Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Gmina Nowe Miasto nad Pilicą

Ikona statystyk

PROTOKÓŁ NR XXV/2005

Ikona statystyk

PROTOKÓŁ NR XXV/2005

z sesji Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą

z dnia 30 marca 2005 roku

 

Sesja Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą odbyła się w dniu 30 marca 2005 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą i trwała od godz. 1000 do godz. 1430.

 

 

Obradom sesji przewodniczył p. Tadeusz Klatka – Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej otwierając sesję Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności (załącznik nr 1 do niniejszego protokółu) prawomocność obrad. Na sali obecnych było 13 radnych na ustawowy skład liczbowy 15.

 

W sesji Rady Miejskiej udział wzięli:

1.      Burmistrz Miasta i Gminy                                            p. Jerzy Markiewicz

2.      Sekretarz Miasta i Gminy                                             p. Zygmunt Bigos

3.      Skarbnik Miasta i Gminy                                              p. Dorota Binio

4.      Komendant Powiatowy Policji                        mł.insp.dr Zenon Romanek

5.      Kierownik Posterunku Policji                          st.sierż.sztab. Janusz Dobrosz

6.      Sołtysi i Przewodniczący Rad Osiedlowych z terenu miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą wg listy obecności (załącznik nr 2 do niniejszego protokółu).

7.      Mieszkańcy miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą.

 

 

PKT 1

Na sekretarza obrad radny p. Wiesław Krawczykowski zaproponował kandydaturę radnego p. Mirosława Borsa. W głosowaniu za 13 na stan obecnych 13 radnych wybrano na sekretarza obrad radnego p. Mirosława Borsa.

 

 

PKT 2

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka stwierdził, że porządek obrad został przesłany radnym i zapytał czy są propozycje zmian w porządku obrad. Propozycji zmian nie stwierdzono.

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał proponowany porządek obrad który został przyjęty w głosowaniu za 13 na stan obecnych 13 radnych w następującym brzmieniu:

1.   Wybór sekretarza obrad.

2.   Przyjęcie porządku obrad.

3.   Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

4.   Wystąpienia Przewodniczących Stałych Komisji Rady.

5.   Sprawozdanie z działalności Burmistrza Miasta i Gminy za okres międzysesyjny;

6.   Informacje Przewodniczącego Rady Miejskiej.

7.   Informacja o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego na terenie powiatu grójeckiego ze szczególnym uwzględnieniem gminy Nowe Miasto nad Pilicą.

8.   Podjęcie uchwał w sprawie:

a)   zmian w budżecie miasta i gminy na 2005 rok;

b)   utworzenia rachunku dochodów własnych przy Publicznej Szkole Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Nowym Mieście nad Pilicą;

c)   utworzenia rachunku dochodów własnych przy Publicznej Szkole Podstawowej im. Bł. Franciszki Siedliskiej w Żdżarach;

d)   utworzenia rachunku dochodów własnych przy Publicznym Gimnazjum w Nowym Mieście nad Pilicą;

e)   regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym;

f)    ustalenia dla Burmistrza Miasta i Gminy i Radnych Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą zwrotu kosztów przejazdu za podróże służbowe samochodem osobowym nie będącym własnością pracodawcy;

g)   wyrażenia zgody na dokonanie podziału i zniesienie współwłasności nieruchomości położonej w Nowym Mieście nad Pilicą.

9. Sprawozdanie z działalności Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Mieście nad Pilicą za rok 2004.

10. Interpelacje i zapytania.

11. Wolne wnioski.

 

PKT 3

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka poinformował, że protokół z poprzedniej sesji był wyłożony do wglądu w biurze Rady. Uwag i zastrzeżeń do protokółu nie stwierdzono i został on przyjęty w głosowaniu za – 13, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

 

PKT 4

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. Tadeusz Tulin poinformował, że w okresie międzysesyjnym Komisja odbyła jedno posiedzenie w dniu 17 marca 2005 roku na którym omawiane były następujące tematy:

1.      Informacja o realizacji zadań w trybie ustawy o zamówieniach publicznych w 2004 roku.

2.      Ocena realizacji uchwał Rady Miejskiej za 2004 rok.

3.      Ocena realizacji zarządzeń Burmistrza za 2004 rok.

4.      Zapoznanie się z informacją o umorzeniach podatków w roku 2004.

5.      zapoznanie się i wyrażenie opinii w sprawie projektów uchwał przygotowanych na sesję Rady Miejskiej.

6.      Sprawy bieżące.

W 2004 roku udzielono 16 zamówień publicznych. Protestów oferentów nie stwierdzono i odwołań nie stwierdzono, w trybie przetargu nieograniczonego udzielono 17 zamówień. Ponadto przeprowadzony został przetarg w procedurze uproszczonej objęty klauzulą zawieszającą na budowę sieci wodociągowej z przyłączami we wsi Sacin i sieci wodociągowej z przyłączami zagrodowymi we wsi Rosocha. Informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Rada Miejska w 2004 roku podjęła 69 uchwał w tym przekazano do realizacji:

·        Radzie Miejskiej                                           1

·        Burmistrzowi Miasta i Gminy                    67

·        Burmistrzowi i GKRPA                                1

Z 68 uchwał przekazanych do realizacji Burmistrzowi Miasta i Gminy zrealizowano w pełni 65 uchwał.

Uchwała Nr XIX/118/2004 z dnia 12 sierpnia 2004 roku w sprawie sprzedaży nieruchomości zabudowanej położonej w Nowym Mieście nad Pilicą przy ul. Rawskiej 19. Wykonano w części – nie sprzedano lokali nr 3 i 4 pomieszczeń weterynarii z powodu braku chętnych. Sprzedano pomieszczenie nr 5 i 6 (p. Roskosz).

Uchwała Nr XIX/119/2004 w sprawie sprzedaży nieruchomości zabudowanej we wsi Wólka Magierowa (rakarnia) – przetarg nie rozstrzygnięty.

Uchwała Nr XX/135/2004 w sprawie sprzedaży nieruchomości na osiedlu WAM – mieszkania są w rezerwie dla lokatorów zamieszkałych w budynku Publicznego Gimnazjum.

Burmistrz Miasta i Gminy w 2004 roku wydał 64 zarządzenia. Wszystkie zarządzenia zostały wykonane.

Sprawozdanie z realizacji dochodów podatkowych za 2004 rok przedstawiła p. Dorota Binio – Skarbnik Miasta i Gminy

 

Przewodniczący Komisji Gospodarczo – Budżetowej p. Wiesław Krawczykowski poinformował, że w okresie międzysesyjnym Komisja odbyła jedno posiedzenie w dniu 18 marca 2005 roku, gdzie zajmowano się następującymi sprawami:

1.      Ocena realizacji ściągalności podatków gminnych za 2004 rok.

2.      Umorzenia podatkowe ich wpływ na realizację budżetu.

3.      Zapoznanie się i wyrażenie opinii w sprawie projektów uchwał przygotowanych na sesję Rady Miejskiej.

4.      Sprawy bieżące.

 

Realizacja poboru podatków przedstawia się następująco:

·        podatek od nieruchomości – przypis wynosił 2 392 937 zł zrealizowano

2 084 020 zł

·        podatek rolny – przypis wynosił 354 194 zł zrealizowano 315 651 zł,

·        podatek leśny – przypis wynosił 71 784 zł zrealizowano 61 970 zł,

·        podatek od środków transportowych – przypis wynosił 169 780 zł zrealizowano 128 728 zł

·        podatek od posiadanych psów zrealizowano w wysokości 30 zł.

 

Umorzenia w podatku od nieruchomości to 62 417 zł w tym ZOZ na kwotę 45 959 zł

·        podatek rolny – umorzenia 8 676 zł

·        podatek leśny umorzenia 616 zł

·        podatek od środków transportowych umorzenia – 5 685 zł.

Umorzenia jeżeli chodzi o budżet dużego wpływu nie mają, ponieważ jest to ok. 2% całego budżetu.

Członkowie Komisji w związku z odwołaniami podatników którzy mają część gruntów odrolnionych a część nie wnioskowali o uregulowanie gruntów tzn. wyłączenia z produkcji rolnej, gruntów które są fizycznie wyłączone z produkcji rolnej.

Członkowie Komisji nie zaopiniowali projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie podziału i zniesienie współwłasności nieruchomości położonej w Nowym Mieście nad Pilicą przy ul.Ogrodowej 16a, ponieważ nikt nie wyjaśnił kwestii starej sali gimnastycznej czy będzie przekazana LO odpłatnie czy nie.

 

Przewodniczący Komisji Oświatowo – Społecznej p. Zbigniew Kacprzyk poinformował, że w okresie międzysesyjnym członkowie komisji odbyli dwa posiedzenia. W dniu 4 marca br. zajmowano się następującymi sprawami:

1.      Zapoznanie się z informacją o stanie bezpieczeństwa publicznego na terenie miasta i gminy za 2004 rok. Spotkanie z Kierownikiem Posterunku Policji st. sierż. sztab Januszem Dobrosz.

2.      Zapoznanie się z konstrukcją budżetu Biblioteki i jej działaniem w nowej strukturze organizacyjnej. Spotkanie z kierownikiem Biblioteki.

3.      Sprawy bieżące.

Członkowie Komisji na posiedzeniu wypracowali i przekazali Burmistrzowi wniosek o dofinansowanie Biblioteki w kwocie 5000 zł. Środki proponuje się pozyskać z działu 750 rozdział 75095 § 4210. Kwota ta będzie przeznaczona na zrealizowanie niezbędnych spraw takich jak: ubezpieczenie księgozbioru, ubezpieczenie komputerów, ubezpieczenie OC, okratowanie.

            W dniu 23 marca 2005 roku komisja zajmowała się następującymi sprawami:

1.      Sprawozdanie z działalności Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Mieście nad Pilicą.

2.      Zapoznanie się z projektami uchwał przygotowanymi na sesję Rady Miejskiej i wyrażenie opinii.

3.      Zapoznanie się z regulaminem udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym.

4.      Sprawy bieżące.

 

PKT 5

Burmistrz Miasta i Gminy przedstawił sprawozdanie za okres międzysesyjny tj. od 15 lutego do 29 marca 2005 roku:

1.      W dniu 22.02.2005 rou podpisano umowę na remont cząstkowy ulic o nawierzchni bitumicznej z przedsiębiorstwem Robót Drogowych Zakórski i Wspólnicy Spółka z o.o ul. Opoczyńska 38 z Gielniowa.

2.      W dniu 22.02. 2005 roku podpisano umowę na remont ulicy Targowej i Placu Kościuszki (krawężniki, chodniki, nawierzchnia) z Firmą Budowa Kortów Tenisowych, Brukarstwo - Remonty z Odrzywołu na kwotę

40 619,27zł.

3.      Agencja Mienia Wojskowego Oddział Terenowy w Warszawie ogłosił przetarg na sprzedaż nieruchomości byłego lotniska wojskowego w Nowym Mieście nad Pilicą. Cena wywoławcza 8.650.000 zł Termin składania ofert do 22.04 2005 roku.

4.      Wymieniono oprawę oświetlenia drogowego z żarowych na sodowe w ilości 46 sztuk w następujących miejscowościach:

·        Wólka Ligęzowska                          9 szt.

·        Dąbrowa                                           23 szt.

·        Pobiedna                                           10 szt.

·        Żdżary                                                  4 szt

5.      Wykonanie uchwały Nr XXIV/165/2005 Rady Miejskiej z dnia 15 lutego 2005 roku w sprawie przekazania nieruchomości stanowiących własność miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą na rzecz Gmin Wyznaniowych Żydowskich. Po przekazaniu kopii w/w uchwały została przysłana Ugoda datowana na 22 lutego 2005 roku na mocy której Gmina Żydowska przyjmuje działki nr 1965,1966,1967,1968,1969, w zamian za roszczenia dot. nieruchomości przy ul. Warszawskiej 17 na której w dniu 1 września 1939 roku znajdowała się Synagoga (sygn. akt Komisji Regulacyjnej – W.KŻ – I – 972/01). Jednocześnie Gmina Żydowska zrzeka się zgłoszonych roszczeń dotyczących innych nieruchomości z wyjątkiem cmentarza przy ul. 11 Listopada (sygn. akt Komisji Regulacyjnej – W.KŻ – I – 3865/03). Zgodnie z zapisami przedmiotowej ugody do dnia 14 kwietnia br. powinny zostać przekazane zamienne działki.

 

 

PKT 6

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka poinformował, że w dniu 25 lutego 2005 roku brał udział w zebraniu organizowanym dla wspólnot i rad sołeckich w sprawie budowy zalewu, 1 marca br. brał udział w spotkaniu w Starostwie w sprawie Parku Krajobrazowego, 11 marca br. uczestniczył w spotkaniu wraz z Sekretarzem zorganizowanym przez Wojewodę Mazowieckiego w sprawie prezentacji wstępnego projektu Narodowego Planu Rozwoju 2007 – 2013, gdzie obecny był Wojewoda Mazowiecki, Parlamentarzyści w tym p. Kuźmiuk. Była prezentowana część rozwoju województwa mazowieckiego. Poinformował o wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 25 stycznia 2005 roku stwierdzającym nieważność uchwały Nr XIV/90/2005 z dnia 10 lutego 2004 roku w sprawie zarzutu do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Nowe Miasto nad Pilicą oraz o zawiadomieniu Naczelnego Sądu Administracyjnego Wydział I Izby Ogólnoadministracyjnej o rozprawie, która odbędzie się w dniu 12 kwietnia 2004 roku w przedmiocie rozpatrzenia zarzutu do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dotyczącego sprawy ze skargi Małgorzaty Dziuba na uchwałę Rady Miejskiej dotyczącej w/w sprawy. Poinformował o obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez radnych, termin składania oświadczeń upływa z dniem 30 kwietnia br.

 

 

PKT 7

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka poprosił o przedstawienie informacji o stanie porządku publicznego na terenie powiatu grójeckiego ze szczególnym uwzględnieniem gminy Nowe Miasto nad Pilicą i zabranie głosu Komendanta Powiatowego Policji w Grójcu mł. insp. dr Zenona Romanka. Powyższa informacja stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokółu.

Komendant Powiatowy Policji bardzo serdecznie powitał zebranych i podziękował za zaproszenie. Poinformował, że Komenda Powiatowa Policji w Grójcu realizowała ustawowe działania na terenie powiatu grójeckiego, który obejmuje dziesięć gmin. Są to cztery gminy miejskie (Grójec, Warka, Nowe Miasto nad Pilicą, Mogielnica) i sześć gmin wiejskich (Belsk Duży, Błędów, Chynów, Goszczyn, Jasieniec, Pniewy). Jednym z najważniejszych dla ogólnego poziomu przestępczości na terenie całego powiatu grójeckiego obszarem zintensyfikowanych działań przestępczych i odpowiadającym im działań policyjnych jest funkcjonująca na terenie działania KPP w Grójcu giełda samochodowa w Słomczynie. Giełda ta obejmuje teren ponad 50 hektarów i jest miejscem silnie penetrowanym przez zorganizowane grupy przestępcze napływające z terenu bliskich, dużych aglomeracji miejskich głównie z Radomia oraz z całego kraju. Przestępcy ci specjalizują się w kradzieżach kieszonkowych, kradzieżach pojazdów, rozbojach, wymuszeniach rozbójniczych. Na giełdzie dokonywanych jest szereg przestępstw gospodarczych, a wśród nich różnego rodzaju oszustw, nielegalnego obrotu towarami, handlu z wykorzystaniem fałszywych dokumentów i podrobionych znaków towarowych. Dlatego też prosi o zachowanie szczególnej ostrożności jeżeli już ktoś się znajdzie na giełdzie. W 2004 roku na terenie podległym KPP w Grójcu stwierdzono łącznie 3505 przestepstw co przy 2890 przestępstwach stwierdzonych w 2003 roku stanowi o wzroście dynamiki na poziomie 121,3%. Jest to wskaźnik utrzymujący się na bardzo wysokim poziomie. Jednym z podstawowych działań policjantów z KPP w 2005 roku będzie podjęcie działań na rzecz obniżenia przedmiotowgo wskaźnika. W zakresie stwierdzonych przestępstw o charakterze kryminalnym, także nastąpił wzrost dynamiki liczby przestępstw, których w 2004 roku stwierdzono 2628, co w stosunku do 2273 przestępstwach stwierdzonych w 2003 roku daje wskaźnik dynamiki na poziomie 115,6%. Komendant Powiatowy Policji mł. insp. dr Zenon Romanek poinformował o planowanych priorytetach przedsięwziętych na 2005 rok takich jak:

1.      Zapewnienie poprawy bezpieczeństwa obywateli w miejscu ich zamieszkania, w zakresie najpowszechniejszych i najbardziej dotkliwie odczuwanych przez ludność wykroczeń i przestępstw w tym szczególnie:

·        kradzieży pospolitych mienia indywidualnego osób;

·        kradzieży z włamaniem do mieszkań i piwnic;

·        kradzieży pojazdów samochodowych; niszczenia mienia, szczególnie o charakterze huligańskim, mającego postać pospolitego wandalizmu.

2.      Kontynuowanie działań zapewniających obywatelom większe bezpieczeństwo na ulicach i w miejscach publicznych, dążąc do wdrażania monitoringu ulicznego i mozliwie największego nasycenia miejsc publicznych służbami prewencyjnymi, zwłaszcza w patrolach pieszych z psami służbowymi.

3.      Ograniczenie przestępstw przeciwko mieniu popełnianych na terenie giełdy w słomczynie.

4.      Poprawa wykrywalności oraz zwiększenie skuteczności pracy operacyjnej, w dążeniu do ujawniania sprawców przestępstw pospolitych.

5.      Właściwe ukształtowanie pracy operacyjnej i procesowej przyczyniające się do zwiększenia ilości ujawnionych przestępstw gospodarczych.

6.      Przeciwdziałanie demoralizacji nieletnich i występujących w tym środowisku patologii, w postaci używania narkotyków, alkoholu i występowania przemocy oraz przeciw działanie, ujawnianie i wykrywanie przestępstw nieletnich i dokonywanych na szkodę nieletnich.

7.      Poprawa społecznego poczucia bezpieczeństwa i wizerunku policjanta w oczach społeczeństwa, zwłaszcza w drodze podnoszenia poziomu jakości obsługi obywateli, upowszechniania wiedzy o działaniach służb policyjnych i z nimi współpracujących, jak też zapobiegania przewinieniom dyscyplinarnym i naruszeniem dyscypliny ze strony policjantów.

8.      Zwiększenie stopnia przygotowania sił policyjnych do realizacji zadań w sytuacjach kryzysowych wynikających z działania sił natury, jak również w sytuacji wystąpienia wewnętrznego i zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa Państwa.

Do najczęściej dokonywanych przestępstw na terenie PP Nowe Miasto nad Pilicą należą:

·        kradzieże z włamaniem do mieszkań, budynków gospodarczych oraz placówek handlowych;

·        kradzieże z włamaniem do samochodów oraz kradzieże samochodów;

·        kradzieże cudzej rzeczy; zniszczenia mienia.

Najbardziej zagrożonymi miejscami pod względem dokonywanych przestępstw i wykroczeń na terenie działania PP Nowe Miasto nad Pilicą są:

·        targowisko miejskie w dni targowe;

·        osiedle przy ul. Ogrodowej;

·        osiedle wojskowe i osiedle Zdrowie przy ul. Tomaszowskiej;

·        dworzec PKS i teren przyległy

W 2004 roku zostało wszętych 137 postępowań przygotowawczych, zakończono 131. W przypadku 56 postępowań przesłano do Prokuratury Rejonowej W grójcu z wnioskiem o objęcie aktem oskarżenia, 1 postępowanie przesłano do III Wydziału Rodzinnego i Nieletnich Sądu Rejonowego w Grójcu. W ocenianym czasie wykrywalność przestępstw w pięciu kategoriach przestępstw o charakterze kryminalnym wyniosła 19,21%, natomiast wykrywalność przestępstw ogółem wyniosła 61,41%.

Komendant Powiatowy Policji poinformował o strukturze Posterunku Policji w Nowym Mieście nad Pilicą która przedstawia się następująco: zatrudnionych jest etatowo 9 policjantów i Kierownik Posterunku starsz. sierż. sztab. Janusz Dobrosz oraz dzielnicowi mł. aspir. Wojciech Orzeszek Rejon I i sierż sztab. Leszek Marcinkowski Rejon II, zespół kryminalny – sierż sztab. Andrzej Michałowski, st. sierż. sztab. Tomasz Malinowski, zespół patrolowy – st. sierż. Artur Tramsz, sierż.Hubert Pawul, sierż. Marcin Bielski, st. post. Krzysztof Lechowski.

Komendant Powiatowy Policji mł. insp.dr Zenon Romanek prosił radnych i sołtysów o zgłaszanie wszelkich problemów Kierownikowi Posterunku p. Januszowi Dobroszowi a on będzie kierował sprawy swoim podległym policjantom. Przewodnicząca rady osiedla nr 3 p. Józefa Pokrywka pochwaliła funkcjonariuszy Policji za częste patrole na osiedlu wojskowym zgłosiła również problem nienależytego zabezpieczenia terenu wokół byłego klubu na terenie osiedla, są tam poodkrywane włazy i zagraża to bezpieczeństwu sczegółnie dzieciom. Komendant Powiatowy powiedział, że uda się na miejsce i przyjrzy się sprawie. Sołtysi przekazli wyrazy uznania dla pracy dzielnicowego p. Marcinkowskiego.

Przewodniczący Rady p. Tadeusz Klatka poprosił o interwencję w sprawie rozbiórki budynku koło p. Sławińskich przy Pl. O. H Koźmińskiego.

Burmistrz Miasta i Gminy stwierdził, że jeżeli chodzi o w/w budynek to do 30 czerwca br. budynek ma być rozebrany. Taka jest decyzja Powiatowego Nadzoru Budowlanego.

 

PKT 8a

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy na 2005 rok. Poprosił o zreferowanie projektu uchwały Skarbnika miasta i Gminy p. Dorotę Binio. Skarbnik Miasta i Gminy p. Binio referując powyższy projekt stwierdziła, że zmiany nastąpiły w związku z zawartym porozumieniem nr 47 z dnia 16 marca 2005 roku pomiędzy Wojewodą mazowieckim a Gminą Nowe Miasto nad Pilicą w sprawie przyznania dotacji celowej jako wsparcia na realizację Programu z przeznaczeniem na dofinansowanie dożywiania uczniów. Dochody budżetu zwiększa się o kwotę

253.333,00 zł gdzie dochody po zmianach wynoszą 11 699 767 zł, wydatki zwiększono o kwotę 108 333,00 zł, gdzie wydatki po zmianach wynoszą

13 575 087,00 zł tym samym zmniejsza się deficyt budżetu o kwotę 145.000 zł. Skarbnik Miasta i Gminy przedstawiła tytuły zwiększające i zmniejszające dochody. Pytań nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad ww projektem uchwały. W głosowaniu za – 12, na stan obecnych na sali 12 radnych uchwalono uchwałę Nr XXV/166/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

 

PKT 8b

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie utworzenia rachunku dochodów własnych przy Publicznej Szkole Podstawowej im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Nowym Mieście nad Pilicą. Pytań nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za – 12 na stan obecnych 12 radnych uchwalono uchwałę

Nr XXV/167/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokółu.

 

 

PKT 8c

Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą odczytał projekt uchwały w sprawie utworzenia rachunku dochodów własnych przy Publicznej Szkole Podstawowej im. Bł. Franciszki Siedliskiej w Żdżarach. Pytań nie stwierdzono przystąpiono do głosowania. W głosowaniu za 13, na stan obecnych 13 radnych uchwalono uchwałę Nr XXV/168/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokółu.

 

 

PKT 8d

Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie utworzenia rachunku dochodów własnych przy Publicznym Gimnazjum w Nowym Mieście nad Pilicą. Pytań nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad w/w projektem. W głosowaniu za – 13 na stan obecnych 13 radnych uchwalono uchwałę

Nr XXV/169/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokółu.

 

 

 

PKT 8e

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym. Poprosił o wyrażenie opinii w sprawie regulaminu Przewodniczącego Komisji Oświatowo – Społecznej p. Zbigniewa Kacprzyka. Radny p. Zbigniew Kacprzyk poinformował, że Komisja wyraziła opinię pozytywną z małą poprawką aby w § 5 dopisać punkt w brzmieniu w zaokrągleniu do pełnej złotówki. Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał jeszcze raz poprawkę w § 5 pkt 2 Wysokość stypendium wyliczać w zaokrągleniu do pełnej złotówki. Poprosił o przybliżenie projektu uchwały Inspektora Referatu Oświaty p. Bogumiła Strumiłło. Pan Strumiłło na początku oświadczył, że jest propozycja aby w § 5 pkt 1 ppkt a; b; c; d dopisać słowo „do” przy stawkach procentowych. Wynika to z tego, że do tej pory nie wiemy jakie środki gmina otrzyma i jeżeli będzie zapis „do” to będzie pole manewru. Radna p. Marta Gonta – Głowacka stanowczo sprzeciwiła się takiej propozycji i stwierdziła, że albo coś tworzymy albo nie tworzymy i stwierdziła, żeby raz na zawsze skończyć z tym do, bo znowu będą równi i równiejsi. Jeżeli jest zapis w ustawie że wypłaca się 180% zasiłku rodzinnego to tak należy wypłacić. Nie są to ogromne pieniądze i prosi aby raz skończyć z dopiskami „do” i nie manipulować, bo wystarczy że robią to z nami na „górze”. Przewodniczący Komisji Oświaty poparł p. radną Martę Gonta – Głowacką stwierdzając, że na Komisji taka propozycja była odrzucona, więc dlatego jej tu nie omawiał. Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz stwierdził, że wydaje mu się że przedmiot sporu na dzień teraźniejszy jest zbyteczny bo staniemy przed problemem jak te środki spłyną i w jakiej wielkości. Obawia się tylko, żeby to nie było tak jak ze słynną Ustawą 203 i w końcu to gmina będzie musiała wypłacać ze swoich środków i dlatego była taka propozycja, że jak będzie do to będzie łatwiej ustalić to progowo ale to i tak by musiała Rada robić i nie będzie dyskusji o manipulawaniu, chyba że niektórzy mają przykre doświadczenia co do manipulowania, bo może kiedyś tam manipulowali i nie ma dyskusji na ten temat. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. Tulin stwierdził, że takie ograniczenie mogłoby uchronić od tego, że niektórzy jeżdżą mercedesami i korzystają ze wszystkich dostępnych dotacji , zapomóg itp. Dyskusję zakończono. Przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za- 13 na stan obecnych 13 radnych uchwalono uchwałę

Nr XXV/170/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokółu.

 

 

PKT 8f

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia dla burmistrza Miasta i Gminy i Radnych Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą zwrotu kosztów przejazdu za podróże służbowe samochodem osobowym nie będącym własnością pracodawcy. Pytań nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały. W głosowaniu za – 13 na stan obecnych 13 radnych uchwalono uchwałę Nr XXV/171/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokółu.

 

 

 

PKT 8g

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie podziału i zniesienie współwłasności nieruchomości położonej w Nowym Mieście nad Pilicą przy ul. Ogrodowej 16a.

Poprosił Przewodniczącego Komisji Gospodarczo – Budżetowej o wyrażenie opinii w powyższej sprawie. Przewodniczący Komisji powiedział, że sam podział Komisja zaopiniowała pozytywnie, były tylko pytania w jaki sposób będzie oddana stara sala gimnastyczna czy odpłatnie czy nie odpłatnie. Pytań nie stwierdzono przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za 12, przeciw – 0, wstrzymało się – 1 podjęto uchwałę Nr XXV/172/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokółu.

 

 

PKT 9

Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą p.Tadeusz Klatka poprosił Kierownika Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej  w Nowym Mieście nad Pilicą p. Gil Urszulę o przedstawienie sprawozdania z działalności Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2004 rok. Pani Kierownik Urszula Gil powiedziała, że w 2004 roku przyznano decyzją świadczenia w ramach zadań zleconych i własnych 482 osobom w 362 rodzinach. Świadczeniobiorcy stanowią 6% ludności naszej gminy. Liczba osób w rodzinach, w których przynajmniej jedna osoba otrzymała decyzją świadczenie wynosi 1377 osób. W 2004 roku przyznano i wypłacono na zadania zlecone kwotę 112.831,00 zł, zadania własne kwotę 143.243,00 zł , wydatki na świadczenia rodzinne dla 253 rodzin na kwotę 472.000,00 zł. Inne zadania jakimi zajmuje się tut. Ośrodek to skierowanie 4 osób do domu pomocy społecznej na starych zasadach, skierowanie 2 osób do zakładów pięlęgnacyjno – opiekuńczych, załatwienie zleconych spraw przez instytucje i inne ośrodki pomocy społecznej ilość spraw 151, oraz tut. Ośrodek zajmuje się rozdawnictwem i wydawaniem odzieży przekazanej z Warszawy, wydawanie paczek żywnościowych i inne. Poinformowała również, że w 2005 roku Ośrodek przejmuje wypłatę świadczeń z KRUS, ZUS i zakładów pracy do 20 osób zatrudnionych. Prosiła aby radni i sołtysi poinformowali w terenie osoby, które będą korzystały ze świadczeń aby składały wnioski w miesiącu sierpniu, żeby wypłata została wykonana w miesiącu wrześniu. Z informacji uzyskanych w KRUS Grójec zostanie przejętych około 210 rodzin, z ZUS 140 rodzin i pozostałych około 90, ogółem będzie to około 700 rodzin. Pytań nie stwierdzono. Rada Miejska przyjęła sprawozdanie z działalności Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Mieście nad Pilicą, które stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokółu.

 

 

PKT 10

Radny p. Maciej Świtek zapytał jakie są przeszkody w przejęciu wodociągu na osiedlu wojskowym oraz sprawa modernizacji oświetlenia na terenie osiedla, sprawa jest o tyle przykra, że przecież ludzie mieszkający na osiedlu również płacą podatki a nic na terenie osiedla się nie robi. Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz stwierdził, że nie można nic zrobić w powyższej sprawie ponieważ to nie jest majątek gminy.

Sołtys p. Franciszek Kozera prosił o odpowiedź, kiedy będzie załatwiona sprawa załatania dziury w jezdni na drodze Pobiedna, Wola Gostomska.

Pan Burmistrz odpowiedział, że ten odcinek drogi to droga powiatowa i gmina sama nie może tego zrobić.

Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz ponformował, że w czasie kiedy trwała sesja podpisał petycję w sprawie remontu drogi Grójec – Końskie.

Sołtys wsi Bełek p. Macioszek zapytał kiedy zostanie dostarczony grys na drogę, bo na razie to wyrównała to tylko równiarka, zapytał również w imieniu mieszkańców wsi czy będzie u nich we wsi wodociąg.

 

PKT 11

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka pochwalił akcję łatania dziur na terenie miasta w Wielkim Tygodniu.

Przewodniczacy Komisji Oświatowo – Społecznej p. Zbigniew Kacprzyk podziękował za lampy, które zostały założone na terenie Żdżar, prosił o załatanie dziury przy łączniku w Żdżarach, ponieważ już się tam zawiesił samochód. Prosił również o sprawdzenie, czy nie ma jakiegoś przebicia, ponieważ mieszkańcy doświadczają przy włączaniu wody dziwnego mrowienia. Zapytał również o termin modernizacji stacji uzdatniania wody w Żdżarach.

 

Porządek obrad sesji został wyczerpany. Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka zamknął obrady sesji.

 

Protokołowała

 

Iwona Lepa

Podmiot udostępniający:
Gmina Nowe Miasto
Informację wytworzył:
 
Informację wprowadził:
Mariusz Kamiński
Data wytworzenia:
 
Data publikacji:
2005-04-19
Data ostatniej zmiany:
2005-04-19

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2024-04-25 10:23:46, zmian dokonał(a): Radosław Dąbrowski

WCAG 2.0 (Level AA)