Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Gmina Nowe Miasto nad Pilicą

Ikona statystyk

PROTOKÓŁ NR XXI/2004

Ikona statystyk
 

PROTOKÓŁ NR XXI/2004


z Sesji Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą

z dnia 30 listopada 2004 roku


Sesja Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą odbyła się w dniu

30 listopada 2004 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą i trwała od godz. 1000 do godz. 1450.


Obradom sesji przewodniczył p. Tadeusz Klatka – Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą.


Przewodniczący Rady Miejskiej otwierając Sesję Rady Miejskiej, stwierdził na podstawie listy obecności (załącznik nr 1 do niniejszego protokółu) prawomocność obrad. Obecnych na sali 12 radnych, na ustawowy stan liczbowy 15.


W sesji Rady Miejskiej udział wzięli:

1. Burmistrz Miasta i Gminy - p. Jerzy Markiewicz

2. Sekretarz Miasta i Gminy - p. Zygmunt Bigos

3. Skarbnik Miasta i Gminy - p. Dorota Binio

4. Sołtysi i Przewodniczący Rad Osiedlowych z terenu miasta i gminy Nowe Miasto

nad Pilicą wg załączonej listy obecności do niniejszego protokółu (załącznik nr 2).

5. Mieszkańcy miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą.


PKT 1

Radny p. Władysław Sieradzan zgłosił p. Martę Gontę-Głowacką na sekretarza obrad. W głosowaniu jednogłośnie – 12 za, na stan obecnych na sali 12 radnych, wybrano radną p. Martę Gontą – Głowacką na sekretarza obrad.


PKT 2

Przewodniczący Rady Miejskiej – p. Tadeusz Klatka stwierdził, że proponowany porządek obrad sesji wraz z projektami uchwał Radni otrzymali w stosownym terminie. Zapoznał z porządkiem obrad.

Porządek obrad sesji Rady Miejskiej został przyjęty w głosowaniu jednogłośnie

- 12 za, na stan obecnych na sali 12 radnych, w następującym brzmieniu:

1. Wybór sekretarza obrad.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji Rady Miejskiej.

4. Wystąpienia Przewodniczących stałych Komisji Rady.
5. Sprawozdanie Burmistrza Miasta i Gminy za okres międzysesyjny.

6. Informacje Przewodniczącego Rady Miejskiej.

7. Podjęcie uchwał w sprawie:

a/ ustalenia stawki podatku rolnego na 2005 rok;

b/ ustalenia stawek oraz zwolnień w podatku od nieruchomości na 2005 rok;

c/ określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2005 rok;

d/ wprowadzenia opłaty administracyjnej na 2005 rok;

- 2 -


e/ ustalenia wysokości stawek podatku od posiadanych psów na 2005 rok;

f/ ustalenia dziennych stawek opłaty targowej;

g/ zmian w budżecie miasta i gminy na 2004 rok;

h/ uchwalenia Statutu Miejsko – Gminnej Biblioteki Publicznej w Nowym Mieście

nad Pilicą;

i/ rozpatrzenia wezwania do usunięcia naruszenia prawa poprzez uchylenie uchwały

nr XX/128/2004 Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą z dnia 08.10.2004r.

dotyczącej uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

miasta Nowe Miasto nad Pilicą w zakresie działek nr 700/2 przy pl. O. H.

Koźmińskiego oraz działek nr 464 i 474 przy ul. Bielińskiego w Nowym Mieście

nad Pilicą.

8. Interpelacje i zapytania.

9. Wolne wnioski.


PKT 3

Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że protokół z poprzedniej sesji Rady był wyłożony do wglądu w sekretariacie UMiG, gdyż czasowo obsługa Rady Miejskiej prowadzona jest przez pracownika sekretariatu.

Uwag i zastrzeżeń do protokółu nie zgłoszono i został on przyjęty w głosowaniu jednogłośnie – 12 za, na stan obecnych na sali 12 radnych.


PKT 4

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – p. Tadeusz Tulin poinformował, że

w okresie międzysesyjnym Komisja obradowała trzykrotnie.

Pierwsze posiedzenie odbyło się 26 października br., uczestniczyło 5 członków Komisji, Burmistrz Miasta i Gminy i Skarbnik Miasta i Gminy. Tematem posiedzenia było zapoznanie się z wnioskami złożonymi do budżetu miasta i gminy na 2005 rok.

Drugie posiedzenie odbyło się 22 listopada br., uczestniczyło 5 członków Komisji oraz Przewodniczący Rady Miejskiej, Burmistrz Miasta i Gminy i Skarbnik Miasta

i Gminy. Tematy, które były omawiane na posiedzeniu były następujące:

1/ Zapoznanie się z projektami uchwał dotyczącymi podatków i opłat lokalnych na 2005r. i wypracowanie opinii w sprawie:

- określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych,

- ustalenia stawek oraz zwolnień podatku od nieruchomości,

- ustalenia stawki podatku rolnego,

- ustalenia stawki podatku od posiadania psów,

- wprowadzenia opłaty administracyjnej,

- ustalenia dziennych stawek opłaty targowej.

2/ Zapoznanie się z pismem Starostwa Powiatowego w Grójcu w sprawie przejęcia Ogniska Pracy Pozaszkolnej w Nowym Mieście nad Pilicą i wypracowanie opinii.

3/ Zapoznanie się z projektem uchwały w sprawie opinii dotyczącej uchylenia uchwały nr XX/128/2004 Rady Miejskiej z dnia 08 października 2004r. w sprawie planu zagospodarowania przestrzennego miasta Nowe Miasto nad Pilicą w części


- 3 -

dotyczącej działek nr 700/2 w Nowym Mieście n.P. na pl. O. H. Koźmińskiego oraz działek nr 464 i 474 przy ul. Bielińskiego.

Następne posiedzenie odbyło się 26 listopada br. Było to wspólne posiedzenie dwóch Komisji: Rewizyjnej i Gospodarczo – Budżetowej.

W posiedzeniu uczestniczyło 5 członków Komisji Gospodarczo – Budżetowej oraz 4 członków Komisji Rewizyjnej oraz Przewodniczący Rady Miejskiej i Skarbnik Miasta i Gminy. Posiedzeniu przewodniczył p. Wiesław Krawczykowski – Przewodniczący Komisji Gospodarczo – Budżetowej.

Przyjęto następujący porządek obrad:

1/ Zapoznanie się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy

na 2004r.

2/ Wypracowanie opinii w sprawie:

- określenia wysokości stawek podatku ośrodków transportowych na rok 2005;

- ustalenia stawek oraz zwolnień podatku od nieruchomości;

- ustalenia stawki podatku rolnego;

- ustalenia stawki podatku od posiadania psów;

- wprowadzenia opłaty administracyjnej;

- ustalenia dziennych stawek opłaty targowej.

3/ Sprawy bieżące.

Na posiedzeniu tym p. Skarbnik Miasta i Gminy zapoznała ze zmianami w budżecie miasta i gminy na 2004r. Między innymi poinformowała, że Ministerstwo Finansów dołożyło nam do subwencji równoważącej kwotę 26.000zł. Przedstawiła propozycję aby 10.000zł dołożyć do inwestycji wodociągowej Sacin – Rosocha i 16.000zł na zakupy inwestycyjne tj. oświetlenie uliczne.

Komisje Gospodarczo Budżetowa jak i Rewizyjna zaopiniowały pozytywnie zmiany w budżecie miasta i gminy na 2004r.

Ponadto Komisje wspólnie wypracowały propozycje stawek podatkowych na

2005 rok, które są przedstawione w projektach uchwały.


Na sesję przybył radny i stan liczbowy wzrósł do 13.


Przewodniczący Komisji Gospodarczo – Budżetowej p. Wiesław Krawczykowski poinformował, że w okresie międzysesyjnym Komisja spotkała się dwukrotnie tj.

w dniu 23 listopada 2004r. oraz w dniu 26 listopada 2004r.

W dniu 23 listopada 2004r. Komisja zajmowała się następującymi tematami:

1/ Zapoznanie się z projektami uchwał dotyczącymi podatków i opłat lokalnych na

2005 rok i wypracowanie opinii w sprawie:

- określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych,

- ustalenia stawek oraz zwolnień podatku od nieruchomości,

- ustalenia podatku rolnego,

- ustalenia podatku od posiadania psów,

- wprowadzenia opłaty administracyjnej,

- ustalenia dziennych stawek opłaty targowej.

2/ Zapoznanie się z pismem Starostwa Powiatowego w Grójcu w sprawie przejęcia Ogniska Pracy Pozaszkolnej i wypracowanie opinii.

- 4 -

3/ Zapoznanie się z projektem uchwały w sprawie opinii dotyczącej uchylenia uchwały nr XX/128/2004 Rady Miejskiej z dnia 08 października 2004r. w sprawie

planu zagospodarowania przestrzennego miasta Nowe Miasto nad Pilicą w części dotyczącej działek nr 700/2 w Nowym Mieście nad Pilicą na pl.O.H.Koźmińskiego oraz działek nr 464 i 474 w Nowym Mieście nad Pilicą przy ul. Bielińskiego.

Komisja wypracowała stawki podatkowe na 2005r. oraz stanowisko odnośnie OPP aby Starostwo Powiatowe nadal utrzymało na dotychczasowych zasadach. Naszą Gminę nie stać finansowo aby przejąć ten ośrodek.

Odnośnie pisma p. Małogarzaty Dziuby Komisja została poinformowana o wnioskach złożonych przez p. Małgorzatę Dziubę i zostali zapoznani z projektem uchwały w przedmiotowej sprawie.

Następne posiedzenie odbyło się w dniu 26 listopada br. Było to wspólne posiedzenie dwóch Komisji (jak już wcześniej przedstawił Przewodniczący Komisji Rewizyjnej

p. Tadeusz Tulin).

Komisja Gospodarczo – Budżetowa zaopiniowała pozytywnie zmiany w budżecie na rok 2004 przedstawione przez p. Skarbnik Miasta i Gminy.

Wypracowano wspólne stawki podatkowe na rok 2005, które są przedstawione w projektach uchwał.


Przewodniczący Komisji Oświatowo – Społecznej – p. Zbigniew Kacprzyk

poinformował, że Komisja w okresie międzysesyjnym odbyła dwa posiedzenia tj.

w dniu 28 października i 19 listopada 2004r.

W dniu 28 października w posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Komisji.

Komisja pracowała w terenie. Przeprowadzono kontrolę sanitarną wokół cmentarzy.

Po przeprowadzonej kontroli stwierdzono, że stan cmentarzy (chodzi głównie o stronę zewnętrzną) w Łęgonicach i Żdżarach jest dobry, zabezpieczone odpowiednio w kontenery. W Nowym Mieście zaś zgłoszone zostały następujące uwagi: sprzątnąć śmieci poza parkanem, doprowadzić do porządku przed bramą cmentarną, wykonać kolektor w rowie między cmentarzem a boiskiem i zasypać rów ziemią, poszerzyć parking od bramy w kierunku Bełku tak by samochody mogły się ustawiać w poprzek a przy parkanie wykonać chodnik.

Następne posiedzenie Komisji odbyło się w dniu 19 listopada 2004r. obecni byli wszyscy członkowie oraz p. Skarbnik Miasta i Gminy – p. Dorota Binio.

Porządkiem posiedzenia były następujące tematy:

1/ Zapoznanie się z projektami uchwał dotyczącymi podatków i opłat lokalnych na

2005 rok i wypracowanie opinii w sprawie:

a/ określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych;

b/ ustalenia stawek oraz zwolnień podatku od nieruchomości;

c/ ustalenia podatku rolnego;

d/ ustalenia podatku od posiadania psów;

e/ wprowadzenia opłaty administracyjnej;

f/ ustalenia dziennych stawek opłaty targowej.

2/ Zapoznanie się z projektem uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Miejsko – Gminnej Biblioteki Publicznej w Nowym Mieście nad Pilicą.


- 5 -

3/ Spotkanie z Prezesami Klubów Sportowych Nowe Miasto nad Pilicą i Żdżary wraz z przedłożeniem sprawozdania z działalności Klubów za okres I-X/2004r.

4/ Zapoznanie się z pismem Starostwa Powiatowego w Grójcu w sprawie przejęcia

Ogniska Pracy Pozaszkolnej i wypracowanie opinii.

5/ Sprawy bieżące.

Odnośnie pkt. 1 p. Skarbnik Miasta i Gminy przedstawiła projekty uchwał podatkowe,

poinformowała, iż zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Finansów wszystkie podatki wzrosły średnio o 3,2%. Przedstawiła górne stawki podatkowe.

Komisja po zapoznaniu się z projektami uchwał:

a/ w sprawie wysokości stawek podatku ośrodków transportowych przyjęła

jednogłośnie stawki na 2005r. na tym samym poziomie co obowiązywały w roku

2004.;

b/ w sprawie ustalenia stawek oraz zwolnień w podatku od nieruchomości na 2005r.

Komisja zaproponowała stawkę od gruntów:

  • pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych 3,52zł od 1ha powierzchni;

  • pozostałych w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego 0,15zł od 1m2 powierzchni;

  • od budynków lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym 8,37zł od 1m2 powierzchni użytkowej;

pozostałe stawki pozostawiono bez zmian.

c/ w sprawie ustalenia stawki podatku rolnego na 2005r. Komisja zaproponowała

pozostawić stawkę bez zmian na poziomie 2004r. – 32,50 zł za 1q.

d/ w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od posiadanych psów

Komisja zaproponowała pozostawić stawkę bez zmian obowiązującą w 2004r.

e/ w sprawie wprowadzenia opłaty administracyjnej na 2005r. Komisja

zaproponowała pozostawić stawki obowiązujące w 2004r.

f/ w sprawie ustalenia dziennych stawek opłaty targowej Komisja zaproponowała

zmienić następujące pozycje:

  • od każdej sztuki wystawionej na sprzedaż bydło do jednego roku i tuczniki 3zł;

  • przy sprzedaży detalicznej i hurtowej z platformy, przyczepy lub samochodu powyżej 1,5 tony ładowności produktów spożywczych i przemysłowych 17zł;

pozostałe stawki przyjęto na poziomie roku 2004.

Komisja uważała, że należy utrzymać stawki na poziomie roku bieżącego podobnie jak zresztą w sąsiednich gminach, gdyż cena zboża utrzymuje się na rynku na poziomie roku ubiegłego.

Na posiedzeniu Komisji obecna była Pani Jolanta Motyl – Kierownik Miejsko- Gminnej Biblioteki Publicznej w Nowym Mieście, która przedłożyła projekt uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej.

Komisja zaopiniowała pozytywnie przedmiotowy projekt uchwały.

Komisja zaopiniowała również pozytywnie działalność Klubów Sportowych Żdżary

i Nowe Miasto n.P. po przeanalizowaniu sprawozdań z działalności powyższych klubów. Na posiedzeniu obecny był prezes Klubu Sportowego Żdżary p. Jan Głuszcz

- 6 -

i v-ce prezes p. Wojciech Wasiak.

Środki finansowe klubów na rok 2005 są zbliżone do roku bieżącego.

Komisja Oświatowo – Społeczna wypracowała wniosek odnośnie Ogniska Pracy Pozaszkolnej, aby Starostwo Powiatowe nadal utrzymało Ośrodek w swoich strukturach. Jest to jedyna taka placówka w powiecie. Nasza Gmina zaś nie jest jeszcze przygotowana finansowo, aby przejąć przedmiotowy Ośrodek.

W momencie gdyby były zamiary likwidacji OPP przez Starostwo – Komisja wnioskowała powrócić do tematu i rozpatrzyć sprawę od strony finansowej.


PKT 5

W sprawozdaniu za okres międzysesyjny Burmistrz Miasta i Gminy poinformował o następujących sprawach:

  1. W dniu 13 października 2004r. o godz. 1800 brał udział wspólnie z Radą Miejską i pracownikami Urzędu Miasta i Gminy w uroczystej Mszy Świętej, pod przewodnictwem Ks.Bp.Andrzeja Dziuby,z procesją po placu Bł. Honorata z Jego relikwiami ( 16 rocznica beatyfikacji O.Honorata Koźmińskiego).


  1. W dniu 15 października 2004 roku odbyły się przetargi na dostawę oleju opałowego, węgla i koksu do Publicznych Szkół Podstawowych oraz Urzędu Miasta i Gminy. Wpłynęło 8 ofert. Wybrano oferty najtańsze tj.:

  • na dostawę oleju opałowego - ofertę złożoną przez firmę „MEGATERM” z Radomia - 2,08zł za litr. Całość zamówienia opiewa na kwotę 104.000zł.

  • na dostawę węgla - ofertę złożoną przez firmę „HENMAR” z Nowego Miasta - 399,90zł za tonę węgla. Całość zamówienia opiewa na kwotę 67.183,20zł.

  • na dostawę koksu - ofertę złożoną przez PHU „SUKCES” z Wyśmierzyc - 929,00zł za tonę koksu. Całość zamówienia opiewa na kwotę 74.320zł.


  1. W dniach 20, 21 i 22 października br. odbyła się w Urzędzie Miasta i Gminy rejestracja poborowych rocznika 1986. Rejestracja objęła 76 mężczyzn.


  1. W dniu 7 grudnia (wtorek) br. o godz. 1115 w budynku byłej biblioteki w Nowym Mieście nad Pilicą przy ul. Targowej 21 będzie przyjmował uzdrowiciel CLIVE HARRIS. Zwrócił uwagę na godzinę przyjęcia, ponieważ na wcześniejszych ogłoszeniach była godz. 1155 .


  1. W dniu 5 listopada br. odbył się przetarg nieograniczony na obsługę budżetu miasta i gminy. Wpłynęły trzy oferty tj:

  • Bank BPH PBK S.A,

  • Bank Spółdzielczy Przysucha,

  • Bank Spółdzielczy Grójec.


  1. W dniu 5 listopada odbył się przetarg na wymianę kotła centralnego ogrzewania w Publicznym Gimnazjum w Nowym Mieście nad Pilicą. Wpłynęły 3 oferty.

Przetarg nie został rozstrzygnięty, gdyż za mało było środków i należy zrobić przesunięcie w budżecie.


- 7 -

  1. W związku ze zmianami organizacyjnymi Agencji Nieruchomości Rolnych w Oddziale Terenowym w Warszawie została wypowiedziana umowa przez Agencję Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Warszawie w sprawie sprzedaży i wydzierżawiania nieruchomości rolnych na terenie naszej gminy. Urząd Miasta i Gminy przygotowuje się do przekazania całej dokumentacji do dnia 31 grudnia 2004r. do Agencji. Sprzedaż gruntów prowadzić będzie Agencja Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Warszawie.

  2. W dniu 11 listopada 2004r. odbyła się uroczystość patriotyczno - religijna upamiętniająca rocznicę Narodowego Święta Niepodległości. O godz. 1200 odbyła się Msza Święta dziękczynna w intencji Ojczyzny w kościele parafialnym. Po Mszy odbył się przemarsz na pl. Kościuszki i złożenie wiązanek kwiatów pod pomnikiem Tadeusza Kościuszki. Program słowno - muzyczny wykonała młodzież szkolna a przygrywały orkiestry z Nowego Miasta i Żdżar.

  3. W dniu 15 - 19 listopada br. zostały przeprowadzone bezpłatne badania mamograficzne dla kobiet w przedziale wieku 50 - 69 lat. Przebadano około 300 osób.

  4. W dniu 23 listopada br. brał udział w uroczystości związanej z zakończeniem inwestycji termomodernizacji Wiejskiego Ośrodka Zdrowia w Żdżarach i Przychodni Rejonowej w Nowym Mieście nad Pilicą. Jest to kolejna inwestycja prowadzona przez Starostwo na terenie naszej gminy.

  5. W dniu 12 listopada 2004 roku odbył się odbiór drogi powiatowej nr 34 355 Wólka Magierowa - Brzeski - Klwów. Wykonano dywanik asfaltowy wraz z podbudową o długości 900mb i szerokości 5m. oraz podbudowę na odcinku 495mb i szerokości 5,60m. Koszt całego zadania - 201.746,47zł.

  6. W dniu 12 listopada br. odbył się przetarg na sprzedaż nieruchomości gminy (nieruchomości lokalowe przy ul. Rawskiej 19). Sprzedany został budynek gospodarczy koło weterynarii. Zainteresowanych niby osób było, lecz nie kupowali.

  7. W dniu 6.12.br. o godz. 1600 odbędzie się zapalenie choinki miejskiej. Zaproszenie dla wszystkich dzieci i młodzieży.

  8. W dniu 19.11.br odbył się przetarg na wykonanie kolektora burzowego koło cmentarza. Wpłynęły dwie oferty. Wybrano najtańszą ofertę przedstawioną przez Metalmost za kwotę 33.512zł. Jest to odcinek ok.120 metrów, najlepiej jakby udało się poprowadzić kolektor do końca cmentarza tj. ok. 240m. W przyszłym roku mamy nadzieję, że będzie modernizowana droga relacji Końskie – Grójec i wówczas byłoby tych materiałów z odzysku (gruz) i można by te materiały ulokować w tym wąwozie i uporządkować teren wokół cmentarza.

  9. W dniu 16 grudnia o godz. 1015 odbędzie się przetarg na pobieranie opłat targowych na wszystkich targowiskach na terenie Nowego Miasta.

  10. Starostwo Powiatowe otrzymało odpowiedź w sprawie Ogniska Pracy Pozaszkolnej zgodnie z intencją Komisji Rady Miejskiej aby na razie utrzymali Ośrodek.

  11. W dniu wczorajszym Burmistrz odbył spotkanie z przedstawicielem Gminy Żydowskiej. Na razie są prowadzone rozmowy na temat rekompensaty za tereny po byłej Buźnicy, gdzie znajduje się jeden i drugi dom towarowy.


- 8 -

Zgodnie z opiniami Komisji przedstawił sprawę, że w grę nie wchodzi rekompensata pieniężna a terenowa w zamian za pozyskanie 5 działek budowlanych w rejonie osiedla przy ul. Rawskiej. W grę wchodziłoby 0,5ha ziemi wg naszych ocen wartość tych działek byłaby w granicach 50% wyceny po Buźnicy w granicach 90-100tys. zł a nie 180tys.zł.

13 grudnia br. Burmistrz jedzie do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych na komisje, która te sprawy reguluje. Być może uda się dopiąć to porozumienie a jeśli nie, to będą nadal się zmagać w przyszłym roku.


Na Sesję Rady Miejskiej przybyła radna i stan liczbowy wzrósł do 14.


PKT 6

Przewodniczący Rady Miejskiej przekazał następujące informacje:

1.Od dnia dzisiejszego funkcjonuje pomieszczenie Biura Rady Miejskiej, które zostało przeniesione z II piętra na parter obok sali posiedzeń. Przystosowane jest również pomieszczenie socjalne. Nieraz na tej sali odbywają się przyjęcia chociażby wigilia dla ubogich. Przewodniczący Rady przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek od godz. 900 do 1200.

2.Do Rady Miejskiej wpłynęło pismo z Urzędu Skarbowego w sprawie nieprawidłowości w oświadczeniach majątkowych złożonych przez radnych. Odczytał treść pisma.

Nieprawidłowości dotyczą 6 radnych: p.Maciej Świtek, p. Mirosław Murawa,

p. Jadwiga Mijal, p. Wiesław Krawczykowski, p. Tadeusz Tulin i p. Małgorzata

Woźniak. Nadmienił, że są to drobne nieprawidłowości np. wpisane w nieodpowiedniej rubryce czy też nie określona wartość gospodarstwa. Nie ma dokładnych wytycznych, interpretacji, co do wypełniania oświadczeń.

W dniu dzisiejszym zostały złożone już ostatnie korekty i zostaną przesłane do Urzędu Skarbowego.

3.O uroczystościach w dniu 13.10.br. Bł.O.H.Koźmińskiego mówił już p. Burmistrz

i 11 Listopada również, Przewodniczący podziękował tylko wszystkim radnym i pozostałym samorządowcom za udział w tych uroczystościach.

4.Reprezentował Radę przy odbiorze modernizacji Przychodni Zdrowia w Żdżarach

i w Nowym Mieście n.P.


Przewodniczący Rady ogłosił 15 minutową przerwę.


Po przerwie obrady zostały wznowione i przystąpiono do dalszej realizacji porządku obrad.








- 9 -

PKT 7a

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia stawki podatku rolnego na 2005r.

Zwrócił się do Przewodniczącego Komisji Gospodarczo – Budżetowej p.Wiesława Krawczykowskiego, aby przedstawił stanowisko wypracowane przez Komisje Gospodarczo – Budżetową i Rewizyjną w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Gospodarczo – Budżetowej poinformował, iż na wspólnym posiedzeniu dwóch Komisji zaproponowano stawkę 35 zł za 1q.

Przewodniczący Rady Miejskiej dodał, że Komisja Oświatowo – Społeczna proponowała nie zmieniać stawki utrzymać na poziomie roku bieżącego a więc 32,50zł za 1q.

W głosowaniu 12 za, 2 wstrzymujące się na stan obecnych na sali 14 radnych,

Rada Miejska podjęła uchwałę nr XXI/141/2004 w sprawie ustalenia stawki podatku rolnego na 2005 rok w wysokości 35zł za 1q. Uchwała stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokółu.


PKT 7b

Przewodniczący Rady Miejskiej zapoznał z projektem uchwały w sprawie ustalenia stawek oraz zwolnień w podatku od nieruchomości na 2005 rok.

Przewodniczący Komisji Gospodarczo – Budżetowej przedstawił stawki zaproponowane przez dwie Komisje tj. Gospodarczo – Budżetową i Rewizyjną.

Radna p. Barbara Gąsiorowska stwierdziła, że wcale tak nie jest jak mówił

p. Przewodniczący , że obniżamy stawki, gdyż wszystkie stawki wzrastają o 10%.

Dodała, że Komisja Oświatowo – Społeczna, którą p. Przewodniczący pomija uważała, że nie należy podwyższać, ponieważ jest naprawdę ciężko na terenie naszej gminy. 10% podwyżki dla przeciętnego podatnika jest dość dużo.

Przewodniczący Rady Miejskiej sprostował, że z jego strony nie padło słowo obniżamy w tym projekcie uchwały, przy podatku rolnym stwierdzenie było właściwe, gdyż chodzi o obniżenie tej górnej stawki ustawowej. Potwierdził wypowiedź radnej p.Gąsiorowskiej, że jeśli chodzi o podatek od nieruchomości to jest to podwyżka ok.10%.

Poinformował, że w pierwszym projekcie było stanowisko Komisji Oświatowej, aby nie podwyższać stawki i w tym projekcie też jest stanowisko nie podwyższać.

Dodał, że reprezentuje nie za bogatą firmę, która co miesiąc dokonuje przelewu podatku od nieruchomości ok.12 tys. zł i to też będzie dla firmy ok.11-13 tys. zł wzrostu.

Nadmienił, że jeżeli mamy tracić subwencję w sposób znaczący a odbija się to na tym, że Minister Finansów wychodzi z założenia, że jeśli samorządy nie chcą dążyć do stawek tych, które on proponuje np. od budynku związanego z prowadzeniem działalności 17,98zł a Rada proponuje 13,20zł to tę różnicę Ministerstwo odejmuje i nie przekazuje subwencji. Stosuje się jakoby podwójne kary.

Kierując się tymi względami i ogromnymi potrzebami gminy chcieliby trochę te podatki podwyższyć, raz dadzą przypis w konkretnym roku a będą podstawą do subwencji na rok następny. Jeśli chodzi o informacje, żeby porównywać się do innych gmin to byliśmy umiarkowanie najniższą gminą do ościennych porównywalnych

- 10 -

- Białej Rawskiej, Drzewicy. Mogielnica zaś jest zdecydowanie dalej, jeśli chodzi o podatek od nieruchomości.

Burmistrz Miasta i Gminy dodał, że Minister wyznacza poziom podatków

my zaś możemy albo to utrzymać albo obniżyć, z tego tytułu gmina ponosi dość pokaźne utraty dochodów. Jeżeli gmina rezygnuje z własnych dochodów to nie ma logicznego uzasadnienia, żeby Państwo dokładało tej gminie, która rezygnuje z własnych pieniędzy. Nadmienił w sprawie umorzeń, że największymi umorzeniami to był podatek dla szpitala i raz była Wspólnota Żdżarki. Utrata dochodów z tytułu umorzeń tj. rząd ok.50tys.zł. Natomiast utrata subwencji za ubiegły rok tj. strata ok.1,5mln.Ale żądania w stosunku do samorządu są coraz to większe.

Jest ogrom potrzeb m.in. wodociągi, drogi. Podkreślił również sprawę odśnieżania dróg. Pochwalił GPK, że po raz pierwszy nie zaskoczyła ich zima o godz. 900 pracował już pług. Ale na to wszystko potrzebne są środki. Żeby uzyskać jakieś środki z funduszy unijnych to trzeba mieć swoich, chociaż połowę.

Dla porównania powiedział, że sąsiednia gmina porównywalna obszarowo ma 60% większy budżet ale stawki podatkowe maja takie jak ustalił Minister.

Radny – p. Tadeusz Tulin wyjaśnił, że podatek rolny wzrósł o 7%, jeżeli płaciliśmy np.100zł na ratę to będziemy płacić 107zł. Dodał, że potrzeby nasze są coraz większe i każdy chciałby żeby było lepiej ale niestety nic się nie zrobi jeśli nie ma się funduszy.

Sołtys wsi Wola Pobiedzińska - p.Franciszek Kozera powiedział, iż cena zboża się obniża a podatek podnosi się 10% dodał, że jest to wymysł sztabu w tut. Urzędzie. Wieś dostaje dopłaty to gmina chce żeby podzielić się.

Pan Władysław Dziuba – stwierdził, że Przewodniczący Rady Miejskiej w swej wypowiedzi ujął, że ponosimy kary.

Żadnych kar za podatki nie ma jeżeli obniżymy stawki.

Radna – p. Marta Gonta – Głowacka poinformowała, że budżet naszego miasta i gminy składa się z poszczególnych składników i jednym z takich składników są podatki. Nie jesteśmy gminą, która posiada zakłady produkcyjne, która liczy 150 a może 500tys. ludności, żeby podatki były tak duże i postawiła pytanie, czego my właściwie chcemy. Niech ktoś powie w jaki sposób Rada ma uzyskać te środki.

Sołtys wsi Bełek – p.Stanisław Macioszek powiedział aby wszystkie wsie były traktowane jednakowo a nie dwa razy robiona jest droga do jednej wsi a do drugiej jest taka, że nawet karetka pogotowia nie może dojechać. Aby pieniądze były dzielone sprawiedliwie. Niech każdy ma 20 metrów chodnika zrobione a nie tylko w mieście a chłop niech się topi w błocie.

Sołtys wsi Dąbrowa – p. Jadwiga Pęzik – uważała, że 7% podwyżki to wcale nie jest dużo a potrzeb inwestycyjnych na wsi jest dużo.

Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił p.Skarbnik Miasta i Gminy aby przygotowała się i wyjaśniła p.Dziubie jakie to kary Przewodniczący wymyślił aby po Sesji nie rozpropagował fałszywych wieści.

Radna p.Marta Gonta – Głowacka nadmieniła, że ona nie mówiła w kategoriach

żeby nie dawać wsi czy miastu, że inne gminy prowadzą inną politykę w jednym roku albo dwóch latach prowadzą tylko jedną inwestycję. Wadą w naszej gminie jest to,

że prowadzi się inwestycje po 20m a powinniśmy prowadzić politykę długofalową.

- 11 –

Skarbnik Miasta i Gminy wyjaśniła, sprawę otrzymywanych subwencji i o skutkach obniżenia górnych stawek podatkowych.

Nadmieniła, iż podatek rolny jest tak specyficzny, że nie tylko nam odejmują skutki obniżenia górnych stawek podatkowych, ale również i umorzenia. Jeżeli w danym roku umorzymy 20 tys. a są przypadki losowe, że trzeba umorzyć to na subwencji tracimy podwójnie (skutki obniżenia górnych stawek podatkowych i drugi raz, że umarzamy). W podatku od nieruchomości są tylko skutki obniżenia górnych stawek podatkowych. W przypadku umorzenia nie wpływa to jeszcze na razie na subwencje.

Przewodniczący Rady Miejskiej dodał, że tak traktuje Ministerstwo Finansów sprawę podatków. Dla Przewodniczącego jest to może i kara, bo jeśli Rada obniża górne stawki to od razu są skutki i w ten sposób należy to interpretować.

Burmistrz Miasta i Gminy powiedział, iż p.Macioszek poruszył sprawę, która zawsze bulwersuje jeśli chodzi o dzielenie pieniędzy.

Roczny wymiar podatku z wiosek tj. około 340 tys.zł. Przedstawił inwestycje, które zostały wykonane m.in. wodociąg Rosocha – Sacin – koszt ok. 1,5mln,

chodnik do JW. Dużo wysiłku włożono aby zrobić drogi dużymi odcinkami (Gostomia, Sacin, Rokitnica, Sańbórz).

Burmistrz podkreślił, żeby wrócić do 70m drogi, aby ją skończyć to kosztuje nas to dużo więcej niż zrobiłby od razu całość.

Sołtys wsi Bełek – p. Stanisław Macioszek nadmienił, że jest już trzecią kadencję sołtysem i nic nie zrobiono w kierunku drogi na Świdrygały.

Burmistrz odpowiedział, że przyjdzie kolej i na drogę na Świdrygały i będzie też robiona.

Po dyskusji Przewodniczący Rady Miejskiej poddał głosowaniu przedmiotowy projekt uchwały.

W głosowaniu 12 za, 2 osoby wstrzymały się, Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXI/142/2004 w sprawie ustalenia stawek oraz zwolnień w podatku od nieruchomości na 2005 rok, która stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokółu.


PKT 7c

Skarbnik Miasta i Gminy – p. Dorota Binio przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na

2005 rok. Nadmieniła, że w stosunku do bieżącego roku stawki zostały podniesione o 3,2%.

Przewodniczący Komisji Gospodarczo – Budżetowej przedstawił stanowisko Komisji aby zwiększyć stawki o 3,2%.

Ponadto uwag nie zgłoszono do przedstawionego projektu uchwały.

W głosowaniu jednogłośnie – 14 za, Rada Miejska podjęła uchwałę

Nr XXI/143/2004 w przedmiotowej sprawie, która stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokółu.






- 12 -

PKT 7d

Skarbnik Miasta i Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie wprowadzenia opłaty administracyjnej na 2005 rok.

Nadmieniła, że suma opłat administracyjnych nie może być wyższa od górnej ustawowej i dlatego obniżyła na kwotę 190zł a była propozycja Komisji 210 zł.

Do przedstawionego projektu uchwały nie wniesiono uwag.

W głosowaniu jednogłośnie – 14 za, Rada Miejska podjęła uchwałę

Nr XXI/144/2004 w powyższej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokółu.


PKT 7e

Przewodniczący Rady Miejskiej zapoznał z projektem uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od posiadanych psów na 2005 rok.

Pan Wiesław Krawczykowski przedstawił propozycję, którą wypracowały Komisje jest to stawka 20zł.

Skarbnik Miasta i Gminy dodała, że w roku bieżącym wpłynął podatek od trzech psów.

Sołtys z Woli Pobiedzińskiej powiedział, że jest to problem społeczny i prosił, aby podchodzić do sprawy bardzo poważnie.

Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że zwracali się mieszkańcy,

aby podjąć uchwałę, która będzie dyscyplinować sprawę psów. Dodał, że nie dotyczy tych psów, które pilnują gospodarstw, dotyczy zaś miasta.

Ponadto uwag nie zgłoszono do powyższego projektu uchwały.

W głosowaniu 14za (jednogłośnie) Rada Miejska podjęła uchwałę

Nr XXI/145/2004 w powyższej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokółu.


Przewodniczący Rady ogłosił 15 minutową przerwę.


Po przerwie stan radnych wynosił 13 osób. Obrady zostały wznowione i przystąpiono do dalszej realizacji porządku obrad.


PKT 7f

Przewodniczący Rady Miejskiej zapoznał zebranych z projektem uchwały w sprawie ustalenia dziennych stawek opłaty targowej.

Nadmienił, że w tej sprawie też pracowały Komisje i poprosił p. Krawczykowskiego

o przedstawienie stawek.

Pan Krawczykowski odczytał pozycje w których stawki zostały zmienione przez Komisje i są zawarte w protokóle Komisji z dnia 26 listopada 2004r.

Przewodniczący Rady Miejskiej podkreślił, że Komisja Oświatowa miała inne propozycje stawek, tylko w niektórych pozycjach proponowali zmiany.

Ponadto Przewodniczący Rady nadmienił, że inkasenta powołuje Rada ale po wyłonieniu w przetargu.

Sołtysi zgłaszali sprawę, że wjeżdża się samym ciągnikiem na targowisko i też płacą 2 zł.

- 13 -

Burmistrz dodał, że kupujący też płaci 2 zł za wjazd.

Pan Eugeniusz Furmański – Przewodniczący Rady osiedla w Nowym Mieście zgłosił wniosek odnośnie pkt.10 i 11 niniejszego projektu uchwały i powiedział,

że na innych rynkach płacił 4 – 6zł. Jeżeli ktoś ma kwiatki po 2 zł to ile musi tych kwiatów sprzedać na tę opłatę.

Innych uwag nie zgłoszono i Rada przystąpiła do głosowania.

W głosowaniu 13 za (jednogłośnie), na stan obecnych na sali 13 radnych Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXI/146/2004 w sprawie ustalenia dziennych stawek opłaty targowej. Uchwała stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokółu.


PKT 7g

Skarbnik Miasta i Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy na 2004 rok.

Do przedmiotowego projektu nie wniesiono żadnych uwag.

W głosowaniu 13 za (jednogłośnie), na stan obecnych na sali 13 radnych Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXI/147/2004 w przedmiotowej sprawie.

Uchwała stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokółu.


PKT 7h

Przewodniczący Rady Miejskiej zapoznał z projektem uchwały w sprawie nadania Statutu Miejsko – Gminnej Bibliotece Publicznej w Nowym Mieście nad Pilicą.

Przewodniczący Komisji Oświatowo – Społecznej przedstawił stanowisko,

że Komisja jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie przedmiotowy projekt.

Pani Jolanta Motyl – kierownik Miejsko – Gminnej Biblioteki Publicznej w Nowym Mieście nad Pilicą, poinformowała, że biblioteki winny działać jako samorządowe jednostki organizacyjne funkcjonujące w formie instytucji kultury.

Uwag nie wniesiono do przedstawionego projektu uchwały.

W głosowaniu 13 za (jednogłośnie), na stan obecnych na sali 13 radnych Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXI/148/2004 w powyższej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokółu.


PKT 7i

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia wezwania do usunięcia prawa poprzez uchylenie uchwały

Nr XX/128/2004 Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą z dnia 08.10.2004r. dotyczącej uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Nowe Miasto nad Pilicą w zakresie działek nr 700/2 przy pl. O. H. Koźmińskiego oraz działek nr 464 i 474 przy ul. Bielińskiego w Nowym Mieście nad Pilicą.

- 14 -


Przewodniczący Komisji Gospodarczo – Budżetowej – p. Wiesław Krawczykowski poinformował, że Komisja zapoznała się z wnioskami w przedmiotowej sprawie, zostały im udzielone informacje, przedstawiona opinia Radcy Prawnego. Ponadto p. Krawczykowski stwierdził, że zapoznali się tylko z projektem uchwały stanowisko nie zostało wypracowane, gdyż oni nie są prawnikami.

Pani Małgorzata Krawczyk – inspektor Referatu Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska tut. Urzędu poinformowała, że uchwała Nr XX/128/2004 Rady Miejskiej zatwierdzająca plan zagospodarowania przestrzennego miasta została podjęta 08 października 2004r.

21 października wpłynął wniosek od p. Małgorzaty Dziuby o uchylenie uchwały.

Odczytała powyższy wniosek. Po zasięgnięciu opinii Radcy Prawnego p.Małgorzata Dziuba otrzymała 27.10.br. informację. Pani Krawczyk odczytała tę informację.

04 listopada wpłynęło ponownie pismo od p. Małgorzaty Dziuby do Rady Miejskiej za pośrednictwem Przewodniczącego Rady Miejskiej. Odczytała pismo.

Na tej podstawie został przygotowany projekt uchwały bo generalnie nie został wyszczególniony jaki został naruszony interes prawny.

Radna p. Marta Gonta – Głowacka zapytała jak od strony prawnej wygląda sprawa, jeżeli toczy się przed Sądem Administracyjnym zaskarżenie tej uchwały czy Radni mogą w tej materii podejmować decyzje?

Pani Małgorzata Krawczyk odpowiedziała, że nie ma takiej podstawy prawnej. Mamy opinie naszego Radcy Prawnego, który stwierdził, że pomimo zaskarżenia uchwały odrzucającej zarzuty, które były złożone w trakcie wykładania planu mogliśmy przystąpić do zatwierdzania planu miasta.

Burmistrz Miasta i Gminy poinformował, że są to jak gdyby dwie oddzielne sprawy. Jedna sprawa to uchwalenie planu i czy jest on zgodnie uchwalony to nie jest przedmiotem dzisiejszego rozpatrywania. Natomiast procedura odwoławcza od uchwały Rady wygląda w taki sposób, że osoba skarżąca najpierw musi wystąpić do Rady a następnie może rozpocząć zaskarżenie tej uchwały. Burmistrz podkreślił, że dzisiaj powinniśmy ustosunkować się do wniosku p. Małgorzaty Dziuby w związku

z tym taki został przygotowany projekt uchwały, gdyż nie ma żadnego pogorszenia ani naruszenia interesu prawnego, niczego się nie zmienia tylko jest podtrzymywane stanowisko Rady.

Pan Władysław Dziuba stwierdził, iż p. Przewodniczący Rady nie poinformował Rady, o toczących się sprawach w Sądzie w sprawie planu przestrzennego. Teraz zaś jest tylko zamydlanie oczu, że nie podany został interes prawny. Podkreślił, że jeżeli dalej tak będzie to nastąpi wstrzymanie w Sądzie całego planu. Rada powinna wyłączyć te dwie działki, nie cały plan. Zwrócił się z prośbą do Rady o wstrzymanie i cofnięcie przedmiotowych działek. W przeciwnym przypadku będzie znowu sprawa w Sądzie.

Ponadto p. Dziuba zgłosił następujące uwagi w sprawie planu zagospodarowania przestrzennego miasta:

- pas zieleni nie można remontować ani budować, w parku pozwolenie jest na remonty i budowy nowych obiektów,


- 15 -

- na ul. Browarnej byli wszyscy radni zapytał czy tam stoi stara rozlewnia, która na planie jest ujęta – czy też ma ją wybudować,

- następnie rozebrany jest budynek starej gminy na planie zaś jest ujęty - czy to będzie stawiane?

- nie ma na planie Liceum Ogólnokształcącego, dwóch pawilonów, budynku Urzędu, Centrum Ogrodniczego.

Zapytał czy te budynki, których nie ma na planie a w rzeczywistości są czy będą rozbierane.

Nadmienił, że gdy był na Sesji to pan projektant był wówczas chory, leżał w szpitalu i projekt był niedostępny do wglądu.

Pan Dziuba powiedział, iż ma tylko część tego planu zagospodarowania przestrzennego miasta, żona zapłaciła za ten plan 95zł.

Ponadto p. Dziuba zgłosił, że dopiero w dniu dzisiejszym powieszono ogłoszenie o terminie Sesji na pl.O.H.Koźmińskiego. Wspomniał o tragedii, która miała miejsce

w Nowym Mieście n.P. z 13 na 14.11.br.

Nadmienił również, że przyznawane są pieniądze na konserwację hydrantów a nie ma ich. Prosił Radę o założenie wodomierza na ul. Bielińskiego.

Zgłosił sprawę, że założony jest hydrant w pewnym miejscu, nie wskazał adresu i jest do niego podłączony wąż strażacki.

Przewodniczący Rady Miejskiej zwrócił się do p. Dziuby aby nie odbiegać od przedmiotowej sprawy.

Pan Władysław Dziuba prosił, aby do zakończenia sprawy przed Sądem Administracyjnym wstrzymać plan w tych dwóch punktach, które są przedstawione we wniosku, nie chce całego planu wstrzymywać tylko tę część. Dodał, że jeżeli pójdzie do sądu to będzie cały plan wstrzymany. Jeżeli był plan na sesji to Przewodniczący powinien poinformować radnych, że są dwie sprawy i wyłączyć je

i nie byłoby żadnego protestu. Dodał, że może część radnych wiedziała, ale nie wszyscy.

Pan Dziuba nadmienił, że on nie protestuje dalej na nr 464 do oczyszczalni, tylko gdzie znajduje się jego dom – budynki.

Burmistrz Miasta i Gminy wyjaśnił, że niezależnie od wyników postępowań przed Sądem Administracyjnym i od tego czy podjęli czy nie podjęliby tej uchwały odnośnie planu, którą p. Dziuba proponuje wstrzymanie, nie zmienia to sytuacji prawnej.

O naniesieniach, których mówił p. Dziuba to na tym planie nie ma żadnych pokazanych budynków są tylko pokazane tereny, bo my mówimy o planie zagospodarowania przestrzennego. Na tym planie nie znajdzie się budynków są tylko plany obszarów ze swoim przeznaczeniem, co innego, gdy jest to plan inwentaryzacyjny, który jest wydawany do celów budowlanych. Jeżeli chcielibyśmy umieścić wszystkie budynki na tej planszy to ten plan byłby nieczytelny.

Dodał, że jeżeli NSA stwierdzi, że Rada podjęła złą uchwałę, wówczas Rada będzie musiała ją poprawić i wtenczas się stan prawny zmieni. Na dzień dzisiejszy ten stan prawny pozostaje bez zmiany.

Pan Władysław Dziuba stwierdził, że jeżeli zaskarżył uchwałę poprzednią, a teraz jest nowa to zaskarży i nową uchwałę.


- 16 -

Przewodniczący Rady Miejskiej dodał ze swej strony, że są demokratyczne sposoby załatwiania sporów, odwołań, zarzutów i wszystkie możliwości ze strony p Dziuby zostały wyczerpane. A co do tych wszystkich procedur uważa, że dokładano tyle należytej staranności przy uchwalaniu tego planu a trwało to ponad rok, było tyle konsultacji, że nie należy zarzucać, iż ktoś robił uniki.


Przewodniczący Rady Miejskiej ogłosił 5 minutową przerwę.

Po przerwie wznowiono obrady i przystąpiono do dalszej realizacji pkt. 7i.


Radna p. Marta Gonta – Głowacka poinformowała, iż Radni pracowali nad tym aby ten plan zagospodarowania przestrzennego został skonstruowany, żeby były możliwości rozwojowe. Nadmieniła, że nikt nie jest przeciwny Panu Dziubie jako osobie fizycznej. Radni będą tylko podtrzymywali uchwały wcześniej podjętej, która przyjmowała plan zagospodarowania przestrzennego.

Jeżeli Sąd Administracyjny wyda inną decyzję wtedy będą się zastanawiać jak to zrobić, a na dzień dzisiejszy nie jest to przeciwko Panu Dziubie i nikt nie chce go skrzywdzić.

W głosowaniu 12 za (jednogłośnie), na stan obecnych na sali 12 radnych, Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXI/149/2004 w sprawie rozpatrzenia wezwania do usunięcia naruszenia prawa poprzez uchylenie uchwały Nr XX/128/2004 Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą z dnia 08.10.2004r. dotyczącej uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Nowe Miasto nad Pilicą w zakresie działek nr 700/2 przy pl.O.H.Koźmińskiego oraz działek nr 464 i 474 przy ul. Bielińskiego w Nowym Mieście n.P.

Uchwała ta stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokółu.


PKT 8

Zgłoszone zostały następujące interpelacje i zapytania:

1.Sołtys wsi Bełek – p. Stanisław Macioszek zwrócił uwagę w sprawie targowiska, że opłaty są podnoszone ale nie ma żadnych działań w tym kierunku.

2.Pan Władysław Dziuba zapytał, jakie konsekwencje Pan Burmistrz wyciągnął z

tragedii, która miała miejsce z 13 na 14.11., chodzi o pożar u p. Melona.

Straż Pożarna przyjechała po 50 minutach.

Dodał, że staw się likwiduje i sprzedaje za 5tys. zł. Nadmienił aby założyć

wodomierz na ul. Bielińskiego a wówczas będzie wiadomo czy te źródła będą biły.

3.Sołtys wsi Wola Pobiedzińska – p. Franciszek Kozera zgłosił, że wszystkie kobiety

pełniące funkcje sołtysów powinny mieć badanie piersi przeprowadzone za darmo

(mamografia).

4.Sołtys wsi Wólka Ligęzowska – p. Stefania Wąsik pochwaliła Straż z Nowego

Miasta. Jest im bardzo wdzięczna, że szybko udzielili im pomocy, gdy paliły się

łąki, las.

5.Sołtys wsi Bielin – p. Elżbieta Bors również stwierdziła, że należy się pochwała dla

strażaków z Nowego Miasta.

6.Burmistrz udzielił odpowiedzi w sprawie targowiska. Nie wiadomo jeszcze czy

targowisko pozostanie w tym miejscu gdzie znajduje się obecnie. Nie uregulowany


- 17 -

jest stan prawny tego targowiska. W najbliższym czasie będą przeprowadzone

rozmowy w tejże sprawie.

Nadmienił, że łatwo wskazać sąsiednią gminę, że mają targowicę asfaltową, ale ta gmina ma o 50% większy budżet od naszego, my mamy 10mln oni zaś 16mln.

Burmistrz przedstawił problem, który wystąpił ze wsią Sacin. Mieszkańcy nie płacą za przyłącza wodociągowe. Uważają, że jeśli gmina dostała pieniądze z Unii to oni nie muszą płacić. Na dzień dzisiejszy Gmina zapłaciła za cały wodociąg a z Sacina nie ma żadnych wpłat. Sołtys nie pokazuje się od pół roku.

Ze wsi Sacin jest podatek w wysokości ok.13tys. zł. To nie wystarcza na dowóz dzieci, a gdzie oświetlenie i inne sprawy. Jeśli sołtys miałby do dyspozycji te pieniądze z podatku to nie wiele by zdziałał.

Burmistrz nadmienił, że rozumie, że każdemu jest ciężko, ale trzeba się liczyć z tym, że jeżeli coś się dostało to są jakieś zobowiązania.

7.Radna p. Marta Gonta – Głowacka zgłosiła zapytanie do Radnych czy zechcieliby wziąć udział w akcji dla chorego człowieka na stwardnienie rozsiane na zakup wózka. Brakuje mu 3.700zł. Część pokrywa mu zakład pracy część PFRON.

Jest to p. Krzysztof Markowski pracował jako elektryk. Jest to sprawa dość pilna, gdyż termin zakupu jest określony do 08.12.br.

8.Burmistrz Miasta i Gminy udzielił odpowiedzi p.Dziubie w sprawie pożaru u

p. Melona. Drugi już taki przypadek, że ktoś kwestionuje, że nie mógł się dodzwonić do Straży. Podał numer telefonu do OSP w Nowym Mieście 6741008. Jeżeli zaś dzwonimy na numer 998 to wówczas zgłasza się Komenda Powiatowa Policji w Grójcu i wtedy trzeba powiedzieć gdzie się dokładnie pali nie wystarczy np. sama nazwa ulicy.

Burmistrz nadmienił, że można poprosić o biling i wówczas będzie wiadomo, kiedy dodzwonili się do Straży. Rozumie, że każdy pożar jest tragedią i trudno się dziwić osobie poszkodowanej. Był na miejscu i widział pogorzelisko i najważniejsze jest to, że został uratowany dom mieszkalny.

Burmistrz stwierdził, że brak jest logiki w tym wszystkim, że jeżeli ktoś mówi, że straż przyjechała po 50 minutach a gospodarz mówił, że jeszcze można było uratować drewnianą szopkę przy stodole, to jest nierealne żeby przez godzinę paliła się stodoła. Burmistrz wyjaśnił sprawę sadzawki, o której wspominał wcześniej

p. Dziuba.

9.Radny p. Zbigniew Kacprzyk wrócił do sprawy inkasenta i wyboru Banku do obsługi budżetu gminy. Zadał pytanie po co Rada jest potrzebna w tej sprawie, skoro jest przetarg i jest komisja przetargowa?

Przewodniczący odpowiedział, że Rada może uznać, że np. inkasentowi, który został wyłoniony w przetargu nie należy powierzać czynności. Taka jest procedura.

10.Pan Mirosław Bors zgłosił wniosek mieszkańców, gdyż nie wiedzą do kogo się zwrócić ze sprawą zabitych psów przez myśliwych, leżą w żytach.

Burmistrz odpowiedział, że należałoby zgłosić do Koła Łowieckiego.





- 18 -


PKT 9

Zgłoszono następujące wnioski:

1.Radna p. Marta Gonta- Głowacka zgłosiła następujący wniosek: iż każdy radny powinien być odpowiedzialny, tak powinien być przynajmniej spostrzegany przez społeczeństwo. Nie zgadza się z takim zachowaniem, które w dniu dzisiejszym miało miejsce na przykładzie p. Krzysztofa Fiksa. Nadmieniła, że uchwalali Statut Rady

i jest zapis, za co radny bierze dietę m.in. za to, że jest na posiedzeniu.

Wobec tego w dniu dzisiejszym p. Krzysztof Fiks złożył tylko podpis i nawet 10 min nie był obecny na Sesji.

Przewodniczący Rady Miejskiej dodał, że sprawa jest poza dyskusją. Zgodnie z regulaminem pracy Rady w tym zakresie, istotnie był nieobecny. Niektórzy są lojalni i zgłaszają, że nie wezmą udziału z różnych względów i to jest zrozumiałe.

2.Sołtys wsi Dąbrowa – Józefów p. Jadwiga Pęzik zapytała czy są zabezpieczone środki na budowę wodociągu we wsi Dąbrowa tzn. dokładnie na połowę wsi, gdyż jedna część wsi jest już zwodociągowana. Są zainteresowane osoby i chcą dokonać wpłaty.

Przewodniczący Rady Miejskiej złożył życzenia z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia.


W związku ze zrealizowaniem porządku obrad przyjętego przez Radę Miejską Przewodniczący Rady Miejskiej zamknął sesję Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą.


Na tym protokół zakończono.


Protokółowała: Przewodniczył:


Renata Chrzan



Podmiot udostępniający:
Gmina Nowe Miasto
Informację wytworzył:
 
Informację wprowadził:
Mariusz Kamiński
Data wytworzenia:
 
Data publikacji:
2005-02-21
Data ostatniej zmiany:
2005-02-21

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2024-04-25 10:23:46, zmian dokonał(a): Radosław Dąbrowski

WCAG 2.0 (Level AA)