Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Gmina Nowe Miasto nad Pilicą

Ikona statystyk

PROTOKÓŁ Nr XVII/2004

Ikona statystyk
 

PROTOKÓŁ Nr XVII/2004


z Sesji Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą

z dnia 25 maja 2004 roku



Sesja Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą odbyła się w dniu

25 maja 2004 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą i trwała od godz. 1000 do godz. 1230.


Obradom Sesji przewodniczył p. Tadeusz Klatka - Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą.


Przewodniczący Rady Miejskiej otwierając sesję Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności (załącznik nr 1 do niniejszego protokółu), że bierze w niej udział 12 radnych, na ustawowy stan liczbowy 15, a zatem obrady są prawomocne.


W sesji Rady Miejskiej udział wzięli:

  1. Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz

  2. Sekretarz Miasta i Gminy p. Zygmunt Bigos

  3. Skarbnik Miasta i Gminy p. Dorota Binio

  4. Sołtysi i Przewodniczący Rad Osiedlowych z terenu miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą wg załączonej listy obecności do niniejszego protokółu (załącznik nr 2).

  5. Mieszkańcy miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą.



Pkt 1

Na sekretarza obrad wybrano w głosowaniu jednogłośnie, 12 - za na stan obecnych na sali 12 radnych, radną p. Małgorzatę Woźniak.



Pkt 2

Przewodniczący Rady stwierdził, że proponowany porządek obrad radni otrzymali za pośrednictwem poczty. Następnie zaproponował, aby wprowadzić do porządku obrad następujące punkty:

  • „Wyrażenie opinii w sprawie projektu zwężenia ul. Warszawskiej w trakcie modernizacji drogi 728”;

  • „Uroczyste nadanie stopnia oficerskiego żołnierzowi Armii Krajowej Panu Andrzejowi Strulakowi”

Innych propozycji i uwag do proponowanego porządku obrad nie zgłoszono.






Porządek obrad sesji Rady Miejskiej został przyjęty w głosowaniu jednogłośnie - 12 za, na stan obecnych radnych na sali 12, w następującym brzmieniu:

  1. Wybór sekretarza obrad.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji Rady Miejskiej.

  4. Wystąpienia Przewodniczących stałych Komisji Rady.

  5. Sprawozdanie z działalności Burmistrza Miasta i Gminy za okres międzysesyjny.

  6. Informacje Przewodniczącego Rady Miejskiej.

  7. Podjęcie uchwał w sprawie:

  8. zmian w budżecie miasta i gminy na 2004 rok;

  9. ustalania oraz zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego, obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom.

  10. Wyrażenie opinii w sprawie projektu zwężenia ul. Warszawskiej w trakcie modernizacji drogi 728.

  11. Interpelacje i zapytania.

  12. Wolne wnioski.

  13. Uroczyste nadanie stopnia oficerskiego żołnierzowi Armii Krajowej Panu Andrzejowi Strulakowi.



Pkt 3

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z poprzedniej sesji Rady był wyłożony do wglądu w biurze Rady.

Uwag i zastrzeżeń do protokółu nie zgłoszono i został on przyjęty w głosowaniu jednogłośnie - 12 za, na stan obecnych na sali 12 radnych.



Pkt 4

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. Tadeusz Tulin poinformował, że Komisja w okresie miedzysesyjnym odbyła jedno posiedzenie w dniu 18 maja 2004r.

Było to posiedzenie wspólne z Komisją Gospodarczo - Budżetową. Odczytał protokół z posiedzenia komisji, z którego wynikało, że komisje zaopiniowały pozytywnie projekty uchwał w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy na 2004r oraz w sprawie ustalania oraz zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego, obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom. Komisje podejmowały również temat estetyki i sprzątania miasta. Pan Tulin przedstawił wypracowane w tym zakresie wnioski.


Wiceprzewodniczący Komisji Gospodarczo - Budżetowej p. Mirosław Bors

nadmienił, że Komisja wspólnie z Komisją Rewizyjną odbyła posiedzenie w dniu

18 maja 2004r., na którym podejmowane były te same tematy i wypracowano jednakowe opinie i wnioski.




Przewodniczący Komisji Oświatowo - Społecznej p. Zbigniew Kacprzyk, poinformował, że w okresie międzysesyjnym komisja odbyła dwa posiedzenia.

W dniu 14 maja 2004r. Komisja zajmowała się opiniowaniem projektów organizacyjnych szkół na rok szkolny 2004/2005 oraz opiniowała uchwałę w sprawie ustalania oraz zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego, obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom. Pan Kacprzyk przedstawił wypowiedzi dyrektorów szkół w zakresie projektów organizacyjnych szkół (zawarte w protokóle z komisji). Komisja pozytywnie zaopiniowała projekty organizacyjne szkół oraz pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały omawiany na posiedzeniu.

Przedstawił wnioski komisji wypracowane na komisji.

W dniu 19 maja 2004r. Komisja odbyła drugie posiedzenie, na którym pozytywnie zaopiniował projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy na 2004r.



Pkt 5

Burmistrz Miasta i Gminy w sprawozdaniu za okres międzysesyjny poinformował o następujących sprawach:

  1. W dniu 2 maja 2004 roku odbyła się uroczystość patriotyczno - religijna upamiętniająca rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja połączona z Dniem Strażaka.

  2. OSP Łęgonice otrzymała ze Straży Powiatowej samochód marki „Żuk”.

  3. W dniu 7 maja br. powołana została Komisja Przetargowa do rozstrzygnięcia postępowania o zamówienie publiczne realizowane w trybie zapytania o cenę na organizację Koloni profilaktycznych dla dzieci.

Przetarg odbędzie się w dniu 2 czerwca br. o godz. 1100.

  1. Gminny Punkt Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przy ul.Targowej został wyposażony w telefon. Numer telefonu - 6740017.

  2. W dniu 12 maja br. odbyło się spotkanie z przedstawicielami Akademii Medycznej w Gdańsku dotyczące przeprowadzenia badań ludności w ramach programu „Polski Projekt 400 miast”. Terminy badań zaplanowano w Przychodni Rejonowej w Nowym Mieście w dniach 21 - 25.06.2004r. (ciśnienie, cukier, cholesterol).

  3. W dniu 19 maja br. zostały powołane Obwodowe Komisje Wyborcze (6 komisji po 10 osób) do przeprowadzenia wyborów do Parlamentu Europejskiego.

  4. W dniu 24 maja 2004r. Gmina otrzymała promesę SAPARD-u na budowę wodociągu Sacin i Rosocha.

  5. W dniu wczorajszym w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska w Radomiu odbyło się spotkanie na temat funduszy strukturalnych.

  6. W dniu 24 maja br. Dyrektor Oddziału Mazowieckiego Zarządu Dróg przekazał informacje na temat remontu dród 728 i 707. W ramach tych remontów będzie wyremontowana nawierzchnia ul. Mostowej od parku do mostu oraz drogi od kolejki do Sacina. Odcinek drogi do Sacina będzie remontowany w formie odnowieniowej.

  7. W dniu dzisiejszym powinna przybyć komisja ze Starostwa Powiatowego w Grójcu, celem dokonania wizji lokalnej na drogach powiatowych. Gmina wystąpiła o dokończenie drogi w Strzałkach, Wólce Ligęzowskiej i Rososze.

  8. W dniu dzisiejszym w mazowieckim Zarządzie Dróg w Warszawie zorganizowana została narada techniczna w sprawie pierwszych pomysłów projektowych dot. modernizacji drogi nr 728. W naradzie udział weźmie pracownik Urzędu MiG p.Andrzej Przyborek, radny Rady Miejskiej p.Andrzej Krawczykowski i pracownik Starostwa Powiatowego w Grójcu p. Nowakowski.

  9. W dniu 30 maja br. odbędzie się festyn z okazji „Dni Nowego Miasta” w godzinach 1400-2400. W programie m.in.: gminny program szkolny; zespół dziecięcy „Hula-Hop”; kabaret „Poszłem”; laureat „Szansy na sukces” - Krzysztof Kis; zespół „Panaceum”; gwiazda wieczoru Szymon Wydra z zespołem „Carpe Diem”.



Pkt 6

Przewodniczący Rady Miejskiej przekazał następujące informacje:

  1. W dniu 2 maja br. odbyła się uroczystość patriotyczno - religijna upamiętniająca rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Przewodniczący Rady podziękował za udział w uroczystości radnym Rady Miejskiej oraz pracownikom Urzędu Miasta i Gminy.

  2. W dniu 18 maja br Przewodniczący Rady brał udział we wspólnym posiedzeniu Komisji Rewizyjnej i Komisji Gospodarczo - Budżetowej, na którym podejmowano m.in. sporną kwestię uchwalenia planów przestrzennego zagospodarowania miasta i gminy. Według ostatniej opinii radcy prawnego nie ma żadnych przeciwwskazań do zatwierdzenia planów, po uprzednim uzyskaniu decyzji z Ministerstwa Rolnictwa o wyłączeniu gruntów z produkcji rolnej. Protesty do planu, które obecnie rozpatruje sąd nie wstrzymują procedur przyjęcia planu.

  3. W dniu 22 maja br. Przewodniczący Rady uczestniczył w Łowiczu w uroczystościach konsekracji nowego Biskupa Łowickiego Ks. prof. Andrzeja Franciszka Dziuby.

  4. W dniu 23.05.2004r. delegacja samorządu naszej Gminy witała Biskupa Łowickiego Ks. prof. Andrzeja Franciszka Dziubę w Sanktuarium Klasztoru Ojców Kapucynów w Nowym Mieście nad Pilicą.

  5. W dniu 24 maja 2004r. wpłynęło do Urzędu Miasta i Gminy pismo z Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie ze skargą rzekomo pisaną przez mieszkańca Domaniewic Rajmunda Borsa. Przewodniczący Rady odczytał treść skargi, która dotyczyła budowy drogi do pól w Domaniewicach (załacznik nr 3 do protokółu) Przewodniczący Rady podkreślił, że w przedmiotowej sprawie nie ma nic do ukrycia. Dokumenty dotyczące budowy drogi są dostępne w Urzędzie.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. Tadeusz Tulin nadmienił, że w ubiegłym roku przejeżdżał przedmiotową drogą w Domaniewicach i stwierdził, że w ramach tego zadania wyremontowana została również droga podrzędna. W sumie jest zrobione około 800m. drogi stanowiącej dobry dojazd do pól.



Przewodniczący Rady ogłosił 10 minutową przerwę w obradach.


Po przerwie wznowiono obrady i przystąpiono do dalszej realizacji porządku obrad.


Pkt 7a

Skarbnik Miasta i Gminy odczytała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy na 2004 rok.

Przewodniczący Rady podkreślił, że projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany przez wszystkie Komisje Rady.

W głosowaniu jednogłośnie - 12 za, na stan obecnych na sali 12 radnych, Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XVII/111/2004 w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy na 2004 rok. Uchwała stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokółu.



Pkt b

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalania oraz zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego, obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom. Podkreślił, że projekt został pozytywnie zaopiniowany przez Komisje Rady.

W głosowaniu jednogłośnie - 12 za, na stan obecnych na sali 12 radnych, Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XVII/112/2004 w sprawie ustalania oraz zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego, obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom.

Uchwała stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokółu.


Przewodniczący Rady ogłosił 15 minutową przerwę w obradach.


Po wznowieniu obrad po przerwie przystąpiono do dalszej realizacji porządku obrad sesji.



Pkt 8

Przewodniczący Rady poinformował, że w dniu dzisiejszym, w mazowieckim Zarządzie Dróg w Warszawie odbywa się narada techniczna dot. modernizacji drogi 728. Naszą Gminę w spotkaniu reprezentują: P. Andrzej Przyborek - pracownik Urzędu Miasta i Gminy, p. Andrzej Krawczykowski - radny Rady Miejskiej oraz p. Nowakowski ze Starostawa Powiatowego

w Grójcu, którzy mają przekonać projektanta i inwestora o zmianie projektu w zakresie zwężenia ulicy Warszawskiej. Według wstępnego projektu ulica Warszawska ma być zwężona do 7m. Takie rozwiązanie byłoby znacznym ograniczeniem i utrudnieniem , a szczególnie na odcinku od Pl. Kościuszki do

ul. 11 Listopada, gdzie obecnie szerokość ulicy wynosi 9, 34m. W tym obszarze zlokalizowana jest duża ilość punktów handlowo - usługowych i zwężenie ulicy uniemożliwiłoby zatrzymywanie się pojazdów. Ulica Warszawska jest główną ulicą naszego miasta i obniżenie jej parametrów poprzez zwężenie znacznie ograniczyłoby dostępność do poszczególnych punktów handlowych i usługowych.

W związku z powyższym, w trosce o bezpieczeństwo i rozwój naszego miasta Rada powinna podjąć rezolucję o nie zwężaniu ulicy Warszawskiej lecz zaprojektowaniu zatoczek a w przyszłości obwodnicy.


Zdaniem radnej p. Marty Gonty - Głowackiej kwestia zwężenia

ul. Warszawskiej nie ma racji bytu. Miasto nie ma obwodnicy i zwężenie ulicy byłoby dalszym utrudnieniem komunikacyjnym. Jest to droga o dużym natężeniu ruchu, a szczególnie w poniedziałek tj. dzień targowy, kiedy to trudno przejechać. To powinna być decyzja Gminy o nie zwężaniu ulicy, a nie pismo w sprawie protestu.


Radny p. Mirosław Murawa stwierdził, że ulica Warszawska jest jedną z najbardziej uczęszczanych ulic. Obecnie jest ciężko przejechać tą ulicą, a jej zwężenie znacznie pogorszyłoby poruszanie się ulicą, a tym samym bezpieczeństwo. Poparł wypowiedź radnej p. Marty Gonta - Głowackiej.


Przewodniczący Rady nadmienił, że przy zwężeniu ulicy należałoby zlikwidować zatrzymywanie i postój.


Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz podkreślił, że na dzień dzisiejszy modernizacja drogi 728 jest w fazie projektu. Projektowanych jest sporo zjazdów w drogi boczne, które na długości 3-4m. będą asfaltowe. Najbardziej niepokojącym jest zwężenie ulicy Warszawskiej do 7m., co spowodowałoby zakaz zatrzymywania i postoju. Od placu Kościuszki do ul. 11 Listopada szerokość ulicy wynosi 9,20, czyli 2,20m. zostaje na pas postojowy. Wszystkie rozwiązania techniczne są dopiero w fazie projektowej.


Po dyskusji Rada Miejska w głosowaniu jednogłośnie - 12 za, na stan obecnych na sali 12 radnych podjęła rezolucję o nie zwężaniu ulicy Warszawskiej, lecz wykonaniu zatoczek i docelowo obwodnicy.



Pkt 9

Interpelacji i zapytań nie zgłoszono.



Pkt 10

Wniosków nie zgłoszono.


Pkt 10a

Pan płk. Zbigniew Paciorkowski z Wojskowej Komendy Uzupełnień w Grójcu poinformował zebranych o nadaniu Panu Andrzejowi Strulakowi - żołnierzowi Armii Krajowej stopnia oficerskiego - podporucznika. Odczytał postanowienie w tej sprawie podpisane przez Prezydenta RP - Aleksandra Kwaśniewskiego i Premiera RP - Leszka Millera.

Następnie pan płk. Zbigniew Paciorkowski przy udziale Burmistrza Miasta i Gminy p. Jerzego Markiewicza dokonał uroczystej dekoracji.


W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady zamknął sesję Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą.


Na tym protokół zakończono.



Protokółowała Przewodniczył


Elżbieta Grochal

Podmiot udostępniający:
Gmina Nowe Miasto
Informację wytworzył:
 
Informację wprowadził:
Mariusz Kamiński
Data wytworzenia:
 
Data publikacji:
2005-02-21
Data ostatniej zmiany:
2005-02-21

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2024-03-28 16:26:40, zmian dokonał(a): Radosław Dąbrowski

WCAG 2.0 (Level AA)