Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Gmina Nowe Miasto nad Pilicą

Ikona statystyk

PROTOKÓŁ NR XXIII/2004

Ikona statystyk
 

PROTOKÓŁ NR XXIII/2004

z sesji Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą

z dnia 30 grudnia 2004 roku


Sesja Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą odbyła się w dniu

30 grudnia 2004 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą i trwała od godz. 1000 do godz.1345.


Obradom sesji przewodniczył p. Tadeusz Klatka – Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą.


Przewodniczący Rady Miejskiej otwierając sesję Rady Miejskiej, stwierdził na podstawie listy obecności (załącznik nr 1 do niniejszego protokółu) prawomocność obrad. Na sali obecnych było 15 radnych na ustawowy skład liczbowy 15.


W sesji Rady Miejskiej udział wzięli:

  1. Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz

  2. Sekretarz Miasta i Gminy p. Zygmunt Bigos

  3. Skarbnik Miasta i Gminy p. Dorota Binio

  4. Dyrektor PSP Nowe Miasto nad Pilicą p. Janina Wyszkowska

  5. Dyrektor Publicznego Gimnazjum p. Teresa Musiałowska

  6. Dyrektor PSP w Żdżarach p. Mariusz Dziuba

  7. Sołtysi i Przewodniczący Rad Osiedlowych z terenu Miasta i Gminy Nowe Miasto nad Pilicą wg załączonej listy obecności do niniejszego protokółu (załącznik nr 2)

  8. Mieszkańcy miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą.



PKT 1

Na sekretarza obrad radny p. Władysław Sieradzan zgłosił kandydaturę radnej p. Jadwigi Mijal. W głosowaniu za – 15, na stan obecnych 15 radnych wybrano na sekretarza obrad radną p. Jadwigę Mijal.


PKT 2

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka stwierdził, że proponowany porządek sesji został przesłany każdemu radnemu i zapytał czy są propozycje zmian w porządku obrad.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny p. Tadeusz Tulin zgłosił wniosek o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia miesięcznego dla Burmistrza Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą i proponuje aby ten projekt znalazł się w pkt 7 ppkt d. Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w wniosku. W głosowaniu za – 14, wstrzymało się – 1, przeciw – 0, przyjęto wniosek.

Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz zgłosił wniosek o wprowadzenie do porządku obrad sesji pkt 7 ppkt e, projektu uchwały w sprawie ustalenia inkasenta i wysokości wynagrodzenia za inkaso od opłat targowych na 2005 rok.

W głosowaniu za – 15, na stan obecnych 15 radnych przyjęto zgłoszony wniosek.

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał proponowany porządek obrad który został przyjęty w głosowaniu jednogłośnie, czyli za – 15 w następującym brzmieniu:

1. Wybór sekretarza obrad.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

4. Wystąpienia Przewodniczących Stałych Komisji Rady.

5. Sprawozdanie z działalności Burmistrza Miasta i Gminy za okres międzysesyjny;

6. Informacje Przewodniczącego Rady Miejskiej.

7. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. uchwalenia budżetu miasta i gminy na 2005 rok;

  • odczytanie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem;

  • odczytanie opinii Stałych Komisji Rady, w tym opinii Komisji Gospodarczo – Budżetowej oraz wniosków radnych;

  • odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej;

  • odczytanie stanowiska Burmistrza Miasta i Gminy w sprawie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz Komisji Rady i wniosków radnych;

  • dyskusja nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie;

  • głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.

  1. określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji dla podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, innych niż zadania określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie;

  2. zmian w budżecie miasta i gminy na 2004 rok;

  3. ustalenia wynagrodzenia miesięcznego dla Burmistrza Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą;

  4. ustalenia inkasenta i wysokości wnagrodzenia za inkaso od opłat targowych na 2005 rok.

8. Interpelacje i zapytania.

9. Wolne wnioski.


PKT 3

Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że protokół z poprzedniej sesji był wyłożony do wglądu w biurze Rady. Uwag i zastrzeżeń do protokółu nie stwierdzono i został on przyjęty w głosowaniu jednogłośnie za – 15.


PKT 4

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. Tadeusz Tulin poinformował, że wokresie międzysesyjnym komisja odbyła dwa posiedzenia tj. 20 grudnia br. i posiedzenie wspólne ze Stałymi Komisjami Rady w dniu 27 grudnia br.

W dniu 20 grudnia zajmowano się następującymi tematami:

  1. Opiniowanie projektu budżetu na 2005 rok i wypracowanie wniosków do w/w projektu.

  2. Sprawy bieżące.

Członkowie Komisji na posiedzeniu wypracowali następujące wnioski:

  1. Opiniuje się pozytywnie wystąpienie OTKKF i wnioskuje się o przeznaczenie 20 tys, zł na dokumentację modernizacji boiska miejskiego.

  2. Wniosek aby z remontu mostu w Gostomii z kwoty 20 tys. zł zdjąć 10 tys. zł i przeznaczyć na wycięcie dwóch drzew przy figurce na Pl. O.H. Koźmińskiego i uporządkowanie terenu.

  3. Wniosek o zwiększenie środków finansowych na modernizację drogi Żdżary – Godzimierz na kwotę 160 tys. złotych.


Komisja po rozpatrzeniu wyników przetargu stwierdziła, że ich zdaniem to pomimo najwyższej liczby punktów którą uzyskał BS Przysucha w sprawach istotnych dla Urzędu tj przelewach na rachunki prowadzonych w innych bankach, opłatach za przelewy z wykorzystaniem poczty elektronicznej bezpośrednio z urzędu, prowizjach od wpłat gotówkowych dał najmniej korzystne warunki. Wnioskuje się więc o unieważnienie przetargu i rozpisanie następnego.


Przewodniczący Komisji Gospodarczo – Budżetowej Rady Miejskiej

p. Wiesław Krawczykowski poinformował, że w okresie międzysesyjnym odbyło się jedno posiedzenie w dniu 27 grudnia 2004 roku i było to posiedzenie wspólne na którym zajmowano się następującymi sprawami:

  1. Opiniowanie projektu budżetu miasta i gminy na 2005r. i wypracowanie wniosków do w/w projektu.

  2. Sprawy bieżące.


Poinformował, że na to posiedzenie przybyła delegacja ze wsi Dąbrowa – Józefów w sprawie budowy wodociągu oraz przybyła delegacja Zarządu TKKF w osobach p. Kwiatkowskiego Grzegorza i p. Jerzego Wójcika w sprawie przeznaczenia środków na remont boiska w Nowym Mieście nad Pilicą. Przewodniczący Komisji poinformował również o prośbie jaką napisali mieszkańcy ul. Słonecznej w sprawie budowy drogi.


Przewodniczący Komisji Oświatowo – Społecznej p. Kacprzyk Zbigniew poinformował, że członkowie Komisji w okresie międzysesyjnym odbyli jedno posiedzenie w dniu 27 grudnia 2004 roku było to wspólne posiedzenie o którym informował przedmówca, dodał tylko, że Komisja Oświatowo – Społeczna wypracowała i przekazała wniosek do projektu budżetu na 2005 w natępujący brzmieniu:

Wnioskuje się o utworzenie nowego zadania inwestycyjnego pod nazwą modernizacja drogi Nowe Miasto – Gostomia o łącznych nakładach 20 tys. zł (10 tys. środki gminne i 10 tys. zł środki powiatowe). Środki proponuje pozyskać się zmniejszając kwotę o 5 tys. zł środków gminnych z zadania pod nazwą modernizacja drogi Żdżarki – Prosna, oraz zmniejszając kwotę o 5 tys. zł środków gminnych z zadania pod nazwą modernizacja drogi Waliska – Borowina.


PKT 5

W sprawozdaniu za okres międzysesyjny tj od 01.12.2004 do 29.12. 2004 roku Burmistrz Miasta i Gminy poinformował o następujących sprawach:

  1. W dniu 6 grudnia 2004 roku na Pl. O. H. Koźmińskiego odbyło się uroczyste zapalenie choinki oraz spotkanie z Mikołajem.

  2. W dniu 16 grudnia 2004r. odbył się przetarg nieograniczony na pobieranie opłat targowych na wszystkich targowiskach stanowiących własność osób prywatnych i gminy oraz administrowanie targowiskami stanowiącymi własność Gminy. Wpłynęła jedna oferta spełniająca warunki określone w specyfikacji, złożona przez firmę METAL – MOST z Nowego Miasta. Oferowana wpłata do budżetu z opłat targowych w roku 2005 – to 144.200.00 zł. W dniu 28 grudnia 2004 roku podpisanoa umowę.

  3. W dniu 20 grudnia 2004 roku odbył się przetarg na dostawę materiałów biurowych dla Urzędu Miasta i Gminy. Wybrano ofertę najtańszą, która została przedłożona przez firmę FAMEX Jastrzębscy z Radomia za kwotę 12.169, 23 zł.

  4. W dniu 20 grudnia 2004 roku odbył się przetarg na dostawę materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych i kserokopiarek dla Urzędu Miasta i Gminy. Wybrano ofertę najtańszą, która została przedłożona przez firmę FAMEX Jastrzębscy z Radomia za kwotę 6.097,60 zł.

  5. W dniu 21 grudnia 2004r. Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowym Mieście nad Pilicą zorganizował „Wigilię dla samotnych”, w której uczestniczyło 55 osób. Z programem artystycznym o tematyce Bożego Narodzenia wystąpiły dzieci z Publicznej Szkoły Podstawowej w Żdżarach.

  6. Z okazji Świąt Bożego Narodzenia Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej przygotował i wydał dla podopiecznych tut. Ośrodka 60 paczek żywnościowych na ogólną wartość 4.200zł. Ośrodek Pomocy Społecznej wydaje również odzież i zabawki pozyskane ze zbiórek.

  7. W dniu 22 grudnia 2004 r. odbył się odbiór robót na wykonanie kanału burzowego w Nowym mieście nad Pilicą przy ul. Warszawskiej (wąwóz koło cmentarza). Prace wykonano zgodnie z umową z 1 grudnia 2004r. Wykonano kanał o długości 120 mb z rur żelbetonowych o średnicy 800 mm oraz dwie studnie rewizyjne. Koszt robót wyniósł 34.113,40 zł.

  8. Zarządzeniem nr 56/2004 z dnia 22 grudnia 2004 roku utworzył z dniem 1 stycznia 2005 roku gospodarstwo pomocnicze o nazwie „Zakład Usług Komunalnych”. Z dniem 1 stycznia 2005 roku powierzy pełnienie obowiązki kierownika Zakładu p. Marianowi Misztalowi.

  9. W dniu 29.12.2004r. dokonano odbioru robót związanych z wymianą kotła C.O. koksowego na olejowy w Publicznym Gimnazjum w Nowym mieście nad Pilicą.

  10. W Wigilię Świąt Bożego Narodzenia na Pl. O.H. Koźmińskiego oraz na Pl. Kościuszki koncertowały połączone orkiestry dęte ze Żdżar i Nowego Miasta.

  11. W dniu 28 grudnia została spisana umowa na użyczenie działki w Bielinach przy której jest problem zalegania wody. Jest to użyczenie na 30 lat.



PKT 6

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka poinformował o korespondencji, która wpłynęła w okresie międzysesyjnym do biura Rady. Przedewszystkim były to propozycje do budżetu miasta i gminy które mogły by pomóc w usprawnieniu życia mieszkańców. Wyraził podziękowanie na ręce p. dyr. Musiałowskiej za przygotowanie jasełek w Publicznym Gimnazjum, na których reprezentował Radę. Poinformował, że w dniu 23 grudnia br. był na spotkaniu wraz z Burmistrzem w Starostwie Powiatowym, gdzie oddany był witraż z herbami gmin wchodzących w skład Starostwa, jest tam również nasz herb. Poinformował o swoim uczestnictwie w Wigili dla samotnych, która organizowana była w naszym urzędzie, jak również o spotkaniu na które pojechał wraz z Burmistrzem w dniu 29 grudnia do Drzewicy, Było to spotkanie opłatkowe z władzami samorządowymi i z Jego Ekscelencją ks. Biskupem Józefem Zawitkowskim. Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował zebranych o piśmie grzecznościowym, które wpłynęło w dniu sesji Rady od Dyrekcji SP ZOZ a które odczyta na zakończenie sesji. Przewodniczący Rady ogłosił 15 minutową przerwę w obradach.


Po przerwie wznowił obrady.



PKT 7a

Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił Skarbnika Miasta i Gminy o przedstawienie projektu budżetu na 2005 rok wraz z uzasadnieniem. Skarbnik Miasta i Gminy p. Dorota Binio zreferowała projekt uchwały informując, że dochody na 2005 rok zostały ustalone w wysokości 11.416.434 zł zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały i o wydatkach na 2005 rok które zostały ustalone na kwotę 13.436.754 zł zgodnie z zał. nr 2 do niniejszej uchwały. Deficyt budżetu stanowi różnicę między kwotą planowanych wydatków a kwotą planowanych dochodów i wynosi. 2.020.320 zł. Źródłem sfinansowania deficytu budżetu w kwocie 2.080.320 zł będą zaciągnięte kredyty i pożyczki w wysokości 1.290.000 zł, nadwyżka budżetowa w kwocie 200.000 zł i wolnymi środkami z lat ubiegłych w kwocie 590 320 zł. Przychody w kwocie 60.000 zł, przeznacza się na spłatę 4 rat pożyczki zaciągniętej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Określa się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 90.000 zł i w tej samej wysokości wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Poinformowała o utworzeniu rezerwy ogólnej w wysokości 100.000 zł. Poinformowała, że suma zaciągniętych przez Burmistrza Miasta i Gminy kredytów i pożyczek oraz zobowiązań nie może przekroczyć kwoty 1.290.000 zł.

Skarbnik Miasta i Gminy p. Dorota Binio przedstawiła radnym uzasadnienie do budżetu miasta i gminy na 2005 rok. Uzasadnienie jest załącznikiem do uchwały.


Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka poprosił o przedstawienie opini Przewodniczącego Komisji Gospodarczo – Budżetowej w sprawie projektu budżetu.

Przewodniczący Komisji p. Wiesław Krawczykowski powiedział, że członkowie Komisji pracowali nad troszkę innym projektem tzn, były mniejsze wysokości tak dochodów jak i wydatków, ale ta różnica wyniknęła ze wzrostu podatku. Komisja zaopiniowała pozytywnie projekt budżetu na 2005 rok. Zdaniem Komisji jest to budżet bezpieczny tak po stronie dochodów jak i po stronie wydatków. Odczytał również wnioski radnych do budżetu, które zostały wprowadzone do projektu budżetu na 2005 rok.

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał uchwałę

nr RIO – R/496/04 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 13 grudnia 2004 roku w sprawie opinii o przedłożonym przez Burmistrza Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą projekcie budżetu na rok 2005. Załącznik nr 3 do niniejszego protokółu.


Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka poprosił o przedstawienie stanowiska Burmistrza Miasta i Gminy w sprawie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz Komisji Rady i wniosków radnych.

Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz stwierdził, że wszystkie zalecone przez RIO poprawki do projektu budżetu zostały naniesione, jeżeli chodzi o wnioski Komisji Rady zostały również uwzględnione w projekcie budżetu na 2005 rok.


Dyskusji nad wniesionymi porawkami nie stwierdzono.


Przystąpiono do głosowania nad przedstawionym projektem budżetu miasta i gminy na 2005 rok. W głosowaniu za – 15 radnych na ustawowy skład liczbowy 15 uchwalono uchwałę Nr XXIII/154/2004 w sprawie uchwalenia budżetu miasta i gminy na 2005 rok. Uchwała stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.


Przewodniczący Rady ogłosił 10 minut przerwy.


Po przewrwie wznowiono obrady sesji Rady.



PKT 7b

Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji dla podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, innych niż zadania określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie. Poprosił Skarbnika Miasta i Gminy p. Dorotę Binio o zreferowanie powyższego projektu uchwały i wytłumaczenie kogo fizycznie ta uchwała dotyczy.

Skarbnik p. Dorota Binio szczegółowo przedstawiła projekt uchwały i stwierdziła, że uchwała dotyczy Klubów Sportowych.

Pytań nie stwierdzono przystąpiono do głosowania nad ww projektem uchwały.

W głosowaniu za – 15 na stan liczbowy 15 radnych uchwalono uchwałę

Nr XXIII/155/2004 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokółu.


PKT 7c

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy na 2004 rok oraz uzyskania ponadplanowych dochodów. Porosił p. Dorotę Binio – Skarbnika Miasta i Gminy o zreferowanie projektu uchwały.

Skarbnik Miasta i Gminy p. Binio Dorota referując projekt uchwały poinformowała radnych o zwiększeniu dochodów o kwotę 316.932 zł i dochody po zmianach wynoszą 10.646.715 zł oraz o zwiększeniu wydatków o kwotę 47.000 zł, gdzie wydatki po zmianach wynoszą 11.215.648 zł. Poinformowała, że w wyniku wprowadzonych zmian dotyczących otrzymania pomocy finansowej z funduszy Unii Europejskiej z Programu SAPARD w zakresie realizacji inwestycji pod nazwą „Budowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami we wsi Sacin i we wsi Rosocha” zmniejsza się kwota zaciągniętej pożyczki pomostowej z WFOŚiGW w Warszawie o kwotę 256.932 zł, jak również w wyniku zmniejszenia kwoty zaciągniętej pożyczki w WFOŚiGW w warszawie na zadanie inwestycyjne „Termomodernizacja budynku szkoły - PSP Nowe Miasto” o kwotę 13.000 zł. W związku z powyższym zmniejsza się deficyt budżetu o kwotę 269.932 zł.

Pytań nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za – 15, na stan obecnych 15 radnych uchwalono uchwałę

Nr XXIII/156/2004 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokółu.



PKT 7d

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia miesięcznego dla Burmistrza Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą. W wyjaśnieniach powiedział, że jest to drobna kosmetyka nie są to duże skutki finansowe jest to minimalne pokrycie utraty przez Burmistrza tzw. 13 pensji.

Pytań nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad ww. projektem uchwały.

W głosowaniu za – 14, wstrzymało się – 1, przeciw – 0, uchwalono uchwałę

Nr XXIII/157/2004 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokółu.


PKT 7e

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia inkasenta i wysokości wynagrodzenia za inkaso od opłat targowych na 2005 rok.

Radny p. Zbigniew Kacprzyk zgłosił propozycję aby zapoznać Komisję Oświatowo – Społeczną z umową która określa wynagrodzenie za inkaso, ponieważ członkowie jego Komisji takiej umowy nie widzieli, a skoro mają głosować ta chcą wiedzieć o jaką kwotę chodzi.

Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił Burmistrza o przedstawienie umowy i ogłosił 15 minutową przerwę na zapoznanie się z umową.


Po przerwie wznowiono obrady. Przewodniczący Komisji Oświatowo – Społecznej radny p. Zbigniew Kacprzyk stwierdził, że Komisja zapoznała się z umową która określa wynagrodzenie za inkaso opłat targowych i nie wnosi zastrzeżeń. Przystąpiono do głosowania nad ww projektem uchwały. W głosowaniu za – 13, na stan obecnych na sali 13 radnych uchwalono uchwałę Nr XXIII/158/2004 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokółu.



PKT 8


Interpelacji i zapytań nie zgłoszono.



PKT 9


Wolnych wniosków nie stwierdzono.


Sołtys Wsi Wola Pobiedzińska p. Franciszek Kozera w imieniu sołtysów złożył życzenia Noworoczne Władzom Miasta i Gminy.

Przewodniczący Rady Miejskiej złożył serdeczne życzenia z okazji nadchodzącego Nowego Roku w imieniu własnym oraz w imieniu Przewodniczącego Rady Powiatu Grojeckiego p. Tadeusza Majewskiego oraz w imieniu p. Stanisława Karczewskiego dyr. SP ZOZ jednocześnie radnego Sejmiku Województwa Mazowieckiego. Do życzeń Noworocznych dołączył się Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz.


W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka zamknął sesję Rady.



Protokółowała


Iwona Lepa

Podmiot udostępniający:
Gmina Nowe Miasto
Informację wytworzył:
 
Informację wprowadził:
Mariusz Kamiński
Data wytworzenia:
 
Data publikacji:
2005-02-21
Data ostatniej zmiany:
2005-02-21

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2024-04-19 12:51:49, zmian dokonał(a): Radosław Dąbrowski

WCAG 2.0 (Level AA)