Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY NOWE MIASTO NAD PILICĄ

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Gmina Nowe Miasto nad Pilicą

Ikona statystyk

PROTOKÓŁ NR XXVII/2005

Ikona statystyk

PROTOKÓŁ NR XXVII/2005

z sesji Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą

z dnia 17 czerwca 2005 roku

 

Sesja Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą odbyła się w dniu

17 czerwca 2005 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Nowym Mieście nad Pilicą i trwała od godz. 1000 do godz. 1400.

 

Obradom sesji przewodniczył p. Tadeusz Klatka – Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej otwierając obrady sesji Rady miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności (załącznik nr 1 do niniejszego protokółu) prawomocność obrad. Na sali obecnych było 13 radnych na ustawowy skład liczbowy 15.

 

W sesji Rady Miejskiej udział wzięli:

1.     Burmistrz Miasta i Gminy     p. Jerzy Markiewicz

2.     Sekretarz Miasta i Gminy      p. Zygmunt Bigos

3.     Skarbnik Miasta i Gminy       p. Dorota Binio

4.     Kierownik MGOPS              p. Urszula Gil

5.     Z – ca Kierownika MGOPS   p. Danuta Jurkiewicz

6.     Sołtysi i Przewodniczący Rad Osiedlowych z terenu miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą wg listy obecności (załącznik nr 2 do niniejszego protokółu).

7.     Mieszkańcy miasta i gminy Nowe Miasto nad Pilicą.

 

 

PKT 1

Na sekretarza obrad radny p. Tulin Tadeusz zgłosił radnego p. Mirosława Murawę. W głosowaniu za 12 na stan obecnych 13 radnych sekretarzem obrad został radny p. Mirosław Murawa.

 

 

PKT 2

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka stwierdził, że porządek obrad został przesłany radnym i postawił wniosek o wniesienie do porządku obrad następujących zmian: Informacja o podejmowanych działaniach w sprawie budowy zalewu; w pkt. podejmowanie uchwał następujących ppkt:

w sprawie utworzenia w Szpitalu Rejonowym w Nowym Mieście nad Pilicą obwodu do głosowania dla wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej oraz wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej;

w sprawie utworzenia w Domu Pomocy Społecznej im. Natalii Nitosławskiej w Nowym Mieście nad Pilicą przy ul. Bielińskiego 26 obwodu do głosowania dla wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej oraz wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz wnioskował aby do porządku obrad wnieść projekt uchwały w sprawie przyjęcia darowizny w postaci infrastruktury technicznej dawnego osiedla wojskowego.

Wnioski zostały poddane pod głosowanie. W głosowaniu za 13 na stan obecnych 13 radnych wnioski zostały przyjęte.

Przewodniczący Rady p. Tadeusz Klatka odczytał proponowany porządek obrad, który został przyjęty w głosowaniu – za 13 radnych na stan obecnych 13 w następującym brzmieniu:

1.     Wybór sekretarza obrad.

2.     Przyjęcie porządku obrad.

3.     Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

4.     Wystąpienia Przewodniczących Stałych Komisji Rady.

5.     Sprawozdanie z działalności Burmistrza Miasta i Gminy za okres międzysesyjny.

6.     Informacje Przewodniczącego Rady Miejskiej.

7.     Informacja o wprowadzeniu nowego świadczenia – zaliczki alimentacyjnej i o zmianie ustawy o świadczeniach rodzinnych.

8.     Podjęcie uchwał w sprawie:

a)     zmian w budżecie miasta i gminy na 2005 rok;

b)    przyjęcia zasad zbycia, nabycia i innych obciążeń na będących w gminnym zasobie nieruchomości;

c)     przyjęcia darowizny w postaci infrastruktury technicznej dawnego osiedla wojskowego;

d)    utworzenia w Szpitalu Rejonowym w Nowym Mieście nad Pilicą obwodu do głosowania dla wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej oraz wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej;

e)     utworzenia w Domu Pomocy Społecznej im. Natalii Nitosławskiej w Nowym Mieście nad Pilicą przy ul. Bielińskiego 26 obwodu do głosowania dla wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej oraz wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

9.     Informacja o podejmowanych działaniach w sprawie budowy zalewu.

10. Interpelacje i zapytania.

11. Wolne wnioski.

 

 

PKT 3

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka poinformował, że protokół z poprzedniej sesji był wyłożony do wglądu w biurze Rady. Uwag i zastrzeżeń do protokółu nie stwierdzono i został on przyjęty w głosowaniu za – 13 na stan obecnych 13 radnych.

 

 

PKT 4

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą p. Tadeusz Tulin poinformował, że w okresie międzysesyjnym odbyło się jedno posiedzenie w dniu 7 czerwca 2005 roku gdzie zajmowano się następującymi tematami:

1.     Zapoznanie się z wydatkowaniem środków GKRPA w analizowanym okresie. Zapoznanie się z wynikami przetargu na kolonie dla dzieci.

2.     Ocena realizacji budżetu miasta i gminy za I kwartał 2005 roku.

3.     Zapoznanie się z projektami uchwał przygotowanymi na sesję Rady.

4.     Sprawy bieżące kierowane do Komisji.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że p. Elżbieta Dziuba zapoznała członków Komisji ze szczegółowym wydatkowaniem środków z GKRPA i z wynikami przetargu na kolonie letnie dla dzieci. Informacja stanowi załącznik do protokółu Komisji Rewizyjnej. Poinformowała Komisję iż w poniedziałek środę i piątek od godz. 900 do godz. 1100 można się zgłaszać do niej jako Pełnomocnika, Punkt Konsultacyjny czynny jest w dniach wtorek – czwartek od godz. 1600 do 1800, poinformowała również o zajęciach z psychologiem który przyjmuje w dniach poniedziałek – środa od godz. 1600 do godz. 1800.

Skarbnik Miasta i Gminy zapoznała członków Komisji z realizacją budżetu miasta i gminy za I kwartał 2005r., która wyglądała następująco:

dochody budżetu zostały zrealizowane w wysokości 31,01%, wydatki zrealizowano w 18,79%. Ściągalność podatkowa w I kwartale była bardzo dobra i przedstawiała się następująco:

 

podatek od osób prawnych                   

·        pod. od nieruch         35,13%              

·        pod. rolny                 71,82%                

·        pod. leśny                 29,01%               

·        pod. środ.transp.       22,86%               

 

 

podatek od osób fizycznych

·        pod. od nieruch              32,85%

·        pod. rolny                      31,38%

·        pod. leśny                      57,79%

·        pod. środ. transp.           40,96%

 

Członkowie Komisji pozytywnie zaopiniowali wykonanie budżetu za I kwartał.

Członkowie Komisji zapoznali się również z projektem uchwały w sprawie przyjęcia zasad zbycia, nabycia i innych obciążeń na będących w gminnym zasobie nieruchomości. Komisja po wysłuchaniu wystąpiła z wnioskiem aby podwyższyć Burmistrzowi zbycie i nabycie nieruchomości do kwoty 60.000 zł.

Członkowie komisji wysłuchali również zmian w budżecie miasta i gminy które to zaopiniowali pozytywnie.

 

Przewodniczący Komisji Gospodarczo – Budżetowej p. Wiesław Krawczykowski poinformował, że Komisja w okresie międzysesyjnym obradowała dwukrotnie tj. dnia 6 czerwca 2005 roku gdzie zajmowano się następującymi tematami:

1.     Opiniowanie celowości wydatkowania środków finansowych z budżetu miasta i gminy przeznaczonych dla Gospodarstwa Pomocniczego przy UMiG „Zakład Usług Komunalnych”.

2.     Ocena stopnia realizacji budżetu miasta i gminy za I kwartał 2005 roku i ściągalność podatkowa.

3.     Zapoznanie się z realizacją zadań inwestycyjnych na terenie miasta i gminy i wielkość przeznaczonych na nie środków.

4.     Zapoznanie się z projektami uchwał przygotowanymi na sesję Rady w tym zmian w budżecie miasta i gminy.

5.     Sprawy bieżące kierowane do Komisji.

Przewodniczący Komisji Gospodarczo – Budżetowej poinformował zebranych, że na posiedzeniu Kierownik Zakładu Usług Komunalnych p. Misztal przedstawił Komisji jakich dokonano zakupów z dotacji przeznaczonej dla ZUK. Wykaz zakupu pojazdów i sprzętu dla Zakładu Usług komunalnych stanowi załącznik do protokółu Komisji. Ponadto poinformował o konieczności modernizacji oczyszczalni ścieków, którą trzeba przeprowadzić do 16 września 2008 roku i której orientacyjny koszt wynosił będzie 1.609.000 zł, oraz modernizację stacji uzdatniania wody w Żdżarach, której orientacyjny koszt będzie wynosił ok. 830.000 zł. Przewodniczący Komisji p. Krawczykowski zapytał czy zostały powysyłane wnioski do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Pan Misztal stwierdził że złożył całą potrzebną dokumentację do p. Krawczyk, która stwierdziła, że zostały wysłane trzy wnioski przed końcem kwietnia br. na:

·        modernizację oczyszczalni ścieków;

·        na kanalizację 11 Listopada;

·        na modernizację stacji uzdatniania wody w Żdżarach.

Realizację budżetu zreferował przewodniczący Komisji Rewizyjnej, więc nie zachodziła konieczność powtarzania tych samych danych. Poinformował również o informacji jaką przekazał członkom Komisji Inspektor UMiG p. Andrzej Przyborek o realizacji inwestycji na terenie miasta i gminy. Poinformował, że powiat podpisał porozumienie na wspólną realizację następujących zadań: droga Wólka Magierowa – Brzeski – Klwów, Strzałki – Wierzchy – Rudki, Nowe Miasto – Domaniewice (chodnik ul. Tomaszowska). Poinformował, że zostały już zrealizowane zadania na Pl. Kościuszki i ul. Targowej i Żdżary – Godzimierz. Poinformował również o możliwości generalnej modernizacji oświetlenia na terenie miasta i gminy. Komisja wystąpiła z wnioskiem o przygotowanie symulacji dokładnych kosztów w/w inwestycji.

W pkt 4 Skarbnik Miasta i Gminy p. Dorota Binio przedstawiła Komisji zmiany w budżecie miasta i gminy na 2005 rok. Komisja po zapoznaniu się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy złożyła następujące wnioski:

Członkowie Komisji po przejrzeniu budżetu wnioskowali o przekazanie środków przeznaczonych na nowe zadanie inwestycyjne pod nazwą budowa wodociągu w Nowym Mieście nad Pilicą przy ul. Góra. Dostali obietnicę od Burmistrza że do tematu powróci się we wrześniu br. Padł też wniosek o dofinansowanie w kwocie 10 tys. zł remontu zespołu klasztornego oo. Kapucynów. I tak 4.500 zł proponuje przekazać się do końca czerwca 2005 roku, następne 5.500 zł do końca września br. Wniosek motywowany jest tym, że budynki klasztorne w związku z nasilonym ruchem ulicznym narażone są na zniszczenia. Klasztor jest wizytówką naszego miasta, mieści się tam Sanktuarium Bł. O. Honorata Koźmińskiego – Patrona naszego miasta i Komisja widzi potrzebę wspomożenia prowadzonych prac.

W dniu 16 czerwca 2005 roku odbyło się następne posiedzenie na którym zajmowano się sprawą opiniowania projektu uchwały w sprawie przyjęcia zasad zbycia, nabycia i innych obciążeń na będących w gminnym zasobie nieruchomości. Zmiana polegałaby na podwyższeniu Burmistrzowi kwoty nabycia i zbycia do 50.000 zł, pozostałe sprawy zostają bez zmian. Zmiana taka konieczna jest ponieważ w przypadku gdy kwota np. za sprzedaż działek przekracza 30.000 zł Burmistrz nie może przystąpić do podpisania aktu notarialnego a taki przypadek się zdarzył. Członkowie Komisji pozytywnie zaopiniowali projekt uchwały.

Członkowie Komisji zaopiniowali pozytywnie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy na 2005 rok.

 

Przewodniczący Komisji Oświatowo – Społecznej p. Zbigniew Kacprzyk poinformował, że w okresie międzysesyjnym komisja odbyła jedno posiedzenie w dniu 30 maja 2005 roku na którym zajmowano się następującymi sprawami:

1.     Opiniowanie projektów organizacyjnych Szkół Podstawowych i Gimnazjum na rok szkolny 2005/2006.

2.     Stan dróg na terenie miasta i gminy.

3.     Sprawy bieżące.

Pan Bogumił Strumiłło przedstawił projekty organizacyjne Szkół Podstawowych i Gimnazjum. Dyrektorzy mieli gorące prośby aby wygospodarować środki na zajęcia pozalekcyjne, ponieważ młodzież chętnie uczestniczy w zajęciach.

Członkowie komisji wystąpili do Burmistrza Miasta i Gminy z następującymi wnioskami:

1.     W związku z sugestiami dyrektorów szkół Komisja wnioskuje o przeznaczenie środków finansowych na zajęcia pozaszkolne dla wszystkich szkół prowadzonych przez gminę na rok szkolny 2005/2006. Wniosek motywuje się tym, że dzieci i młodzież uczęszczająca na w/w zajęcia dzięki pracy i zaangażowaniu nauczycieli osiąga duże sukcesy biorąc udział w różnych konkursach, nawet sukcesy międzynarodowe.

2.     W związku z sugestiami dyrektorów szkół wnioskuje się o zatrudnienie psychologa dla potrzeb szkół. Proponuje się aby psycholog przyjmował 1 dzień w tygodniu w każdej szkole.

Następnie inspektor Urzędu p. Andrzej Przyborek poinformował o podpisanym porozumieniu w sprawie wspólnego finansowania remontu dróg powiatowych, będą to następujące zadania:

Droga Wólka Magierowa – Brzeski – Klwów, Strzałki – Wierzchy – Rudki, ul. Tomaszowska.

Poinformował również o przymierzaniu się do generalnego remontu oświetlenia drogowego. Komisja po wysłuchaniu wnioskowała o przygotowanie symulacji kosztów generalnej przebudowy instalacji oświetleniowej na terenie miasta i gminy.

 

PKT 5

Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz przedstawił sprawozdanie za okres międzysesyjny tj. od 29 kwietnia br. do dnia 16 czerwca br.

1.     Zakupiono 4 egz. Typowego projektu architektoniczno – budowlanego wraz z projektami branżowymi hali sportowej o wymiarach 18 x 40 m za kwotę 14.811,29 zł z VAT. Zlecono sporządzenie projektu zagospodarowania działki przy ul. Ogrodowej i adaptacji typowych projektów za kwotę 4.880 zł.

2.     Wpłynęło 455 wniosków o stypendium, z tego 449 spełniało wymogi. Zgodnie z wnioskiem Komisji Oświatowo – Społecznej z dnia 22 kwietnia 2005 r. poddano weryfikacji 24 wnioski rodzin najuboższych o dochodach na osobę do 90 zł. W miesiącu czerwcu zakwalifikowano i wydano decyzję dla 21 osób na przydział stypendium po 101 zł miesięcznie na ucznia, na okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2005 roku w grupie o dochodach do 90 zł na osobę co spowoduje skutek finansowy w wysokości 12.726 zł. Na kwotę 12.726 zł przypada 9.571 zł z dotacji celowej oraz 3.155 zł z budżetu Gminy. Aby wypłacić stypendium wszystkim uprawnionym, którzy złożyli wnioski za okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2005r. potrzebna byłaby jeszcze kwota około 143.100 zł.

3.     Zrealizowana została sprzedaż następujących komunalnych lokali mieszkalnych:

·        lokal nr 2 w bloku 7 – nabywca Daniel Jargot – z tytułu nabycia zapłacono 1.106.00 zł;

·        lokal nr 15 w bloku 3 – nabywca Jadwiga Szałas – z tytułu nabycia zapłacono 1.524,40 zł;

·        lokal nr 16 w bloku 1 – nabywca Agnieszka Dębowska – z tytułu nabycia zapłacono 1.337,50 zł.

4.     Zrealizowana została sprzedaż następujących działek budowlanych:

·        działka nr 1977 o pow. 600 m2 położona przy ul. Jabłoniowej 22 – sprzedana p. Tomaszowi Grzelczakowi za kwotę 11.700.00 zł;

·        działka nr 1980 o pow. 600 m2 położona przy ul. Czereśniowej 11 – sprzedana p. Beacie i Pawłowi małż. Komar za kwotę 11.700.00 zł;

·        działka nr 1981 o pow. 600 m2 położona przy ul. Czereśniowej 9 – sprzedana p. Beacie i Andrzejowi małż. Pakuła za kwotę 11.700.00 zł.

5.     Dnia 06.05. 2005 r. dokonano odbioru końcowego robót w postaci wykonania remontu ulicy Targowej i Placu Kościuszki. Koszt całego zadania 50.013.57 zł, z czego pl. Kościuszki – 29.017,82 zł, ul. Targowa – 20.995, 75 zł.

6.     W dniu 6 maja br. Burmistrz uczestniczył w rozprawie Komisji Regulacyjnej ds. Gmin Wyznaniowych Żydowskich w Warszawie w sprawie przeniesienia własności nieruchomości (pięciu działek).

7.     W dniu 31 maja zatwierdzono arkusze organizacyjne szkół dla których organem prowadzącym jest Urząd Miasta i Gminy.

8.     W dniu 8 czerwca 2005 roku odbyła się w Sądzie Rejonowym w Grójcu rozprawa z pozwu Marii Szoszuk w sprawie uzgodnienia księgi wieczystej i wydania nieruchomości zespołu pałacowo – parkowego w Nowym Mieście nad Pilicą.

9.     Dnia 09.06.2005 roku otwarto oferty na wykonanie nawierzchni bitumicznej na drodze powiatowej nr 34355 Wólka Magierowa – Brzeski – Klwów . Wpłynęły 2 oferty. Oferta droższa – 111.425,22 zł (brutto), oferta tańsza – 104.982,53 zł (brutto). Otwarto również oferty na wykonanie nawierzchni bitumicznej na drodze powiatowej nr 34351 Starzałki – Rudki – Wierzchy. Wpłynęła 1 oferta w cenie 34.996,92 zł (brutto).

10. W dniu 9 czerwca 2005r. Burmistrz spotkał się z wicedyrektorem Wojskowej Agencji Mieszkaniowej Oddział Regionalny w Lublinie w sprawie przejęcia przez Gminę infrastruktury na osiedlu „Lotnik” i oferty mieszkaniowej WAM, która przekazała do wynajmu mieszkania jest tych mieszkań około 90.

11. W dniu 9 czerwca br. odbył spotkanie z Dyrektorem Rejonu Drogowego p. Kazimierzem Zaborskim w sprawie remontu dróg wojewódzkich. Burmistrz stwierdził, że p. Kacprzyk Zbigniew radny naszej gminy i p. Stanisław Karczewski radny sejmiku Mazowieckiego wszyscy swoimi drogami, poprzez znajomości monitowali w sprawie remontu dróg i efekt jest taki, że jeśli chodzi o remont na drodze Końskie – Grójec to on jest w przygotowaniu, w Żdżarkach ma być w końcu chodnik ale trzeba będzie porozmawiać z ludźmi by zgodzili się na udostępnienie gruntów. Droga 707 została połatana na dzień dzisiejszy, ma być remont 900 metrów na drodze od Nowego Miasta nad Pilicą w stronę Rawy Mazowieckiej, dalszy odcinek 1200 m jest trakcie przetargu i jest to odcinek od Jankowic w stronę Nowego Miasta i zostałoby jeszcze około 1000 metrów. Ma być również robiona generalnie droga w miejscowości w Żdżarach.

12. Dnia 14 czerwca 2005 roku otwarto oferty na przebudowę chodnika przy ul. Tomaszowskiej tj. drodze powiatowej nr 34347 Nowe Miasto – Domaniewice. Wpłynęło 7 ofert. Oferta najdroższa – 115.879,26 zł. Oferta najtańsza – 78.745, 51 zł. Otwarto również oferty na wykonanie nawierzchni bitumicznej na placu przy straży OSP. Wpłynęła jedna oferta za cenę 43.624,76 zł.

Powiedział, że nadal czeka na pieniądze na dachy z MEN – u. Odczytał podziękowanie od Dyrektora Szpitala p. Karczewskiego Stanisława.

 

 

PKT 6

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka poinformował, że w okresie międzysesyjnym tj. na przełomie maja i czerwca odbyły się uroczystości w których brał udział tj. w dniu 3 maja uroczystości patriotyczno – religijne i święto strażaków, w dniu 18 maja poczet sztandarowy rady brał udział w uroczystościach odsłonięcia tablicy ku czci Ojca Świętego Jana Pawła II w 85 rocznicę urodzin, poczet sztandarowy brał również udział w święcie Bożego Ciała i tu podziękował radnym za trud jaki włożyli w swoje uczestnictwo. W dniu 3 czerwca br. odbyły się uroczystości w Klasztorze o.o Kapucynów przy figurze i przy placu uporządkowanym przez Gminę, jak to wygląda to można ocenić. Dzięki wsparciu finansowemu Gminy odnowiono figurę. Poinformował że do Rady wpłynęło już wspomniane wcześniej podziękowanie od Dyrektora Szpitala p. Karczewskiego ale tak naprawdę to jemu należą się podziękowania za jego wkład pracy i starania aby pozyskać fundusze. Oczytał pismo od Przewodniczącego Rady powiatu p. Tadeusza Majewskiego w sprawie poczynienia starań o remont dróg wojewódzkich. Pismo stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu. Poinformował o piśmie p. Krawczyka ze Żdżar w sprawie zmniejszenia podatku od nieruchomości o połowę. Ma nadzieję że służby p. Burmistrza zajmą się tą sprawą. Odczytał również pismo od pp. Barbary i Janusza Wójcik w sprawie zalewania ich nieruchomości fekaliami ze studzienki kanalizacyjnej. Prosił aby p. Burmistrz zajął się tą sprawą.

 

 

PKT 7

Kierownik MGOPS p. Urszula Gil przedstawiła informację dotyczącą świadczeń rodzinnych i zaliczki alimentacyjnej. Poinformowała, że od dnia 1 września 2005 roku wchodzi w życie ustawa z dnia 22 kwietnia 2005 roku o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej. Rozdano informację wszystkim radnym i sołtysom obecnym na sesji Rady. Informacja stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokółu.

 

 

PKT 8a

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok. Poprosił Skarbnika Miasta i Gminy o zreferowanie projektu uchwały. Skarbnik Miasta i Gminy p. Dorota Binio poinformowała, że zmiany nastąpiły w wyniku zwiększenia dotacji celowej przeznaczonej z budżetu państwa na realizację zadań z przeznaczeniem na wypłatę zasiłków stałych oraz wypłatę zasiłków okresowych w części gwarantowanej z budżetu państwa, zwiększenia dotacji celowej przeznaczonej z budżetu państwa na realizację zadań własnych w zakresie pokrycia wydatków bieżących ośrodka pomocy społecznej oraz zawartego porozumienia pomiędzy Zarządem Powiatu Grójeckiego a Burmistrzem Miasta i Gminy z dnia 12 maja 2005 roku w sprawie powierzenia wykonania zadań w zakresie odnowy nawierzchni dróg powiatowych. Dokonuje się zmian w budżecie zwiększając dochody o kwotę 16. 550 zł i dochody po zmianach wynoszą 11.737. 888 zł, natomiast wydatki zwiększa się o kwotę 307.550 zł i wydatki po zmianach wynoszą 14. 419. 208 zł. Zwiększa się deficyt budżetu o kwotę 291.000 zł, który zostanie pokryty nadwyżką budżetową z lat ubiegłych. Pytań nie stwierdzono przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za – 12, przeciw – 0, wstrzymało się – 0 uchwalono uchwałę Nr XXVII/177/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokółu.

 

 

PKT 8b

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia zasad zbycia, nabycia i innych obciążeń na będących w gminnym zasobie nieruchomości. Pytań nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za - 12, na stan obecnych 12 radnych uchwalono uchwałę Nr XXVII/178/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

 

 

PKT 8c

Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia darowizny w postaci infrastruktury technicznej dawnego osiedla wojskowego. Przewodniczący Rady poinformował, że na Komisji Gospodarczo – Budżetowej padł wniosek aby do porozumienia dopisać punkt w sprawie przejęcia nieodpłatnie oczyszczalni ścieków oczywiście po spłaceniu kredytu przez WAM zaciągniętego na budowę tejże oczyszczalni. Do chwili przejęcia oczyszczalni za ścieki odprowadzane z terenu osiedla wojskowego WAM pobierał będzie stawki obowiązujące przy przyjmowaniu ścieków w miejskiej oczyszczalni. Przewodniczący Rady powiedział, że jest to zobowiązanie Rady aby Burmistrz tego dopilnował. Radny p. Tadeusz Tulin stwierdził, że on ma wątpliwości czy przejmować tę oczyszczalnię, bo ona nie funkcjonuje tak jak powinna a ścieki można przyjmować do naszej oczyszczalni.

Więcej pytań nie stwierdzono. Przystąpiono do głosowania projektu uchwały z dopiskiem do porozumienia. W głosowaniu za – 12, przeciw – 0, wstrzymało się – 0 uchwalono uchwałę Nr XXVII/179/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokółu.

 

 

PKT 8d

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie utworzenia w Szpitalu Rejonowym w Nowym Mieście nad Pilicą obwodu do głosowania dla wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej oraz wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Pytań nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za – 11 na stan obecnych 11 radnych uchwalono uchwałę Nr XXVII/180/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokółu.

 

 

PKT 8e

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał projekt uchwały w sprawie utworzenia w Domu pomocy Społecznej im. Natalii Nitosławskiej w Nowym Mieście nad Pilicą przy ul. Bielińskiego 26 obwodu do głosowania dla wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej oraz wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Pytań nie stwierdzono, przystąpiono do głosowania nad w/w projektem uchwały. W głosowaniu za – 10, przeciw – 0, wstrzymało się -1 na stan obecnych 11 radnych, uchwalono uchwałę Nr XXVII/181/2005 w przedmiotowej sprawie. Uchwała stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokółu.

 

 

PKT 9

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka przywitał przybyłych na sesję inwestorów planowanego zalewu w obrębie wsi Gostomia, Wola Pobiedzińska, Pobiedna w osobach: p. Miernik i p. Marek Stolarski.

Pan Miernik powiedział że próbowali różnych tematów min. lotnisko ale to nie wyszło i zebrał grupę inwestorów którzy chcą się podjąć tego zadania. W rozmowach z p. Burmistrzem przedstawili układ własnościowy, proponują aby gmina weszła w spółkę z udziałem Gminy 1% chyba że wola byłaby inna. Płynie piękna rzeka i trzeba to wykorzystać, lokalizacja jest bardzo dobra są bardzo dobre warunki techniczne. i dobra lokalizacja. Korzyści ekonomiczne dla Gminy byłaby bardzo duże, rosły by ceny gruntów jak i stworzenie nowych miejsc pracy. Wybudowanie zapory miało by spiętrzać wodę i wiadomo można by było wykorzystać energię elektryczną. Jest przygotowana koncepcja budowy zbiornika i prosi radnych aby się zapoznali, nie ma takich możliwości aby kogoś wysiedlać przymusowo, bo będą obwałowania , zapory, które będą zabezpieczać przed ewentualnym zalewaniem. Tyle on i prosił o zadawanie pytań i będą chętnie odpowiadać na wątpliwości. Przewodniczący Rady stwierdził, że z tego co się orientuje to odbyły się spotkania ze Wspólnotami i opinia była pozytywna. Pan Furmański zapytał jakiej wysokości będzie zapora wodna i czy Czerwona Karczma nie będzie zalewana, w razie tzw. cofki wody.

W koncepcji są wszelkie wymiary zbiornika, długość obwałowań 4,5 km, długość zapory 900 m .Projektowana rzędna wody wynosi 130,5 m nad poziomem morza. Spiętrzenie zapory jest 5,5 metra, powierzchnia lustra wody zbiornika ok. 500 – 600 ha. Na mapie określone są tereny do zalania, ale jeżeli gospodarze nie zgodzą się to obwałowanie będzie cofnięte. Odnośnie Czerwonej Karczmy to spiętrzenie wody będzie do mostu i nie grozi to zalaniem, ale jeżeli będzie taka decyzja to inwestycję można rozszerzyć. Zapora będzie wyposażona we wszelkie urządzenia techniczne, jazy które będą odpowiedni zabezpieczać przed powodzią. Odnośnie zagrożenia krą to w zbiornikach wodnych nie występuje taka kra, ponieważ głębokość 5 – 6 metrów nie pozwoli na to aby powstała taka kra. Jeżeli chodzi o sprawy własności to prawie w 100% tereny należą do osób prywatnych i jeżeli te osoby zdecydują się na sprzedaż tej ziemi to następuje gwałtowne dofinansowanie inwestycji. Ceny za sprzedaż gruntów proponują od 1500 do 2000 zł za ha. Sama budowa zbiornika nie będzie uciążliwa w żaden sposób dla Gminy, dlatego że nie będzie to kolidowało z żadnym układem drogowym ani energetycznym w rejonie które mają być zalane. Żadnych utrudnień dla mieszkańców by nie było. Sołtys wsi Wola Pobiedzińska p. Franciszek Kozera zapytał z kim ma rozmawiać czy z emerytami czy z płatnikami podatku i chciał zapytać jaki procent jest ważny w wyrażeniu zgody czy większość czy połowa. Pan Stolarski powiedział, że nie zna Statutów i tak jak jest zapisane w Statucie tak będzie, ale jeżeli nie wykupią wszystkich gruntów co do jednego, to po prostu oni zrezygnują bo nie będą omijać jednej czy dwóch działek. Burmistrz Miasta i Gminy p. Jerzy Markiewicz powiedział, że generalnie rzecz biorąc chciałby uspokoić i powiedzieć, że zbiorniki i zalewy wszystkie, bo i w Sulejowie i w innych miejscach są od tego żeby pomagać w sprawach powodziowych a nie szkodzić. Także te obawy są nieuzasadnione. Zapory są tak przygotowane również do spuszczania wody. Wyjaśnił p. Furmańskiemu że na pewno woda do Kowalówki nie podejdzie, jeżeli będzie powódź stulecia to i Sulejów nie pomoże. Budowa zbiornika nie powinna pogorszyć stanu wód w Gminie.  Będzie to obwałowane więc nie będzie żadnych problemów ale wszystkie takie sprawy, problemy będą szczegółowo omawiane przy dokumentacji technicznej. Burmistrz poinformował, że wystąpił do właściciela rzeki czyli do Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie o opinię jako właściciela rzeki i oni odpowiedzieli że widzą taką możliwość budowy zbiornika wodnego na wskazanych terenach i to jest najważniejsza opinia. I powinno się mówić już o konkretach czy chcemy czy nie. Wspólnoty mają tu najwięcej do powiedzenia bo oni są w większej części właścicielami gruntów. Zapytał Sołtysów czy były już pouzgadniane terminy spotkań z mieszkańcami, bo czas nagli.

W – ce Przewodnicząca Rady p. Barbara Gąsiorowska zapytała kto to będzie inwestorem, druga rzecz to środki jakie oferuje inwestor to czy to jest ostateczna cena, ponieważ mieszkańcy wsi powiedzieli jej że kupując od Agencji cena jest o wiele wyższa. I czy w akcie notarialnym będzie ujęte, że w razie nie wybudowania zalewu grunty zostaną oddane lub odsprzedane po tej samej cenie, czy już zostaną własnością inwestorów, czy zawarte byłoby jakieś porozumienie, które umożliwiałoby mieszkańcom decydowanie w pewnych sprawach dotyczących danej wioski. Pan Stolarki odpowiedział na pytania i tak jeżeli chodzi o całą sprawę budowy zbiorników wodnych to będzie powołana do tego nowa spółka ponieważ chodzi o to, żeby nie było żadnych zadłużeń i żeby była czysta powołana tylko i wyłącznie do tego celu. Jeżeli chodzi o zastrzeżenie w sprawie wykorzystania gruntów to można oczywiście to zrobić, że będą wykorzystane tylko i wyłącznie pod budowę zalewu. Co do ceny gruntów to mieli takie rozeznanie i jeżeli cena jest wyższa, to bardzo przeprasza ale takie dostali informacje. Póki co im zależy na tym czy w ogóle jest wola mieszkańców by taka inwestycja ruszyła i jeżeli będzie taka wola mieszkańców to wtedy można usiąść do stołu i rozmawiać o finansach. Unia Europejska dotuje takie inwestycje i to nie jest problem za coś co ma większą wartość zapłacić więcej. Najważniejszą sprawą jest podjęcie decyzji czy wyrażają mieszkańcy zgodę czy nie. Gmina wchodząc do spółki jest na bieżąco informowana co się robi, ma wgląd do dokumentów, jeżeli chodzi o zapisanie zastrzeżenia to oczywiście będzie zgoda na to. Burmistrz stwierdził, że wszystkie rzeczy można powyjaśniać i jakieś zastrzeżenia można zawrzeć w akcie notarialnym. Burmistrz zapytał sołtysów Pobiednej, Woli Pobiedzińskiej i Gostomi kiedy inwestorzy będą mogli spotkać się z mieszkańcami. Sołtysi stwierdzili, że kiedy zostanie wyznaczony termin to zorganizują spotkanie.

Przewodniczący Komisji Gospodarczo – Budżetowej p. Wiesław Krawczykowski zapytał, czy na zalewie można będzie uprawiać sporty motorowo – wodne i czy dostęp będzie do zbiornika zawsze i co ze strefą ciszy. Pan Miernik odpowiedział, że dostęp do wody musi być zagwarantowany bo tak nakazuje Prawo Wodne, natomiast czy będzie można pływać motorówkami to reguluje strefa ciszy, która zawarta jest w programie Natura 2000 i z tego co się orientuje to wspomniany teren zawiera się w tym programie ale to już będzie wszystko do ustalenia z Ministerstwem Ochrony Środowiska. Pan Stolarski stwierdził, że jeżeli Gmina zgodziłaby się na to co proponuje Natura 2000 to cała ta dolina wyłączona by została z życia, bo był by to rezerwat a dla gminy oznaczałoby to zero miejsc pracy.

Przewodniczący Komisji Oświatowo – Społecznej p. Zbigniew Kacprzyk powrócił do pytania p. Gąsiorowskiej ponieważ w telewizji oglądamy różne afery i chciałby wiedzieć jakie osoby będą tymi inwestorami. Pan Miernik zapewnił że na pewno nie są to ludzie skompromitowani czy zamieszani w jakieś ciemne interesy. Przyjadą i przedstawią się w momencie kiedy radni wyrażą zgodę na budowę zalewu, jeżeli osoby się nie spodobają to z uchwały zawsze można się wycofać. Udział 1% Gminy pozwala na pełny wgląd do dokumentacji także finansowej i to zapewnia dla Gminy bezpieczeństwo.

Przewodniczący Rady stwierdził, że oferta jest bardzo ciekawa i atrakcyjna i na dzień dzisiejszy trzeba upoważnić Burmistrza do podejmowania działań i rozmów w sprawie budowy zbiornika. Przewodniczący Rady stwierdził, że na dzień dzisiejszy Państwo oczekują wyrażenia pozytywnego stanowiska, że jest przychylność Rady w prowadzeniu dalszych działań, czy Rada pozostaje na etapie takim że wysłuchano wyjaśnień i po zastanowieniu się damy odpowiedź. Sołtys wsi Gostomia stwierdził, że jego zdaniem należy najpierw zapytać mieszkańców bo ludzie nie są zgodni i będzie rozróba. Przewodniczący Rady stwierdził, że dziwi się trochę Sołtysowi Gostomi ale on wyraża obawy mieszkańców ale pojawia się szansa, wypromowanie naszej gminy, on jako Przewodniczący Rady popiera taką inicjatywę i uważa że trzeba wykorzystać szansę którą nam oferują i sołtysi mają za zadanie namówić innych mieszkańców, żeby wykorzystali tę szansę. Radny p. Kacprzyk Zbigniew stwierdził, że nie należy się cofać, bo cel jest bardzo słuszny.

Radny p. Murawa Mirosław powiedział, że dziwi się mieszkańcom Gostomi, że nie chcą wyrazić zgody bo nie patrzy się na swoje podwórko tylko szerzej i jest tu szansa na wypromowanie naszej gminy i na nowe miejsca pracy a co za tym idzie lepszy byt mieszkańców.

Przewodniczący Rady ponowił wniosek i prosił o przegłosowanie że Rada popiera działania w sprawie budowy zbiornika wodnego i upoważnia Burmistrza do prowadzenia rozmów w tej sprawie.

Pani Barbara Gąsiorowska powiedziała że jej zdaniem ta dyskusja jest zbędna, ponieważ najpierw trzeba zapytać mieszkańców czy mają dobrą wolę czy nie bo co radni będą decydować za mieszkańców, najpierw niech oni się wypowiedzą.

Przewodniczący poprosił o przegłosowanie wniosku. W głosowaniu za – 11 przegłosowano wniosek.

 

 

 

PKT 10

 

Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka odczytał pismo skierowane do Burmistrza i Radnych Rady Miejskiej o dofinansowanie prac wykonywanych w Klasztorze. Na dzień dzisiejszy jest zadysponowana sprawa w kwocie 4,500 zł i zobowiązanie wniosek Komisji aby kwotę 5,500 zł przekazać do końca września 2005 roku.

 

Wniosek p. Krawczykowskiego Wiesława aby p. Olszewski jeszcze raz przybliżył Komisji Gospodarczo – Budżetowej program Natura 2000 i wyjaśnił, czy możemy coś zmienić w uchwale jaką Rada podjęła.

 

W – ce Przewodnicząca Rady p. Barbara Gąsiorowska złożyła wniosek do Komisji Budżetowej aby jeszcze raz przeanalizowała budżet i znalazła środki na wykonanie chodnika przy ul. Bielińskiego, ponieważ było pismo od p. Dyrektor DPS i złożony był wniosek do budżetu w tej sprawie ale niestety nie było odzwierciedlenia w budżecie i prosi aby jeszcze raz przeanalizować tę sprawę.

 

Wniosek p. Murawy Mirosława aby zaprosić nowego Komendanta Policji Powiatowej na sesję Rady.

 

Pan Marian Dziedzic prosił o zrobienie drugiego przejścia do Przychodni Zdrowia ponieważ ludzie nie mają którędy przejść.

 

Radny p. Kacprzyk Zbigniew o przeznaczenie środków na przykrycie parkingu koło cmentarza w Żdżarach, ponieważ tam mieszkańcy włożyli dużo swojej pracy w budowaniu parkanu i prosi o pomoc finansową na zrobienie parkingu.

 

Radny p. Kacprzyk Zbigniew stwierdził, że od dłuższego czasu obserwuje pracę naszego kapelmistrza p. Stanisława Mulika, jego wkład pracy, zaangażowanie i wnioskuje o uhonorowanie jego pracy jakąś nagrodą pieniężną, ponieważ jego orkiestra i dzieciaki w niej grające naprawdę promują naszą Gminę.

 

Przewodniczący Rady p. Tadeusz Klatka wrócił jeszcze do poruszanej sprawy przez p. Gąsiorowską a mianowicie o inwestycje przy ul. Bielińskiego. Dostał też już podziękowania, nawet to że nie chciał odpisać na pismo. Sprawa została potraktowana poważnie została przekazana do Komisji Budżetowej i sprawy lamp oświetleniowych zostały wykonane, był przekonany że sprawa chodnika również zostanie wykonana. Teraz trzeba powrócić do tego tematu i jeżeli zostaną środki przeznaczone na inne inwestycje to trzeba zobaczyć gdzie te środki skoncentrować i zrobić to jeszcze w tym roku.

 

 

PKT 11

 

Sołtys wsi Gostomia p. Edward Litwin przypomniał Sprawę zamontowania lampy w Gostomi.

 

Radny p. Wiesław Krawczykowski zgłosił problem z jakim zwróciła się do niego mieszkanka ul. Bielińskiego sąsiadka p. Jabłonowskiego mianowicie niesamowity smród który towarzyszy hodowli psów. Fetor jest taki, że Pani ta już sobie sama nie radzi z tym problemem, niejednokrotnie zwracała uwagę właścicielowi hodowli i nie ma odzewu.

 

Radna p. Barbara Gąsiorowska zapytała p. Burmistrza, czy jest już dzielony grys, ponieważ zgłaszała zapotrzebowanie dla Pobiednej.

Pan Burmistrz odpowiedział, że na razie grysu nie ma bo nie ma zakup środków. Środki się skończyły ponieważ zostały wykorzystane na długą zimę. Jeżeli środki będą to będzie i grys.

 

Z powodu wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej p. Tadeusz Klatka zamknął obrady sesji Rady Miejskiej w Nowym Mieście nad Pilicą.

 

 

Protokołowała                                                                        Przewodniczył

 

Iwona Lepa

Podmiot udostępniający:
Gmina Nowe Miasto
Informację wytworzył:
 
Informację wprowadził:
Mariusz Kamiński
Data wytworzenia:
 
Data publikacji:
2005-07-26
Data ostatniej zmiany:
2005-07-26

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2024-04-25 10:23:46, zmian dokonał(a): Radosław Dąbrowski

WCAG 2.0 (Level AA)