Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Gmina Nowe Miasto nad Pilicą

Ikona statystyk

PROTOKÓŁ Nr XVIII/2004

Ikona statystyk
 

PROTOKÓŁ Nr XVIII/2004


z sesji Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą

z dnia 28 czerwca 2004 roku



Sesja Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą odbyła się w dniu

28 czerwca 2004 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą i trwała od godz. 1000 do godz. 1205.


Obradom Sesji przewodniczył p. Tadeusz Klatka - Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą.


Przewodniczący Rady Miejskiej otwierając Sesję Rady Miejskiej, stwierdził na podstawie listy obecności (załącznik nr 1 do niniejszego protokółu) prawomocność obrad. Obecnych na sali 13 radnych, na ustawowy stan liczbowy 15.


W sesji Rady Miejskiej udział wzięli:

  1. Sekretarz Miasta i Gminy p. Zygmunt Bigos

  2. Skarbnik Miasta i Gminy p. Dorota Binio

  3. Sołtysi i Przewodniczący Rad Osiedlowych z terenu miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą wg załączonej listy obecności do niniejszego protokółu (załącznik nr 2).

  4. Mieszkańcy miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą.



Pkt 1

Na sekretarza obrad wybrano w głosowaniu jednogłośnie, 13 - za na stan obecnych na sali 13 radnych, radnego p. Mirosława Borsa .


Na sesję przybył radny p. Kazimierz Tomczyk i w związku z tym stan liczbowy radnych zwiększył się do 14.



Pkt 2

Przewodniczący Rady poinformował, że sesja została zwołana w trybie pilnym jako sesja nadzwyczajna, na wniosek Burmistrza Miasta i Gminy. Potrzeba zwołania tej sesji związana jest z dokonaniem zmian w budżecie dot. finansowania inwestycji

wodociągowej Sacin - Rosocha.

Przewodniczący Rady stwierdził, że proponowany porządek obrad sesji został doręczony radnym przez pracownika Urzędu, a następnie odczytał proponowany porządek obrad. Wniosków i propozycji do przedstawionego proponowanego porządku obrad nie zgłoszono.



Porządek obrad sesji Rady Miejskiej został przyjęty w głosowaniu jednogłośnie - 14 za, na stan obecnych radnych na sali 14, w następującym brzmieniu:

  1. Wybór sekretarza obrad.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji Rady Miejskiej.

  4. Wystąpienia Przewodniczących stałych Komisji Rady.

  5. Informacje Przewodniczącego Rady Miejskiej.

  6. Podjęcie uchwał w sprawie:

  7. zmian w budżecie miasta i gminy na 2004 rok - 2 uchwały.

  8. Interpelacje i zapytania.

  9. Wolne wnioski.


Pkt 3

Przewodniczący rady poinformował, że protokół z poprzedniej sesji Rady był wyłożony do wglądu w biurze Rady.

Uwag i zastrzeżeń do protokółu nie zgłoszono i został on przyjęty w głosowaniu jednogłośnie - 14 za, na stan obecnych na sali 14 radnych.


Pkt 4

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. Tadeusz Tulin poinformował, że w okresie międzysesyjnym odbyła jedno posiedzenie wspólnie z Komisją Gospodarczo - Budżetową w dniu 15 czerwca 2004r. Odczytał protokół z posiedzenia Komisji, z którego wynikało, że podejmowany był temat dalszego funkcjonowania Gminnego Przedsiębiorstwa Komunalnego w związku z przeprowadzoną kontrolą w Przedsiębiorstwie przez Najwyższą Izbę Kontroli. Komisje ustaliły, że podejmą gospodarską debatę w sprawie dalszego funkcjonowania GPK po przeprowadzonej kontroli przez NIK w Urzędzie Miasta i Gminy i przygotowaniu merytorycznych materiałów przez Przedsiębiorstwo i Urząd Miasta i Gminy.

Komisje opiniowały również wniosek Nadleśnictwa w Grójcu o uznanie za ochronne lasów państwowych na terenie miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą. Opinia komisji w tej sprawie zawarta jest w protokóle z posiedzenia komisji.

Przewodniczący Komisji Gospodarczo - Budżetowej p. Wiesław Krawczykowski poinformował, że w okresie międzysesyjnym komisja odbyła dwa posiedzenia. W dniu 15 czerwca 2004r. - wspólne posiedzenie z Komisją Rewizyjną.

W trakcie drugiego posiedzenia w dniu 25 czerwca 2004 roku komisja opiniowała projekty uchwał w sprawie zmian w budżecie, przygotowane na dzisiejsza sesję.

W pierwszej projektowanej uchwale, która dotyczyła dostosowania środków finansowych do potrzeb realizacji inwestycji wodociągowej Rosocha - Sacin z udziałem środków z programu SAPARD, dochody budżetowe pozostają bez zmian. Zmniejszają się natomiast wydatki budżetowe o kwotę 601.135zł które mają wpływ na zmniejszenie deficytu budżetowego. Rezygnuje się z zaciągnięcia pożyczki na sfinansowania zadania wodociąg Sacin - Rosocha z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a zastępuje się udziałem własnych środków w kwocie 265.133,-. Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały.

Drugi projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie oprócz zmian w dochodach i wydatkach, w rozchodach wprowadza kwotę 30.000zł na zwrot opłaty skarbowej pobranej przy wydawaniu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Samorządowe Kolegium Odwoławcze uchyliło nasze decyzje odmawiające zwrotu opłaty skarbowej i w związku z tym należy dokonać zwrotu pobranej opłaty.

Komisja pozytywnie zaopiniowała zmiany w dochodach i wydatkach budżetowych, natomiast Komisja postawiła wniosek, aby wykreślić z projektu uchwały kwotę 30.000zł przeznaczoną w rozchodach na wypłaty z tytułu zwrotu opłaty skarbowej do chwili wyjaśnienia kwestii prawnej w tej sprawie.

Przewodniczący Komisji Społeczno - Oświatowej p. Zbigniew Kacprzyk poinformował, ze komisja nie pracowała w okresie międzysesyjnym z uwagi na brak tematów.


Przewodniczący Rady poinformował, że na dzisiejszej sesji nie ma sprawozdania Burmistrza Miasta i Gminy, ze względu na jego nieobecność. Nadmienił, że Burmistrz Miasta i Gminy w dniu dzisiejszym uczestniczy w ważnym spotkaniu w Warszawie w sprawie zwrotu mienia dla gminy żydowskiej.


Pkt 5

Przewodniczący Rady w swoim wystąpieniu przekazał następujące informacje;

  1. W dniu 26 maja br. Przewodniczący Rady brał udział w spotkaniu ze Starostami Powiatu Grójeckiego. W trakcie spotkania dokonano wizji lokalnej zasobów lokalowych należących do Starostwa. Większa część spotkania poświęcona była budowie sali gimnastycznej przy Liceum Ogólnokształcącym.

  2. W dniu 1 czerwca 2004r. Przewodniczący Rady reprezentował Radę Miejską w imprezie zorganizowanej przez Publiczne Gimnazjum w Nowym Mieście nad Pilicą z okazji „Dnia Europejczyka’.

  3. W dniu 8 czerwca br. Przewodniczący Rady uczestniczył w Liceum Ogólnokształcącym w uroczystym wręczeniu świadectw dojrzałości dla tegorocznych absolwentów L.O.

  4. W dniu 10 czerwca 2004r. poczet sztandarowy Rady Miejskiej brał udział w uroczystościach Bożego Ciała.

  5. W dniu 11 czerwca br. odbyło się podsumowanie kontroli Najwyższej Izby Kontroli w Warszawie w Gminnym Przedsiębiorstwie Komunalnym w Nowym Mieście. Obecnie odbywa się druga część kontroli w Urzędzie Miasta i Gminy, która związana jest tematycznie z kontrolą w GPK.

  6. W dniu 18 czerwca br. odbyło się spotkanie podsumowujące wyniki kontroli przeprowadzonej w Urzędzie Miasta i Gminy przez Regionalna Izbę Obrachunkową w Warszawie, Zespół w Radomiu. Kontrola trwała od miesiąca kwietnia. Szczegóły z kontroli zostaną przekazane z chwilą uzyskania przez Gminę wniosków i zaleceń pokontrolnych.

  7. W dniu 15 i 25 czerwca 2004r. Przewodniczący Rady brał udział w posiedzeniach komisji Rady Miejskiej. Interweniował w sprawie rozbiórki budynku na Pl.O.H.Koźmińskiego. Zdaniem Przewodniczącego Rady temat jest trudny, ale prawdopodobnie coś ruszyło w sprawie po proteście do Wojewódzkiego nadzoru Budowlanego. Jak wynika z uzyskanych informacji decyzja ma być wydana do końca tego miesiąca. Po rozstrzygnięciu prawnych rozstrzygnięć trzeba to rozebrać. Grunt pod budynkiem należy do p. Sławińskich.

  8. W dniu 2 lipca 2004r. na terenie posesji p. Jacka Dzikiego w miejscowości Rokitnica odbędzie się specjalistyczne spotkanie producentów mleka połączone z oddaniem do użytku nowo wybudowanej, najnowocześniejszej w powiecie grójeckim obory dla 42 sztuk krów mlecznych.


Przewodniczący Rady nawiązując do tematu zwrotu opłaty skarbowej pobranej przy wydawaniu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, poinformował że ponad połowa decyzji wydanych przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Radomiu uprawomocniła się. W związku z powyższym nie ma już żadnych możliwości odwoławczych, a zatem należałoby zwrócić pobraną opłatę skarbową.

Zasugerował, aby Komisja Gospodarczo - Budżetowa w trakcie przerwy w czasie obrad sesji zastanowiła się nad wprowadzeniem do budżetu środków finansowych, z przeznaczeniem na zwrot przedmiotowej opłaty skarbowej. Jeśli Komisja uzna za stosowne wprowadzenie tych środków do budżetu, to projekt uchwały zostanie skorygowany.


Na sesję przybył radny Rady Miejskiej p. Krzysztof Fiks i stan liczbowy zwiększył się do 15.


Pkt 6a

Przewodniczący Rady nadmienił, że ten projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2004r dotyczy dostosowania środków finansowych do potrzeb realizacji inwestycji wodociągowej Rosocha - Sacin z udziałem środków z programu SAPARD.

Skarbnik Miasta i Gminy przedstawiła projekt uchwały w przedmiotowej sprawie. Uwag i wniosków do przedstawionego projektu nie zgłoszono.

W głosowaniu jednogłośnie - 15 za, na stan obecnych na sali 15 radnych, Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XVIII/113/2004 w sprawie zmian w budżecie na 2004 r.

Uchwała stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokółu.


Przewodniczący Rady ogłosił 15 minutową w przerwę w obradach.


Po przerwie wznowiono obrady i przystąpiono do realizacji dalszego porządku obrad sesji Rady Miejskiej.


Pkt 6b

Przewodniczący Rady poinformował, że w trakcie przerwy w obradach Komisja Gospodarczo - Budżetowa odbyła krótkie posiedzenie, na którym postanowiła o wprowadzeniu do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2004 rok kwoty 30.000zł. z przeznaczeniem na zwrot opłaty skarbowej pobranej przy wydawaniu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Środki te będą wprowadzone w rozchodach budżetowych.

Przewodniczący Rady jednocześnie nadmienił, że cały projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany przez Komisję Gospodarczo - Budżetową.

Skarbnik Miasta i Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2004r. z uwzględnionym wnioskiem Komisji Gospodarczo - Budżetowej o wprowadzeniu kwoty 30.000 do rozchodów budżetowych z przeznaczeniem na zwrot opłaty skarbowej pobranej przy wydawaniu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

Innych wniosków i uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.

W głosowaniu jednogłośnie - 15 za, na stan obecnych na sali 15 radnych, Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XVIII/114/2004 w sprawie zmian w budżecie na 2004 r.

Uchwała stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokółu.


Pkt 7

Zgłoszono następujące interpelacje i zapytania:

Radna p. Barbara Gąsiorowska:

  1. Stwierdziła, że do Przewodniczącego Rady Miejskiej wpłynęło pismo z Domu Pomocy Społecznej im. N. Nitosławskiej w Nowym Mieście nad Pilicą, ul. Bielińskiego 26 i nie odczytał tego pisma w swoich informacjach. W związku z powyższym nie dopełnił swoich obowiązków.

  2. Stwierdziła, że na tablicy ogłoszeń nie ma informacji - komu i na jaką kwotę zostały umorzone podatki w tym roku.

Skarbnik Miasta i Gminy w odpowiedzi na drugie stwierdzenie poinformowała, że na tablicy ogłoszeń Urzędu jest informacja o umorzeniu podatków za I kwartał tego roku. Informacja o umorzonych podatkach w II kwartale tego roku zostanie wywieszona po zakończeniu kwartału.

Przewodniczący Rady nawiązując do wspomnianego przez p. Gąsiorowską pisma z DPS w Nowym Mieście powiedział, że pismo takie wpłynęło. Nie podawał go w swoim pierwszym wystąpieniu, ponieważ oczekiwał na opinię radnych i przedstawi go w punkcie „wolne wnioski”.

Przewodniczący Rady przeprosił za zaniedbanie, jeśli w ogóle takowe było i podziękował radnej p. Gąsiorowskiej za „troskę” w tej sprawie.


Pkt 8

Zgłoszone zostały następujące wnioski:

  1. Radny p. Mirosław Murawa:

  2. wnioskował o podłączenie do kanalizacji miejskiej budynku komunalnego przy Pl.Kościuszki. Zdaniem radnego podłączenie to można było zrobić kiedy była robiona kanalizacja na ul. Targowej.

  3. Radny p. Maciej Świtek wnioskowal o uporządkowanie pobocza na ul. Tomaszowskiej , na odcinku od osiedla jednostki wojskowej do posesji p. Guliny.

  4. Radny p. Zbigniew Kacprzyk - interweniować w sprawie wykoszenia poboczy przy drogach powiatowych i wojewódzkich.

  5. Radna p. Barbara Gąsiorowska:

  6. powycinać trawę w kostce (herbie) na Pl.Kościuszki;

  7. w Publicznej Szkole Podstawowej w Nowym Mieście nad Pilicą utworzyć trzy klasy VI, a nie dwie klasy liczące po 30 i 31 uczniów. Dziecko w klasie VI musi być sprawdzone przez nauczyciela, a przy takiej ilości uczniów jest to trudne. Trzeba w dzieci inwestować , a nie oszczędzać, bo to przyszłość naszego narodu.

  8. Radny p. Kazimierz Tomczyk wnioskował o wystąpienie do Powiatowego Biura Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Nowej Wsi o dalsze funkcjonowanie punktu Agencji w Nowym Mieście nad Pilicą. Wskazanym byloby żeby punkt był czynny codziennie tak jak to było dotychczas, a jeżeli będzie to niemożliwe to chociaż jeden lub dwa dni w tygodniu.

  9. Radny p. Mirosław Bors w imieniu Komisji Gospodarczo - Budżetowej złożył wniosek o zorganizowanie w bieżącym roku dożynek gminnych na „Górce Zgody” przy kościele św.Rocha w Nowych Łęgonicach. Proponowany termin dożynek - 29.08.2004r. godz. 1300. Przygotować darmową grochówkę dla wszystkich uczestników.

  10. Sołtys wsi Wola Pobiedzińska - p.Franciszek Kozera wnioskował, aby plac po byłej organistówce przy kościele parafialnym w Nowym Mieście przeznaczyć na parking. Ksiądz Proboszcz wyraził zgodę na zrobienie parkingu.


Przewodniczący Rady poinformował , że do Rady Miejskiej w Nowym Mieście wpłynęło pismo z Domu Pomocy Społecznej w Nowym Mieście przy ul. Bielińskiego w sprawie remontu ulicy Bielińskiego wraz z wykonaniem oświetlenia. Otczytał pismo (załącznik nr 5 do niniejszego protokółu). Pismo podpisane przez dyrektora DPS , na którym złożonych jest również 28 podpisów mieszkańców ulicy Bielińskiego.

W trakcie przerwy w obradach radni Rady Miejskiej (podpisy 10 radnych) złożyli pisemną pozytywną opinię przedmiotowego wniosku (załącznik nr 6 do niniejszego protokółu). Przewodniczący Rady odczytał opinię radnych.

Przewodniczący Rady odczytał pismo Społecznego Komitetu Mieszkańców Osiedla „SADY” w sprawie ustawienia na osiedlu 4 lamp oświetleniowych (załącznik nr 7 do niniejszego protokółu).

Przewodniczący Rady jako radny osiedla Ogrodowa wnioskował o uwzględnienie wykonania oświetlenia przy cmentarzu (garaże), gdzie są częste kradzieże.


Przewodniczący Rady zwrócił się do Prezesa Gminnego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. w Nowym Mieście nad Pilicą p. Jerzego Mrowińskiego o przekazanie informacji w następujących sprawach:

  1. kanalizacji budynku komunalnego przy Pl.Kościuszki;

  2. przerw w dostawie wody dla wsi podłączonych do hydroforni w Żdżarach.


Prezes GPK w Nowym Mieście p. Jerzy Mrowiński w odpowiedzi na powyższe

poinformował:

ad.1 - w ubiegłym roku były plany podłączenia do kanalizacji budynku przy pl.Kościuszki. Z powodu braku środków finansowych i zaległości lokatorów z tytułu czynszu odstąpiono od wykonania kanalizacji. Jednocześnie nadmienił, że GPK jest skłonne wykonać przedmiotową kanalizację przy pomocy finansowej Gminy.

W ubiegłym roku podłączono do kanalizacji budynek komunalny przy ul. Targowej 4, ale to było przy okazji zagospodarowania lokalu dla bezdomnych.

ad.2 - stacja wodociągowa w Żdżarach pracuje 12 lat. Urządzenia są zużyte i ulegają częstym awariom. Obecnie przygotowana jest dokumentacja na modernizację stacji, trzeba uzyskać tylko uzgodnienia. W ostatnim okresie były duże trudności w dostawie wody ze stacji w Żdżarach ze względu na awarie instalacji elektrycznej, która obecnie jest modernizowana. Pan Mrowiński apelował do sołtysów, aby do podlewania upraw rolnicy korzystali z wody w godzinach nocnych, bo generalnie woda służy do celów bytowych.

Zdaniem radnej p. Marty Gonta - Głowackiej można udostępnić wodę również do podlewania, ale należy zainstalować wodomierze.

Pan Jerzy Mrowiński poinformował, że urządzenia w stacji mają określoną wydajność i nie wystarczy na podlewanie np. 100ha sadu. Generalnie wodomierze są poinstalowane., nie mniej jednak w miesiącu lipcu i sierpniu planowana jest kontrola dwóch wsi, gdzie podejrzewana jest kradzież wody.

Radny p.Wiesław Krawczykowski apelował do Prezesa GPK o regularne wywożenie śmieci na ul. 1 Maja. Ostatnio śmieci są wywożone raz na dwa tygodnie.

Przewodniczący Komitetu Osiedlowego p. Eugeniusz Furmański, w trosce o budżet Gminy, informował, że w Łęgonicach światło uliczne świeciło się w trakcie dnia.


Przewodniczący Rady zwrócił się do Rady Miejskiej o zajęcie stanowiska w sprawie wniosku radnego p. Mirosława Borsa o zorganizowanie dożynek gminnych w bieżącym roku.

W głosowaniu - 11za, 0 przeciwnych i 3 wstrzymujących się Rada Miejska przyjęła wniosek radnego p. Mirosław Borsa o zorganizowaniu dożynek gminnych na Górce Zgody, przy kościele Św.Rocha w Nowych Łęgonicach

w dniu 29 sierpnia 2004r. o godz. 1300.


Sekretarz Miasta i Gminy p. Zygmunt Bigos zaprosił radnych i sołtysów na spotkanie w Urzędzie Miasta i Gminy w dniu 29 czerwca br. o godz. 1300 z przedstawicielami firmy, która ma zlecone opracowanie planu rozwoju lokalnego miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą. Spotkanie ma na celu wypracowanie do przedmiotowego planu harmonogramu inwestycji na lata 2004 - 2013.

Przewodniczący Rady nawiązując do zaproszenia Sekretarza Miasta i Gminy poinformował, że w planie rozwoju lokalnego należy ująć wszystkie inwestycje, aby móc ubiegać się o środki unijne.


Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek radnego p. Kazimierza Tomczyka o dalsze funkcjonowanie punktu Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Nowym Mieście nad Pilicą

W głosowaniu jednogłośnie - 15 za, Rada Miejska przyjęła powyższy wniosek.



Radna p. Barbara Gąsiorowska wystąpiła z następującymi zapytaniami:

  1. Czy zapadły już decyzje w sprawie pałacu w Nowym Mieście nad Pilicą.

  2. Jakie są informacje na temat roszczeń Gminy Żydowskiej w sprawie gruntu pod pawilonem Gminnej Spółdzielni przy ul. Warszawskiej.

Sekretarz Miasta i Gminy w odpowiedzi na powyższe zapytania poinformował:

ad.1 - Sprawa utknęła administracyjnie i obecnie nie ma żadnych informacji.

ad.2 - W dniu dzisiejszym Burmistrz Miasta i Gminy uczestniczy w posiedzeniu Komisji Regulacyjnej do Spraw Gmin Wyznaniowych Żydowskich, na którym jest podejmowana sprawa roszczenia Gminy Żydowskiej w stosunku do naszej Gminy o zwrot gruntu lub odszkodowanie.


Radny p. Tadeusz Tulin nawiązując do wniosku Domu Pomocy Społecznej w Nowym Mieście przy ul. Bielińskiego w sprawie modernizacji ulicy Bielińskiego zaproponował, aby sprawę potraktować jako wniosek do budżetu miasta i gminy na 2005 rok.


Przewodniczący Koła Związku „Samoobrony” p.Marian Bernacki apelował aby Gmina zajęła się tematem dalszego funkcjonowania punktu Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Nowym Mieście nad Pilicą. Zlikwidowanie tego punktu byłoby wielkim utrudnieniem dla rolników naszej gminy, którzy musieliby dojeżdżać do Powiatowego Biura ARiMR do Nowej Wsi k/Warki. Rolnicy z najdalej położonych wsi naszej Gminy muszą pokonać około 70 km aby załatwić np. formalności z kolczykowaniem zwierząt. Podróż do Nowej Wsi to są duże koszty i strata cennego czasu rolnika. Zdaniem p. Bernackiego wystarczyłby dyżur pracownika ARiMR chociaż jeden dzień w tygodniu w Nowym Mieście.


W związku z wyczerpaniem porządku obrad sesji Przewodniczący Rady zamknął sesję Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą.


Na tym protokół zakończono.


Protokółowała Przewodniczył


Elżbieta Grochal

Podmiot udostępniający:
Gmina Nowe Miasto
Informację wytworzył:
 
Informację wprowadził:
Mariusz Kamiński
Data wytworzenia:
 
Data publikacji:
2005-02-21
Data ostatniej zmiany:
2005-02-21

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2024-04-25 10:23:46, zmian dokonał(a): Radosław Dąbrowski

WCAG 2.0 (Level AA)