnikiem na Placu Kościuszki.

Burmistrz Miasta i Gminy zaprosił wszystkich obecnych do uczestnictwa w uroczystości.


Pkt 6

Przewodniczący Rady udzielił głosu p. Zdzisławowi Cieślikowi - Prezesowi Związku Nauczycielstwa Polskiego, Oddziału w Nowym Mieście nad Pilicą, a zarazem nauczycielowi w Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym w Nowym Mieście celem przedstawienia informacji w zakresie naboru i edukacji w tymże Ośrodku.

Pan Cieślik poinformował, że SOSzW był przeznaczony do likwidacji, ale dzięki pomocy władz lokalnych został ocalony. Żeby szkoła mogła funkcjonować musi jednak spełnić postawione jej warunki min. zwiększyć nabór uczniów. W związku z powyższym wystąpił z prośbą do radnych i sołtysów o rozpropagowanie na terenie miasta i gminy ulotek informujących o naborze i edukacji w SOSzW.


Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka przekazał następujące informacje:

  1. Obsługę Rady prowadzi obecnie p. Elżbieta Grochal, która zastępuje będącą na zwolnieniu lekarskim p. Iwonę Lepa. W dni kiedy odbywają się posiedzenia komisji obsługa biurowa sprawowana jest w biurze Rady, natomiast w pozostałe dni informacje udzielane są w sekretariacie Urzędu. Klucze od pokoju radnego znajdują się również w sekretariacie.

  2. W okresie międzysesyjnym Przewodniczący Rady Miejskiej wspólnie z Burmistrzem Miasta i Gminy brał udział w dwóch spotkaniach z nowymi władzami Starostwa Powiatowego w Grójcu. Pierwsze spotkanie z własnej inicjatywy odbyło się w dniu 6 kwietnia br , a następne w dniu 7 kwietnia br zorganizowane przez Prezydium Rady Powiatu i Zarząd Powiatu, na którym przedstawione zostały nowe władze. Spotkanie zostało dobrze odebrane przez samorządy gmin Powiatu Grójeckiego.

  3. W dniu 5 kwietnia 2004r. Przewodniczący Rady wspólnie z Przewodniczącym Komisji Społeczno - Oświatowej p. Zbigniewem Kacprzykiem oraz Wiceprzewodniczącym Komisji Gospodarczo - Budżetowej uczestniczył w spotkaniu, w Gminie Mogielnica, nt. parku krajobrazowego w dolinie rzeki Pilicy.

  4. W dniu 19 kwietnia br Przewodniczący Rady reprezentował Radę Miejską na spotkaniu dyrekcji i pracowników Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego. Na spotkaniu obecni byli również przedstawiciele Rady i Zarządu Powiatu, gdzie prezentowano program edukacyjny Ośrodka.

  5. Regionalna Izba Obrachunkowa w Warszawie Zespół w Radomiu prowadzi obecnie kontrolę w Urzędzie Miasta i Gminy. Wynik kontroli zostaną omówione na sesji Rady.

  6. W dniu 21 kwietnia br. Przewodniczący Rady wspólnie z radną p. Jadwigą Mijal, z członkiem Komitetu Społecznego Budowy Zalewu, przy udziale i pomocy posła RP p.Dariusza Grabowskiego spotkał się w Urzędzie Marszałkowskim w Warszawie z p.Bogusławm Kowalskim - Wicemarszałkiem. Celem spotkania była sprawa pozyskania środków na budowę zalewu. Na spotkaniu uzyskano zapewnienie, że budowa zalewu jako zadanie zostanie przyjęte do planu województwa mazowieckiego. Inwestycja ta może być realizowana tylko przez Gminę ponieważ Urząd Marszałkowski nie zarządza wodami rzeki Pilicy. Wskazano na pilną potrzebę uregulowania spraw własności gruntów i zabezpieczenia w planie przestrzennego zagospodarowania miasta lokalizacji. Wskazano również na kierunki pozyskania środków.

  7. Przewodniczący Rady Miejskiej zaprosił wszystkich na uroczystość patriotyczno - religijną upamiętniającą rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja i dzień Strażaka, która odbędzie się w dniu 2 maja br (niedziela ) . Msza święta o godz. 1200 i po mszy złożenie wiązanek kwiatów pod pomnikiem na Placu Kościuszki.

  8. Przewodniczący Rady przypomniał radnym o złożeniu oświadczeń majątkowych za 2003r.. Termin składania oświadczeń upływa 30 kwietnia 2004r.


Na sesję przybyła radna p. Barbara Gąsiorowska. W związku z tym zwiększył się stan liczbowy radnych do 14.


Przewodniczący Rady ogłosił 10 minutową przerwę.


Po przerwie i wznowieniu obrad Przewodniczący Rady Miejskiej udzielił głosu p.Tadeuszowi Majewskiemu - Przewodniczącemu Rady Powiatu Grójeckiego.

Pan Tadeusz Majewski w swoim wystąpieniu podziękował za złożone mu gratulacje i kwiaty. Poinformował, że w dniu 22 marca br. w Starostwie Powiatowym w Grójcu nastąpiła zmiana Starosty .Nowym Starostą został p. Mirosław Maliszewski z PSL,

z-cą - p.Jacek Adamski. Do Zarządu Powiatu weszli: Wojciech Kłosiński, Aleksandra Skarżyńska i Tadeusz Kulawik. Natomiast zastępcami p. Majewskiego jako Przewodniczącego rady zostali :p.Maria Dziuba i p. Bogusław Grzanka.

Pan Majewski podkreślił, że obecna sytuacja finansowa w powiecie jest bardzo trudna. W budżecie powiatu założony jest deficyt na kwotę 2.137.000zł. Czekają spłaty kredytów zaciągniętych na inwestycje. Zachodzi potrzeba wychodzenia naprzeciw tym trudnościom poprzez: prowadzenie oszczędności wydatków, zabiegania o środki z zewnątrz, cięcia wydatków budżetowych. Najbardziej trudna jest sytuacja w oświacie i służbie zdrowia. Na dzień 22 marca br. w oświacie było 5 placówek, które wykonały budżet prawie w 50%.

Nawiązując do remontu dróg powiatowych podkreślił, że remont prowadzi 6 brygad. Do wykonania remontów czeka 517km dróg powiatowych. Kolejność prac jest bieżącym tematem obrad Zarządu Powiatu.

Na zakończenie swojego wystąpienia Przewodniczący Rady Powiatu życzył Burmistrzowi Miasta i Gminy uzyskania absolutorium, a radnym i sołtysom owocnych działań w pracy społecznej.


Pkt 7

Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że wszyscy radni otrzymali sprawozdanie z wykonania budżetu miasta i gminy za 2003r.

Burmistrz Miasta i Gminy przedłożył natomiast Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Warszawie Zespół w Radomiu sprawozdanie z wykonania budżetu miasta i gminy za 2003r., celem zaopiniowania.

Skarbnik Miasta i Gminy p. Dorota Binio przedstawiła Radzie sprawozdanie z wykonania budżetu miasta i gminy za 2003 rok, które stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokółu.


Pkt 7a

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. Tadeusz Tulin zapoznał Radę z wnioskiem Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą za 2003 rok. Wniosek stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokółu.



Pkt 7b

Przewodniczący Rady zapoznał Radę z Uchwałą Nr RIO-R/216/04 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 19 kwietnia 2004 roku w sprawie opinii o przedłożonych przez Burmistrza Miasta i Gminy Nowe Miasto nad Pilicą sprawozdaniach z wykonania budżetu za rok 2003. Uchwała stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokółu.

Przewodniczący Rady zapoznał Radę z Uchwałą RIO - R/217/04 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 19 kwietnia 2004 roku w sprawie opinii o przedłożonym wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miasta i Gminy w Nowym Mieście w sprawie udzielenia Burmistrzowi absolutorium z wykonania budżetu za rok 2003. Uchwała stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokółu.


Pkt 7c

Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył dyskusję na temat przedłożonego sprawozdania z wykonania budżetu miasta i gminy za 2003.

Radna p. Marta Gonta - Głowacka nawiązując do niskiego wykonania wydatków na realizację zadań z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych (89,7%) podkreśliła, że środki te można wyłącznie wykorzystać na realizację programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Nadmieniła, że tylko uchwałą Rady można przeznaczyć te środki na inne cele, ale uchwały takiej Rada nie podejmowała.

Radny p. Mirosław Murawa zabierając głos wyraźnie podkreślił, że na korzyść zmieniło się oblicze miasta. Zmiana taka jest również widoczna w gminie, a szczególnie na drogach gminnych. Zmieniło się również oblicze osiedla komunalnego przy ul. Ogrodowej. Ulica osiedlowa uzyskała dywanik asfaltowy. Za 14.000zł zakupiono drzwi do klatek schodowych. Te wszystkie działania to zasługa Burmistrza, za co radny złożył podziękowania w imieniu mieszkańców osiedla. Pan M.Murawa zwracając się do Burmistrza prosił, aby również w roku bieżącym pamiętał o osiedlu komunalnym. Radny podkreślił, że budzi niepokój ciągłe dotowanie Gminnego Przedsiębiorstwa Komunalnego. W roku bieżącym również ją zwiększa się. Zdaniem radnego wszędzie gospodarka komunalna przynosi dochody, a nasza Gmina ciągle dopłaca. Podkreślił, że należy się przyjrzeć działalności GPK i podjąć działania aby 2004 rok przyniósł zmianę.

Przewodniczący Rady p. Tadeusz Klatka stwierdził, że każdego roku Rada dokonuje oceny wykonania budżetu za rok miniony, co stanowi podstawę do udzielenia absolutorium. Również w tym roku wnikliwie były analizowane materiały dot. wykonania budżetu miasta i gminy za 2003 rok na posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej. Przewodniczący Rady podkreślił, że rok 2003 był rokiem udanym. Potrzeb w zakresie inwestycji jest dużo, ale należy liczyć się z możliwościami.

Budżet za 2003 rok został zamknięty wynikiem dodatnim. Osiągnięta została nadwyżka ponad 800.000zł. Już przy konstruowaniu budżetu liczono na nadwyżkę, żeby można było spłacić pożyczkę zaciągniętą na budowę składowiska odpadów komunalnych. Obecnie spłacone zostało już 50% i gmina może ubiegać się o umorzenie dalszych 50%, bo wszystkie wymogi formalne i merytoryczne zostały spełnione. Te środki, które zostałyby należałoby przeznaczyć na inwestycje np. budowę wodociągu Rosocha - Sacin.

Przewodniczący Rady zaznaczył również, że wyrażane są opinie społeczne, w których mówi się, że niewiele zrobiono inwestycji.

Pan Klatka powiedział, że nie będzie oceniał i chwalił Burmistrza i jego służb. Ten rok min. jest przedmiotem kontroli przez Regionalną Izbę Obrachunkową i oby wyniki kontroli były zbieżne z wnioskiem Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium.

Podsumowując swoją wypowiedź Przewodniczący Rady powiedział, że gospodarka prowadzona przez Burmistrza w 2003 roku była właściwa i zasługuje on na udzielenie absolutorium.


Pkt 8a

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą za 2003 rok.

Uwag i zastrzeżeń do projektu uchwały nie zgłoszono.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie - 14 za, na stan obecnych radnych na sali 14, Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XVI/104/2004 w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą za 2003 rok. Uchwała stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokółu.

Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz podziękował Radzie za udzielone absolutorium za 2003 rok. Podkreślił, że nie zawsze plany budżetowe wychodzą. Udało się zrealizować kilka inwestycji min. wspólnych ze Starostwem Powiatowym.

W bieżącym roku Gmina zamierza realizować inwestycje w zakresie drogownictwa i liczy na zadania wspólne z Urzędem Marszałkowskim.


Przewodniczący Rady ogłosił 15 minutową przerwę.


Po przerwie wznowiono obrady i przystąpiono do dalszej realizacji porządku obrad.


Pkt 8b

Skarbnik Miasta i Gminy p. Dorota Binio przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy na 2004 rok.

Zapytań i uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady podkreślił, że projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany przez wszystkie Komisje Rady.

W głosowaniu jednogłośnie - 12 za, na stan obecnych na sali 12 radnych, rada Miejska podjęła uchwałę Nr XVI/105/2004 w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy na 2004 rok. Uchwała stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokółu.


Pkt 8c

Przewodniczący Rady p. Tadeusz Klatka przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w stałych obwodach głosowania. Podkreślił, że projekt uchwały był analizowany przez Komisje Rady. Uwag i zastrzeżeń do projektu uchwały nie zgłoszono.

W głosowaniu jednogłośnie - 13 za, na stan obecnych na sali 13 radnych, Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XVI/106/2004 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokółu.


Pkt 8d

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie utworzenia w Szpitalu Rejonowym w Nowym Mieście nad Pilicą obwodu głosowania dla wyboru posłów do Parlamentu Europejskiego. Nadmienił, że Komisje Rady zaopiniowały pozytywnie przedstawiony projekt uchwały.

W głosowaniu jednogłośnie - 13 za, na stan obecnych na sali 13 radnych, Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XVI/107/2004 w sprawie utworzenia w Szpitalu Rejonowym w Nowym Mieście nad Pilicą obwodu głosowania dla wyboru posłów do Parlamentu Europejskiego. Uchwała stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokółu.


Pkt 8e

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie nieodpłatnego przekazania promu sołectwu wsi Domaniewice oraz porozumienie w sprawie przekazania promu, stanowiące załącznik do uchwały.

Radny p. Mirosław Murawa zauważył, że w projekcie uchwały i porozumieniu jest niezgodność co do wartości promu.

Przewodniczący Rady w odpowiedzi poinformował, że wartość z projektu uchwały to cena zakupu promu, natomiast wartość z porozumienia to cena zakupu plus poniesione nakłady. Do uchwały należy wpisać taką wartość jaka jest w porozumieniu.

Sołtys wsi Domaniewice p.Tadeusz Wasiak powiedział, że wyraża zgodę na przedstawione warunki przekazania promu.

W głosowaniu jednogłośnie - 13 za na stan obecnych na sali 13 radnych Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XVI/108/2004 w sprawie nieodpłatnego przekazania promu sołectwu wsi Domaniewice. Uchwała stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokółu.


Pkt 8f

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie zawarcia z gminami Powiatu Grójeckiego porozumienia o przystąpieniu do realizacji wspólnego projektu „Ochrona wód powierzchniowych zlewni Pilicy i Jeziorki na obszarze Grójecko - Wareckiego Zagłębia Sadowniczego” oraz projekt porozumienia stanowiącego załącznik do niniejszej uchwały.

Radna p. Barbara Gąsiorowska podkreśliła, że jest to porozumienie o realizacji przyzagrodowych oczyszczalni ścieków. Zapytała czy w porozumieniu będzie określone które wioski będą objęte tym programem, czy może cała gmina.

Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz w odpowiedzi poinformował, że dopiero opracowany projekt pokaże, w których miejscowościach będą budowane przyzagrodowe oczyszczalnie ścieków, a w których sieć kanalizacyjna z możliwością podłączenia do oczyszczalni ścieków. Jeżeli chodzi o wsie Wola Pobiedzińska i Pobiedna to raczej będzie sieć kanalizacyjna podłączona do oczyszczalni ścieków.

Chodzi o intencyjną uchwałę, żeby było wiadomo ile gmin przystąpi do realizacji zadania.

Radna p. Barbara Gąsiorowska zapytała również czy realizacja tego zadania jest możliwa w przyszłym roku i jaki będzie koszt przyzagrodowej oczyszczalni ścieków.

Burmistrz Miasta i Gminy poinformował że realizacja powinna być w przyszłym roku, natomiast jeżeli chodzi o koszt oczyszczalni przydomowej to szacunkowo wynosi on w granicach 8.000 do 12.000zł.

Radny p. Zbigniew Kacprzyk zastanawiał się czy nie należałoby dopisać w tym porozumieniu jeszcze kolektory ściekowe.

Burmistrz Miasta i Gminy w odpowiedzi na powyższe podkreślił, ze tego porozumienia nie należy traktować jako ostatecznego. Bo nie wiadomo ile gmin przystąpi do realizacji tego zadania. Obecnie to porozumienie nie rodzi skutków finansowych.

W głosowaniu jednogłośnie - 12 za na stan obecnych na sali 12 radnych, Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XVI/109/2004 w sprawie zawarcia z gminami Powiatu Grójeckiego porozumienia o przystąpieniu do realizacji wspólnego projektu „Ochrona wód powierzchniowych zlewni Pilicy i Jeziorki na obszarze Grójecko - Wareckiego Zagłębia Sadowniczego”. Uchwała stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokółu.


Pkt 8g

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w uchwale

Nr XV/103/2004 Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą z dnia 9 marca 2004 roku w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w mieście i gminie Nowe Miasto nad Pilicą.

Przewodniczący Rady podkreślił, że Komisje Rady pozytywnie zaopiniowały przedstawiony projekt uchwały.

Radny p. Zbigniew Kacprzyk zapytał Burmistrza Miasta i Gminy czy jest już powołana osoba, która będzie prowadzić punkt konsultacyjny Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

W odpowiedzi na powyższe Burmistrz Miasta i Gminy poinformował, że jeszcze nie ma powołanej osoby prowadzącej punkt konsultacyjny GKRPA.

Radny p. Tadeusz Tulin poddał pod rozwagę Burmistrzowi Miasta i Gminy propozycję, czy jeżeli będzie pełnomocnik GKRPA to zasadnym będzie powoływanie konsultanta.

Radna p. Barbara Gąsiorowska zapytała czy niewykorzystane środki finansowe z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w danym roku przechodzą do budżetu na następny rok.

Przewodniczący Rady w odpowiedzi na zapytanie p. Gąsiorowskiej poinformował, że wspomniane środki przechodzą na następny rok jako nadwyżka budżetowa.

W głosowaniu 11 - za, 0 - przeciwnych, 1 - wstrzymujący się, na stan obecnych na sali 12 radnych, Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XVI/110/2004 w sprawie zmian w uchwale Nr XV/103/2004 Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą z dnia

9 marca 2004 roku w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w mieście i gminie Nowe Miasto nad Pilicą. Uchwała stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokółu.


Pkt 9

Zgłoszone zostały następujące interpelacje i zapytania:

Radny p. Mirosław Murawa:

  1. Sprawa wyceny mieszkań na terenie osiedla komunalnego - czy rzeczoznawca wyceniający mieszkania, zgodnie z prawem, bierze pod uwagę przy szacowaniu wszystkie zmiany jakie zostały dokonane przez lokatorów tj. c.o., glazura itp. Mieszkania zostają oszacowane w obecnym standarcie i lokatorzy uważają, że jest to dla nich krzywdzące.

  2. Czy wprowadzenie parku krajobrazowego w dolinie Pilicy nie spowoduje zahamowania czy utrudnienia w budowie domków w tym rejonie czy korzystania z zalewu.

Burmistrz Miasta i Gminy w odpowiedzi na powyższe zapytania poinformował:

Ad. 1 - wycenę mieszkań sporządza się wg stanu mieszkania na dzień wyceny. Nie można mówić, że jest ona krzywdząca, ponieważ mieszkania sprzedawane są za bardzo niską cenę.

Ad.2 - park krajobrazowy w dolinie Pilicy nie będzie powodował żadnych przeszkód. To co będzie zapisane w planie przestrzennego zagospodarowania to będzie można realizować.

Radny p.Mirosław Bors:

  1. Czy konserwację oświetlenia ulicznego i drogowego przejęła już nowa firma, która będzie prowadzić konserwację.

W odpowiedzi na zapytanie p. M.Borsa, Burmistrz Miasta i Gminy poinformował, że nowa firma konserwująca oświetlenia przejęła część oświetlenia. Jest 55 punktów pomiarowych i przed przekazaniem należy zmienić liczniki. Burmistrz uważa, że w ciągu najbliższego miesiąca zostanie to uporządkowane.

Radny p. Jan Szopa:

  1. Kiedy będzie naprawiona droga nad strugą w Łęgonicach, która została popsuta przez ostatnią burzę.

Burmistrz poinformował, że powinna być już naprawiona. W tym tygodniu będzie zrobiona.

Sołtys wsi Bełek p. Stanisław Macioszek:

  1. Czy będzie jeszcze naprawiana droga w Bełku czy tylko to co dotychczas było robione równiarką,

Burmistrz poinformował, że w sprawie drogi w Bełku złożony jest wniosek do Urzędu Marszałkowskiego i być może w maju będzie już decyzja co do remontu tej drogi.

Sołtys wsi Bieliny p. Elżbieta Bors:

  1. Kiedy będzie zrobione odwodnienie drogi w Bielinach.

Burmistrz poinformował, że droga w Bielinach jest drogą powiatową i w tej kwestii należy zwracać się do Powiatowego Zarządu Dróg.




Pkt 10

Wolnych wniosków nie zgłoszono.


W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej zamknął sesję Rady Miejskiej.


Na tym protokół zakończono.


Protokółowała Przewodniczył


Elżbieta Grochal

Podmiot udostępniający:
Gmina Nowe Miasto
Informację wytworzył:
Mariusz Kamiński
Informację wprowadził:
Mariusz Kamiński
Data wytworzenia:
 
Data publikacji:
2005-02-21
Data ostatniej zmiany:
2005-02-21

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2024-04-19 12:51:49, zmian dokonał(a): Radosław Dąbrowski

WCAG 2.0 (Level AA)